Nyt on hassu olo

Morjesta pöytään kaikille,

noin 4 vuotta sain nauttia raittiudesta. 2 päivää kippasin ja molemmilla kerroilla hurjat määrät alkoholia kitusiin. Koko kroppa sheikkaa. 30h lopetuksesta.Tosiaan ikää 55 vuotta että ihan poikasia ei enää olla.
Perus tuurijuoppo, 2-3päivää menee aina. Onneksi vanhemmiten olen pystynyt olemaan ilman joitain vuosia. Juominen ei todellakaan ole ikinä mulla tissuttelua vaan aina tuhannen päissään ja morkkikset aina tulee. Että nyt saa juominen loppua.

6 tykkäystä

Tervetuloa palstalle @Kanisteri! Minullakin oli välissä 8 vuoden raittius ja siitä ratkesin. Ja sen jälkeen on mennyt huonommin kuin koskaan, avokatkoakin viime viikolla kokeilin. Se oli kyllä todella hyvä kokemus. Hyvä siis, että olet havahtunut tilanteeseesi ja tulit kirjoittelemaan tänne. Ei muuta kuin kovasti tsemppiä!

4 tykkäystä

Kiitos vastauksesta, vertaistuki on se mikä kantaa, kiitos sinulle.

1 tykkäys

Lämpimästi tervetuloa @Kanisteri. Oliko jotakin erityistä syytä miksi aloit taas juoda? Syitä on hyvä pohtia, kun haluat palata takaisin raittiuteen. Kahdehdin tuollaista neljän vuoden raittiusputkea. Olen itse 58-vuotias nainen ja viimeksi ollut raittiina pidempään - siis vuosia, kun olin raskaana, imetin ja lapseni oli taaperoikäinen. Mutta sitten on juomismäärät aina lisääntyneet - salakavalasti, kuten tapana on…

1 tykkäys

Olihan siinä ollut erosta puhetta ja jotain sanailua vaimon kanssa. Eihän meikäläiset paljoa syitä tarvitse. Oli salakavalasti tullut luulo että nyt pystyn olemaan helposti ilman mutta toisin kävi. Määrät ovat järkyttäviä vaikka pitkä tauko ja olo tietenkin sen mukainen. Pahoittelut sekavasta tekstistä mutta aivot eivät pelaa vielä moneen päivään kunnolla.

3 tykkäystä

No niin - ei tarvita ei - tuttua tuokin. Aina on syy löytynyt “koska se ja se sanoi sitä ja sitä”, tai muuten vaan on ollut ankeita tyyppejä ympärillä ja koska vaan ei jaksa juomatta tätä todellisuutta. Aivot ovat varmaan ihmeissään mitä tapahtui. Viime kerralla, kun olin pidempään raittiina kehitin aika lapsellisen mielikuvan siitä miten sisäelimeni kiittivät aina kun kurkusta tuli jotakin muuta kuin alkoa. Joku viisas on jossakin sanonut, että juomiskerrasta toipumiseen menee vähintäin viisi päivää. Mietin tuota - voisi kuvitella, että toipumisaika olisi lyhyempi, jos juo vaikka mietoja pari annosta, mutta todellakin uskon, että jos vetäisee puoli litraa rommia menee tuo 5 päivää ennen kuin sitä on ihan raiteillaan. Puhumattakaan siitä, jos määrä on isompi. Se mikä minua eniten tässä pelottaa on tosiaan se, että sitä voi olla useita vuosia raittiina, mutta aina se iskee takaisin tuo alkoholismi, jos alkaa juoda uudelleen. Ne hermoradat ovat olemassa, eivät katoa minnekkään. Toivoin Sinulle kovasti voimia kääntää nyt kelkka takaisin raittiuteen. AA kenties?

1 tykkäys

Olen vahvasti ruvennut miettimään AA-kerhoa kyllä.

1 tykkäys

@Kanisteri kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön. Ja tapaamisiahan on netissäkin vaikka kuinka, jos paikalle on haastava mennä. Tänne kirjoittaminen ja ketjujen lukeminen on myös hyväksi todettu. Varsinkin, jos tulee niitä himoja juomiseen.

