Hyvin toimittu Speedy! Tämä on sinun iso voitto!!! Minulla tänään 49 pp. On ollut tosi raskas viikko, paljon töitä, rippijuhlien järjestäminen, matkustelua. Minulle väsymys ja uupumus ovat suurimmat riskitekijät. Ja eiköhän nyt eilen ja tänään ole peliajatukset pyörineet päässä toden teolla. Mieheni on ensi ja seuraavalla viikolla paljon matkoilla ja olen miettinyt syitä miten saisin kortin tai tunnukset itselleni. Pelipiru hehkumoi jo kovasti ajatuksella että nyt saa pelaata. Kävin kovaa jaakobin painia itseni kanssa. Lopulta tankkasin auton, otin 20 käteistä, varasin laivareissun ja annoin kortit ja tunnukset heti takasin. Tein myös laskut valmiiksi eräpäivillä, eli ei ole sitäkään tekosyytä pitää tunnuksia itsellään. Nyt voin olla ne päivät rauhassa kun mieheni on reissussa. Vaikka pelipiru kirosikin minua, on minulla itselläni nyt helpottunut olo.
![]()
Mielettömät onnistumiset teillä takana, HYVÄ TE! Osaan niin kuvitella (kuten kaikki muutkin täällä) läpikäydyt tuntemukset, siellä se pelipiru taas yritti houkutella. Ja teilläkin molemmilla varmaan aika mahtava tunne siitä että voititte sen paskiaisen. ![]()
Henmaani: koskaan en ole tästä erityisherkkyydestä “pitkähkön” elämäni aikana kuullut, mutta luettuani asiasta, lukeudun melko varmasti tähän joukkoon. Niin monet asiat pitävät paikkaansa minun kohdaltani. Tarvinnee lukea asiasta enemmän.
SpeedyG: loistavaa tekstiä. Pienestä nappusta alkaen tämä pelimaailma ollut isossa osassa elämääni ja moneen kirjoittamaasi juttuun voin samaistua. Rahaa on tullut syydettyä peleihin huomattavia summia vuosien aikana ja homma senkuin vaan jatkuu. Pikavippiin (kirosana mulle) en ole vielä ajautunut, mutta kyllä Luottokunta pelien rahoittajana on samanlainen perkule…
p.s. pieni krapula ei ole mitään siihen v***** verrattuna, kun aamulla heräät krapulassa heräten ja muistiin iskee salaman lailla se viimeöinen pokerisessio ja talletus & talletus & talletus…on niitä hetkiä kun se nouseminen sängystä on todella todella vaikeaa
Tutustu ehdottomasti termiin enemmänkin, netissä on toki jos jonkinlaista kirjoitustakin aiheesta mutta parhain taitaa olla aiheesta kirjoitettu kirja Elaine Aronilta. Mulla on kirja vielä kesken kun aiheutti niin paljon mietittävää ja pohdittavaa, että kävi vähän raskaaksi se lukeminen. Keskityn näin lomalla johonkin vähän kevyempään.
Auttoi kyllä minuakin ymmärtämään tiettyjä lukkoja ja esimerkiksi lapsuuttani paljon paremmin!
Peliputken jälkeisenä aamuna sitä tosiaan toivoo että talletukset ja maaninen pelien hakkaaminen olisi vain kamalaa unta. Vaan hyvin harvoinhan se lopulta sitten on sitä. Ja vaikka olisikin vain unta (pari kertaa olen nähnyt taas painajaisia näistä maanisista peliputkista), tuntuu ihan yhtä raskaalta. Keho muistaa pelien aiheuttaman tuskan kyllä, oli se todellista tai ei.
