Tämä forum on kyllä alkoholin osalta tosi on/off -mesta. Me Vähentäjät on juoppojen pyhitetty rölötyspalsta ja Me Lopettajat alkoomaholiin mustavalkoiseen demonisintiin tarkoitettu osio.
Auttakaa, taas putki takana ja mieli tekee korjaavaa. Sanokaa ei! Olen yksin enkä uskalla mennä ulos kun pelottaa kaikki. Koska sitä oppisi?
Meillä vieraita joten voin vastata vain nopeasti. Tsemppaa huomiseen ja hakeudu katkolle! Paljon jaksamista ja tsemppiä Sinulle!
t. Juhani
Kiitos, yritän… Vaikeaa on todella, rytmihäiriötkin todella pahat ja kädet vapisee kamalasti. Katkolle kai pitäisi, mutta tällä hetkellä yksin asuvana koirien hoito ja muut käytännön asiat… Sika syitä keksii… Ja matkallekin pitäisi lähteä viikon päästä, siellä sitten viinejä maistelemaan. Huh huh. Mistä sitä voimaa löytäisi?
hitto kun keksisi jotain neuvoa antaa tai edes lohtua!
oletko kokeillut erityisesti keskittymään siihen vittumaiseen tunteeseen kun tekee todella paljon juoda, mutta ikään kuin annat sen mieliteon olla ja elellä omaa aikaansa. että nyt on tämä mieliteko, mutta olkoot, käyn tämän hetken läpi enkä tee sen eteen mitään. kuvio on vaativaa meininkiä kieltämättä, mutta jollain sairaalla tavalla myös mielenkiintoista. kestänkö mä tämän. tsekkaan oikein kellosta kuinka kauan tää paska kestää. ohi se himo on viimeistään seuraavana aamuna, se on onneksi ihan varmaa.
en tiedä. paljon voimaa mietteisiisi. näytä sille eli mieliteollesi! yksikin erävoitto antaa mielenkiintoa ja voimaa yrittää uudestaan. tsempit!!!
Minä jotenkin uskon tuollaiseen ajatukseen, mitä yllä oli. Että keskittyy tuntemaan tunteitaan ja koittaa olla niistä kiinnostunut.
Olisiko sinulla joku tuttu joka voisi hoitaa koiria kun menet katkolle? Varmasti sellainen löytyy.
Tsemppiä tähän hetkeen!
tuo koirien hoitopaikan saaminen on oikeastaan aika vaikeaa. itselläni ollut koiria. joskus tuntuu että lapsellekin on helpompaa löytää hoitaja kuin lemmikkieläimille, eritoten koirille jotka vaativat mielellään runsasta ulkoilua.
tämän takia Minni2 Sun pitäisi alkaa olla aktiivinen tuon koirahoitoasian kanssa jotta voisit lähteä esim. katkolle.
minkä toki itsekin tiedät… nyt tsemppiä siis pliis. paa kuulumisia jatkossakin.
Kiitokset tsempeistä, vielä hengissä… Kunhan tuosta reissusta selviydyn (kirjaimellisesti) niin katsotaan sitten. Täysi kieltäytyminen alkoholista tuntuu niin kovin oudolta, ja kun välillä pari viinilasillista onnistuu oikein hyvin - välillä ei…
Vieläkin vieraita mutta nyt ovat saunassa. En itse ole ollut koskaan katkolla mutta enovainajaani kuskasin sinne tuhat kertaa, joten tiedän homman. Siellähän Diapamilla tapetaan pahimmat alkoholin vieroitusoireet. Olen lukenut tässä plinkissä avokatkosta, jossa saa mukaansa tietyn määrän Diapameja, niin koirien hoito ei ole ongelma. Voihan pameja pyytää terkkaristakin, mutta vaikeeta voi olla kun ovat keskushermostolääkkeitä. Edelleen paljon tsemppiä!
t. Juhani
Kiitos, pitää miettiä noita vaihtoehtoja. Eilisen kaltaista (ja yön, ja aamun) olotilaa en todellakaan halua, kirjaimellisesti luulin että kuolen sydäriin… Minulla on Diazepeksejä 5mg (yhden ryyppyputken jälkeen minut roudattiin psykiatriselle (Eestissä, aivan karmea paikka, ihmisarvosta tietoakaan), samaa ainetta kai. Niitä on vielä jäljellä ja otin eilen, mutta ei auttanut.
