Nyt mittani tuli täyteen

Mä en myöskään allekirjoittaisi tuota kohtuukäyttöä. Mulla on useampi ystävä ketkä voisivat ottaa ehkä sen yhden bissen mutta eivät ala riskeeraamaan koska todennäköisyys lähteä käsistä on liian suuri. Eri asia jos oikeasti on niin kyllästynyt alkoholiin tai kamaan ettei tahdo ottaa, mutta useimmiten tuo kohtuukäytön yritys on tasa-painoilua jatkuvasti pystyykö ottamaan vain sen yhden vai ei…

On noita 10 vuotta raittiina olleita ketkä ovat retkahtaneet, joten kyl mun mielestä täysraittius on helpompi vaihtoehto siinä tilanteessa jos ongelma on jo sen laajuinen, että aina kun korkkaa pullon; putki jää päälle.

Riippuvuuksia on kuitenkin erilaisia. Jotkut kykenevät kohtuukäyttöön, toiset eivät. Kaiken lisäks kohtuukäyttö, mikäli oikeasti tahtoisi ottaa pohjanmaan kautta; aiheuttaa vain ahdistusta ja vitutusta, koska aikamoista kuivahuikkausta se on ellei todellakin tahdo olla ilman kännejä.

Sitäpaitsi just laitoksessa alkoholisteille ei syötetä rauhoittavia pitkään, koska on tutkittu että he jäävät helpommin koukkuun (toisen koukun jälkeen) kuin muu väestö. Tsemppiä!