1 tykkäys

Ajattelin juurikin noita verkonkautta tapaamis ryhmiä. Joo ehdottomasti auttaa kun saa teiltä kaikilta tukea.

2 tykkäystä

Tervetuloa mukaan. Sulla on hauska nimimerkki. :smile: Sain kirjoituksestasi vaikutelman, että havahduit melko nopeasti tilanteeseesi että nyt lähtee liina luistamaan. Hyvin toimittu.

2 tykkäystä

Se on pakko tai alkaa lipsumaan/tihenemään juominen. Nyt sain muutan horkkatunnin nukuttua onneksi. Tuntuu että olot vaan pahenee.

1 tykkäys

Morjesta vaan!

Ikävää että retkahdus kävi mutta siihen liittyen minua on aina kiinnostanut kun eräissä piireissä luettavissa teksteissä sanotaan että alkoholistin juominen jatkuu aina siitä mihin se viimeksi jäi.

Sinulla kun nyt on omakohtainen tuore kokemus 4 vuoden tauon jälkeen niin oletko samaa mieltä että vaikka välissä oli 4 vuotta raittiutta niin kun 2 päivän kippaus alkoi niin meno oli heti alusta asti samaa kuin 4 vuotta sitten lopettaessa?

3 tykkäystä

@ait0lainen erittäin hyvä kysymys. Tätä olen pohtinut. Sillä kokemuksella mikä itsellä on näistä lyhyen ajan (100päivää ja yli) retkahtamisista niin ihan samaan pisteeseen palataan mihin jäätiin. Kiinnostaa tietää pitääkö tuo paikkaansa myös pidemmän raittiuden kohdalla.

1 tykkäys

Juurikin siitä piti kirjoittaa aikaisemmin jo että vaikka tauko pitkä niin täysin sama meno ja lähinnä noi määrät isoja.

1 tykkäys

@Kanisteri no niin - minulle tosiaan päihdelääkäri totesi, että se mikä on kerran aivoissa auennut alkoholille ei koskaan sieltä häviä. Se voi laantua ja liudentua, mutta kun systeemiin kaataa taas tuota bensaa niin siitä lähtee. Uskottava se on. Tuo on kyllä kenties alkoholismissa se kaikkein pelottavin asia. Hienoa, että olet saanut nyt edes vähän nukuttua. Hitaasti, mutta varmasti kohti parempaa!

1 tykkäys

Kuulostaa tutulta ainakin minun osaltani! Tämä entisten ryyppyrytmien pikainen löytyminen on ollut syy minullakin siihen, että olen nyt päättänyt olla raitis - päivän kerrallaan! Kannustan kokeilemaan lopettamista, taukoa, mitä tahansa kun päätät aina aamulla, että tänään en juo!

6 tykkäystä

Juurikin näin se asia on, se löytyy samantien se entinen meno. Morkkis on vieläkin hirveä. 2 päivän juomisen saldo noin 300e rahaa paloi ja hukkasin omaisuutta 600e arvosta. Ei hirveesti naurata ei. Yritän tänne silloin tällöin jotain raapustaa. Voimia kaikille tovereille. Tänään minä en juo.

4 tykkäystä

Kirjoittele! Täällä ollaan kuulolla. Ja semppiä kovasti. Oot hyvällä jalalla liikkeellä kuitenkin :muscle:

1 tykkäys

Moi kaikille kanssakulkijoille,
nyt viikko lopettamisesta ja fyysiset oireet poissa.
Kylläpä veti mielentilan maahan ja jatkuu vielä varmaan useamman päivän tämä ahdistus/kärvistely. Ei huvittaisi olla ihmisten ilmoilla yhtään ja tuo valon lisääntyminenkään mitenkään miellyttävältä tunnu. Noh leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :rofl:. Tänäänkään en todellakaan juo. Zemppiä kaikille.

4 tykkäystä

@Kanisteri hyvä sinä. Ne kyllä kestävät yllättävän kauan ne oireet. Itsellä varsinkin nuo mielialaan vaikuttaneet. Olo on epäonnistunut pitkään, jos retkahti. On surullinen, itkuinen ja todellinen luuseri, joka ei ole elämässään ikinä onnistunut missään - ja eihän se noin ole. Kovasti tsemmpiä sinne!!!

1 tykkäys