Jotenkin kauhukuvia noista suljetuista ja katkoista tuosta kokemuksesta johtuen, vaikka eihän se sellaista kai ole. Kun nyt saisi nuo omat kotona tapahtuvat ryyppäämiset kuriin, se on niin helppo ottaa loiventavaa “kun ei kukaan vahdi”…
Kyllä katkopaikat ovat ihan kelvollisisa nykyään jos sinne vain pääsee, asun Espoossa ja olen muutaman kerran joutunut menemään sinne kun putkea ei ole saanut millään poikki. Kannattaa soittaa aamulla jo heti 8 aikaan silloin on niihin parempi mahdollisuus päästä, no mihin koira sitten, eikö se meneisi samaan paikkaan kuin silloin kun olet matkalla? Kyllä 4-5 päivää katkolla palauttaa taas hyvään ryyppykuntoon jos lähdet sinne matkalle vähän rentoutumaan.
Tuurijuoppona voin sanoa monikymmenvuotisella kokemuksella, että noinhan sitä kuvittelee, että kun välillä onnistuu parilla lasillisella, niin eihän tässä hätää ole. Voin kertoa, että tilanne pahenee jatkuvasti ja ainoa varma keino on lopettaa kokonaan. Mitään ei oikeasti menetä vaan elämänlaatu vaan paranee.
Ehdottomasti sinuna jättäisin viininmaistelumatkan väliin.
Täällä taas… Ensimmäinen päivä miltei ohi. Viinireissu meni ok (patikointia päivät ja iltaisin sivistyneesti ne pari lasia), mutta reissusta kotiutuessa taas meni putki päälle. Ei helvetti. On se ihme aine kun saa valtaansa aina uudestaan. Nyt sitten taas se kauhea morkkis ja itseinho.
Voi voi, itsesaalin ja -inhon maaraa… Maailman paskin ihminen, ei minusta ole elajaksi. Koira sairastui muutama viikko sitten ja edelleen vakavasti kipea, ja mikas sen helpompi syy taas viinaputkeen. Oksensin, myos verta, kylpparin seinat pisaroilla, mutta jatkoin. Aivan uskomatonta pskaa. Unettomuutta on ollut kolme viikkoa, ja siihenhan viina on myos tosi hyva apu. Yksin kun on ja valvoo niin josko sita lonkeron - ja monta.
Tanaankin hain lonkeroa ja Vana Tallinnaa (asun Virossa, muka syy ettei voi menna hoitoon sekin, kun ei voi suomeksi puhua. Ei helvetti…). Join kaksi ja puoli puolikasta, asken kaadoin kaikki loput viemariin. Ja heti kaduttaa, miltei kavin jo kaupassa ennen klo 22 kun silloin viela viinaa saa.
En vaan jaksa enaa, en valvomista ja huushollin yksin pyoritysta (mies reissutoissa, mika hyva tekosyy vol10)… Tekisi mieli vetaa loput pillerit ja vain nukahtaa, mutta eipa melatoniinin yliannos auta ja Sirladuditkin jo lopussa.
Kuinka huono voi ihminen olla, oikeasti. Valivalivali mutta en vaan jaksa enaa. Aina sama juttu, viela en ole kuollut mutta jo vain viinaa tekee mieli. Siina on hyva pyorittaa arkea ja hoitaa kipeaa koiraa, mita lie sekin poloinen miettii. Ja olen todella elainrakas, luulisi edes niiden (kun ei miehen ja lahipiirib rukoilukaan enaa naemma auta) takia etta jaksaisi pinnistaa. Mutta ei. En jaksa enaa tata riippuvuutta, mutta lopettamaankaan en pysty. Tai menemaan hoitoon, naemma. Maailman paskin ihminen, todellakin. Milla taalta enaa jaksaa nousta, kun ei edes halua tai pysty???