Uhraudu meidän muidenkin puolesta ja ota haasteeksi pitää tupakaton-pelitön-alkoholiton-kahviton(-vielä joku muu pahe) linja aluksi vaikka elokuun loppuun. Olisiko se sellainen paastokuukausi, puhdistautuminen kaikenlaisesta? Ja mitä sitten tilalle urheilun ja elokuvien lisäksi, mietiskelyä vai jotain ihan uutta harrastusta? Mukava olisi täällä seurata, miten sinulla menee ja jos hyväksi muutokset havaitset, niin ehkä tässä saisit itsekin potkua persuuksille, ettei vain höpöttäisi vaan toimisi myös ![]()
Onneksi ei ole olut- tai siiderihimoa, kun siihen apu löytyisi lähikaupasta. Joskus on viininhimo, mutta ei kuitenkaan niin suuri, että viitsisi lähteä muutaman kilometrin päähän, vaikka joskus harmittikin ettei viinejä myydä lähikaupassa. Nyt on mennyt jo yli kuukausi ilman viinejä eikä oikeastaan kaipaakaan, vaikka aiemmin ajatteli ettei jotkut ruoatkáan maistu miltään ilman punkkua tai kuoharia. En ole millään tipattomalla, lupa on ostaa milloin vaan ja kylässä otan varmaankin lasillisen, jos tarjotaan mutta yllättävää, ettei sitä viiniä kaipaakaan, vaikka ennen se oli oikeastaan tapa. Krapulan, huonon olon ja maksan poksahtamisen pelossa en ennenkään kerralla suuria määriä kerralla nautiskellut ![]()
Kahvia tässä juon ja maistuu itse asiassa pahalta
Näin kesäaikaan voisikin joskus kokeilla kahvitonta paastoa, kun talvella kuitenkin kaipaa lämmintä juotavaa heti aamusta. Mitä nyt aamulla sitten otat kahvin sijaan?
Kirjoitin aiemmin, että jokaiseen viininhimoon ei viitsi lähteä viiniä kauempaa hakemaan. Toivoisin vain, että houkutusten välttely olisi yhtä helppoa myös peleissä. Tosin viiniä juomalla ei varsinaisesti voi voittaa mitään kuten peleissä ja pelitarjonnan äärellä on koko ajan netissä ollessa ja myös melkein heti, kun ovesta ulos astuu. Kohta varmaan kirjastossakin on pelikoneet, kirkossa, urheilukatsomossa…
Peliongelmaisena ymmärrän myllerryksesi ja nostan olematonta hattua, ole ylpeä itsestäsi! Ehkä se taistelu on kerta kerralta helpompi voittaa, kun et vaan anna periksi.
Hei, lätkijät. Hyvää kuulla että kaikilla ei ole ne koneet mielessä sillä se voi olla raju koukku jos ei hiffaa että et voi voittaa…vai arpovatko jotkut hävitäkseen? Siitä minulla ei ole kokemusta koska ei vaan kiinnosta noin vaan antaa fykeä pois.
Pokerissa ja ehkä live black jackissä( oikeilla korteilla, ei mitään generattooreita) on omat hyvät ja erittäin pahat puolensa. En suosittele kelleen joka yht äkkiä saa päähänsä että nyt lähtee…!
Ei lähe. Pitää olla sujut itsensä kanssa ja tavoitteet. Ei alkoholia. Ei raha ongelmia tai muuta. Etkä täytä päätäsi joka päivä ja yö pokerilla. Ym. Ym. Ym. Silti…
Häviät.
Jokaiselle työlle on omat ammattilaisensa. On esim. turha kuvitella että minusta tulisi poliitikko paskan puhuja.
Mutta hyvä että tunnistat ongelmasi.
Olen kulkenut tietä pitkään. Alkoholilla maustettuna lopuksi nyt… ja ei hyvin mene. Itse asiassa inhoan aikoja että pelasin selvinpäin. Mutta muuta ei nyt voi, työtä ei ole eikä näin vanhalle mitään tunnu löytyvän. Siksi itse hankin verottoman elantoni pienistä puroista nyt jo melko kalastetussa joessa, missä on liian monta uhria. Mutta niin on aina, ei taala synny tyhjästä. Pitää voittaa.
Voita itsesi! Kortti ei ehkä ole sinun työ, eikä monen muunkaan vaikka niin helposti kuvittelee.
Sulla menee todella hyvin, tekee hyvää käydä lukemassa myös onnistumisista silloin kun itsellä elämä menee pohjamudissa. Antaa toivoa, että ongelma on tehty selätettäväksi, vaikka se melkoista taistelua onkin.