Kesästä lähtien on kypsynyt ajatus yrittää lopettaa lääkkeiden väärinkäyttö. Eksyin tänään sitten pitkästä aikaa tänne lukemaan juttuja ja ajattelin luoda oman nimimerkin, koska muutamien vuosien takaa en entistä enää muistanut…
Oon keski-ikäinen pitkään päihdeongelmista ja riippuvuuksista kärsinyt. Hoitojakin on jonkin verran takana, Myllyä myöten (12 vuotta sitten). Silloin laskin alkoholin pääaineekseni, vaikka kannabis ja erilaiset lääkkeet oli silloinkin mukana jossain määrin.
Olin n. 6 vuotta raittiina, opiskelin, perustin perheen, sain töitä…Lopulta kuitenkin lääkkeet hiipivät elämääni ja meni 1,5 vuotta jolloin kuvittelin alkuun, että eihän tämä mitään haittaa kun ei kukaan mitään huomaa, enkä sekoile…Kunnes aloin sekoilemaan lopulta ja juomaankin vielä lääkkeiden lisäksi. Lopussa myös amfetamiini tuli jossain määrin mukaan. Lopulta jäin töissä kiinni päihtyneenä olemisesta työajalla. Hoitoonohjaus ja kuukausi laitoshoidossa. Palasin lopulta töihin ja elin pitkäaikaisen mielialalääkityksen kanssa.
Kului jonkin aikaa, koitin palata AA ryhmiin joissa tuli viime vuosikymmenellä paljonkin käytyä, en oikein saanut niistä kuitenkaan kiinni. N. kaksi vuotta sitten monien koukeroiden ja tapahtumien kautta mulla diagnosoitiin ADHD ja n. 1,5 vuotta sitten aloitettiin Concerta lääkitys. Alkuun se auttoi paljon, vaikka aloin jonkin verran sitä välittömästi myös ylikäyttämään, syömään pureskelemalla ja välillänuuskaamaan. Lääke oli jo entuudestaan tuttu ja olin sitä ilman reseptiä satunnaisesti käyttänyt aikaisemmin sen aikaisemman lääkekierteeni aikana, en silloin pitänyt sitä kuitenkaan kovin kiinnostavana päihtymistarkoituksiin, olin bentsokoukussa josta hankkiuduin lopulta kontrolloidusti a-klinikan kanssa eroon. Nyt tämän vAjaan parin vuoden käytön jälkeen on tohon väärinkäyttöön jonkinlainen mieltymys kehittynyt ja kesällä aloin itselleni myöntämään, että tää ei mun kohdalla ole ihan adhd:n hoitoa silleen miten lääkäri on tarkoittanut. Usein joutuu pitämään taukoa ihan normikäytöstäkin kun kaikki on jo vedetty ja kaikki päätökset siitä, että nyt mä käytän vain määrätyn terapeuttisen annoksen aina, ne ei montaa päivää pidä. Ja koko homma on alkanut ottamaan aivoon…Olen ollut aika eristäytynyt tän ajan ja se syvenee jatkuvasti…haluun vaan jumittaa ittekseni kotona. Rytmejä on vaikea pitää yllä kun yöt tuppaa venymään myöhäsiksi, vaikka mä aika hyvin nukunkin concertasta huolimatta, mut silti ne venyy…
Nyt olen päättänyt, että jotain täytyy tehdä. Ajatuksena on kokeilla siirtyä Stratteraan, koska mä tarttisin kuitenkin keskittymiseen apua että pärjää ja jaksaa työelämässä. Toivottavasti se sopii mulle. Kaikkihan ei ole siitä kokeneet apua saaneensa, joillain pahoja sivuvaikutuksia ym.
Olennaista olisi myös palata ryhmiin, AA ja NA, koska mulla on niistä kuitenkin se kokemus, et ne jeesaa. Tällästä tarinaa, palaan asiaan kun projekti etenee. Olen kyllästynyt valheeseen ja eristäytymiseen.