Kyllä sitä riippuvuuden vielä jaksaa, etenkin jos ajattelee ettei se johdu itsestä vaan pitkälti yhteiskunnasta ja kulttuurista. Rahapula on vittumaisempaa kestää vuosi toisensa perään. Juominen ei maksa kuin noin satasen kuussa, sillä ei ole talouteen dramaattista merkitystä. Tätä saatanan köyhyyttä ei tahdo jaksaa aina välillä. Just on aina sen verran kyllä rahaa että perusasiat saa hoidetuksi, mutta koskaan ei yhtään yli. Yhden löysän tonnin saaminen kasaan on jo kuukausia kestävä projekti.
Mun mielestä täällä itkeminen on täysin turhaa.Tai voihan se tuoda helpotusta ok mut lähinnä se on vuodesta toiseen päivittelyä kuinka juopottelu vaan jatkuu ja asiat menee perseelleen lisää. Ei se juominen koskaan noin vaan lopu ihan turhaa. En itsekään ole lopettanut juomista ja olo joka siitä tulee on kiva mut sivuoireet miten se pilaa elämää on ne jotka haluisin minimoida jos vain pystyisin. Luulenpa että näin se on: Jeppe juo niin kauan ku ei oo tarpeeksi viinaa saanut TAI elämän muutos jolloin juominen loppuu täysin= uudet kuviot joihin ei enää tarvi viinaa. Sit on nää vitun ääripäät eli minnesota hoidot ja muut länkytykset joissa huudellaan lopun elämää “MOI OON JUHA OON RAITIS ALKOHOLISTI” Ja mielistellään persettä nuollen ja arvostellaan kaikki alkoholin käyttäjät tietävinään. Ja sen lisäksi käydään vertsissä lopun ikää puhumassa samaa paskaa. EI KIITOS! Samoin Aa:ssa kuulema kymmeniä vuosia raittiina olleet kertoo aina samat litanniat. Tsemppiä sulle osaan samaistua juomisen pahaan oloon aika täysin. Tärkee olis ymmärtää et täshän on kyse aivoissa piilevästä riippuvuudesta (sairaus ) kuten nikotiini. Jännää vaa on et loputtomii toistaa samat virheet ja pahat olot se on sairasta kyllä. Nim viimeks kauhea ryyppyputki toukokuussa jonka jälkeen luulin sekoavani.
Mitä kuuluu minnille ?
Ehdottomasti, hae apua. Tuo kirjoituksesi oli surullista luettavaa. Vaikka asut ulkomailla loytyisiko sieltä suomenkielistä terapeuttia tms ? Itsekin olen asunut ulkomailla jo useita vuosia, ja loytänyt aina apua suomeksi.
Puhu jollekulle. Mitä miehesi ajattelee tilanteestasi ?
Kovasti tsemppiä.
Hei, masennusta taas juomaputken takia… Kovin päätin että miehen reissun ajan olen juomatta, eipä pitänyt. Kaksin käsin viiniä ja siidereitä. Ainoa “parempi” asia on etten ole muutamaan kuukauteen koskenut väkeviin. Ihme sekin, mutta kyllä kaatokuntoon (ja kaaduinkin, nyt on kroppa mustelmilla taas) saa itsensä noilla miedommillakin kun tarpeeksi (hirveät määrät) tinttaa aamusta iltaan. Eli sama paska olo taas, hoh hoijaa. Eli ei edistystä. Minulla oli syyskuussa jo paikkakin varattuna Minnesota-hoitoon, ja keskustelin niiden ihmisten kanssa puhelimessakin. Ja sitten jänistin, enhän minä “voi” olla kuukautta tai enempää hoidossa. Joopa. Hyvin menee. Mies on tietenkin hirvittävän huolissaan, kukapa ei. Paitsi minä itse sitten kun viina vie.