Minun tarinani
Mieheni menehtyi alkoholiin. Se herätti oman juomiseni ja tajusin etten voi itse jatkaa näin. Samalla heräsin jalkaoireisiin, varpaat ja puolet jalkaterästä tunnottomana. Vuoden juonut jokapäivä vähintään 2-3pulloa viiniä. sitä ennen usean vuoden niin että iltaisin ja viikonloppuisin.
pitkään mietin miehen kuoleman jälkeen. selannut kaikkia sivustoja ja Eilen laitoin korkin kiinni, nyt toki siis vain 24h takana mutta mutta… Eniten pelkään vieroitusoireita mitä tulee vastaan ja selviänkö hengissä. No en kyllä alkoholinkaan kanssa selviäisi hengisssä.
14 vuotiaan tyttäreni takia teen tämän myös. Mieheni menehtyminen teki myös että palaan takaisin Suomeen asumaan, lähemmäksi lastani ja mieheni lapsenlapsia. Haluan olla vielä heillekin “mummi”.
Mutta tosiaan vieroitusoireet eniten tässä pelottaa mitä on tulossa. Olen vielä herkkä tavallaan panikoimaan, tuo varmasti oman lisän kun miettiin vielä lisäksi. Tänään ei ole vielä oikein mitään ollut muuta kuin jäätävä väsymys. Ja tuo tietysti että pelottaa.
2 tykkäystä
Hei! Ihan aluksi lämpimästi tervetuloa palstalle ja otan osaa miehesi poismenon johdosta.
Noin pitkäkestoiseen päivittäiseen juomiseen liittyy jonkinlainen riski lopettamisen hetkellä. Suosittelisin sinua vähentämään asteittain, jolloin keho ehtii sopeutua alkoholin vähenemiseen tai hakeutumaan vieroitukseen A-klinikalle. Voimia!
Piti vielä sanomani, että sinulla on tärkein asia kunnossa eli motivaatio lopettamiseen! Hieno ja upea asia haluta muutosta läheistensä vuoksi. Uskon, että välität myös itsestäsi, koska laitoit jo korkin kiinni. Valitettavasti myös minunkin mielestäni pelko vieroitusoireista on aiheellinen.
1 tykkäys
Tervetuloa @Vimpula.
Jos katkaisuun tarvitsee apua, niin sen pariin kannattaa ehdottomasti hakeutua. Täällä varmasti joku osaa auttaa, että kuinka se käytännössä tapahtuu. Hurjasti tsemppiä!
Kiitos.
Tässä huono yhtälö kun minulla on 3 koiraa hoidettavana ja ei oikein ole ketään kuka niiden kanssa olisi. vähentää tässä vähän yritin mutta huomasin olevani taas kaupasta hakemassa lisää Sekä Pääsen vasta 3viikon päästä Suomeen. Täällä ei oikein tunneta vieroitusta. sanotaan ainoastaan että lopeta juominen, niinkuin miehellenikin sanottiin. Se tässä huolettaakin että mitä tulemanpitää nyt
Ehkä konkreettinen suunnitelma ja annosten laskeminen voisi auttaa. Jokin tavoite johon mennessä käyttö on ajettu alas.