en voi käsittää kuinka tyhmä olen. tarkoitus on lopettaa kokonaan, mutta viime viikolla join ti-la vaihtelevia määriä, en onneksi aamusta iltaan putkeen. sunnuntai ja maanantai meni krapula-ahdistuksissa. tiistaina oli ensimmäinen hyvä päivä ja päihdehoitajan tapaaminen joka ahdisti, olinhan juonut. jätin tietysti kertomatta juomisesta, olenhan tyhmä.
tuntui mahtavalta kun sain tapaamisen hoidettua. varsinkin krapulassa ahdisti tuo tapaaminen. selvisin hyvin kotiin asti, mutta pari tuntia kotona ja taas mentiin. yksi ilta pitkän kaavan kautta. tänään ei yhtään alkoholia, ja nyt vietän “liskojen yötä” lukemalla näitä juttuja. mun kroppa ei anna mun nukkua. huomenna sitten valvomisen jälkeen töihin, ei tule olemaan kivaa.
sitten menen vanhemmille pariksi yöksi “muuten vaan”, oikeasti haluan “katkolle”, siellä en voi juoda.
mutta mitä seuraavaksi? olo korjaantuu kun syö hyvin ja vähän ulkoilee, varmaan grillataan ja jotain. juonko taas heti kun se on mahdollista, eikä kukaan ole estämässä? AA:han en sieltä käsin pääse, joudun siinä mielessä vaihtamaan toipumisen pakkokatkoon hetkeksi, mutta se voi olla tässä kohtaa ihan hyvä juttu.
hyväksikäytänkö vanhempia? mahdollistavatko he “kohtuukäyttöäni” ottamalla mut sinne tietämättään “katkolle”? olen löytänyt pohjani ja nöyrtynyt esimerkiksi AA:han, mutta ilman heitä olisin paljon syvemmällä, löytäisin uusia pohjia koko ajan. oikeat katkot olisi varmasti jo koettu. olisinko ilman vanhempien tukea löytänyt uuden pohjan ja parhaillaan raitis? en viitsisi katkoa välejä ja avata korkkia tietoisesti, että nyt etsitään uusi pohja ja koetaan jotain aivan käsittämättömän hirveää josta on ihmisarvoinen elämä kaukana. tarpeeksi hirveyksiä olen alkoholin takia jo kokenut
haluan, että tämä kierre loppuu!
haluan, että minua ei alkaisi himottaa heti kun tämä paha olo ja morkkis väistyy. olen pettynyt itseeni, kun edellinen “raittiuspäätös” kesti kaksi päivää, eli vain sen krapulan verran. nyt olen omasta halusta raittiina, mutta retkahdanko henkisesti jo “pakkokatkolla” eli teen päätöksen juoda, ja itse juomisen suoritan heti kun mahdollista? retkahdanko jo huomenna tai ylihuomenna, kun morkkis häviää. mitään morkkisteltavaa ei tapahtunut (ainahan sitä jotain tietysti katuu), joten tämä morkkis on pääosin kemian aiheuttamaa.
mulla on erittäin vääristyny tapa ajatella joitain retkahduksia “onnistuneina”, esim. oon suunnitellu juovani 10 annosta, meneväni nukkumaan ja jatkavan sitten raittiutta ja se on onnistunut. tämä on niin noloa, etten kehtaa edes AA:ssa sanoa tätä ääneen. tämä retkahdus ei ollut onnistunut, join paljon enemmän kun piti ja sain todella pahan krapulan. mutta tiedän jo etukäteen, että pääni saattaa yrittää kääntää tämän “onnistuneeksi”, join yhden illan enkä tehnyt mitään tyhmää. eikä onnistuneita retkahduksia ole olemassa, jos haluaa raitistua jokainen retkahdus on epäonnistuminen.
luin yleltä erään jutun:
Kallu on ollut raittiina jo 24 vuoden ajan. Päivän kerrallaan, niin kuin raitistuneilla alkoholisteilla on tapana sanoa. Alkumetrejään AA:ssa mies kuvailee pitkäksi taaperrukseksi. Tuli juotua, käytyä AA:ssa, juotua lisää ja palattua ryhmään monta kertaa. Raittiudesta kiinni saanti otti seitsemän vuotta.
toi taaperrus kuvaa mua hyvin, paitsi että mun pää ei ikinä kestäisi seitsemää vuotta tätä paskaa. en pidä itteeni itsetuhoisena, vaikka ajattelenkin aina krapulassa itsemurhaa, en ole miettinyt mitään konkreettista miten sen teen. kohta varmaan alan miettiä kun tää “taapertaminen” alkaa tuntua aika sitämättömältä.
toivon, että pystyisin olla vuoden juomatta/raivoraittiina eli en joisi vaikka himottaa. sitten voisin joskus raitistua eli päästä himoista ja alkaa ajatella, että minun ei tarvii juoda.