Hyvin vastasit Vakio vieraan asiattomaan kommenttiin. Peliongelma on paljon muuta kun vaan rahaa.
Jep kiitti taisteluni. Tää mulle ikinä mikään suru foorumi ollut vain vaan se mistä voi lukea kuinka voi päästä eteenpäin. Tietty on toinenkin puoli aina.
Voittanu noin hirveesti.
Ja vain rahaa.
Joo mun mielestä sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon sitä rahaa on menny peleihin, jos se itselle tuntuu olevan ongelma niin se on ongelma. Kyllä mun omat ongelmat on paljon pienempiä verrattuna joidenkin muiden täällä, joilla on velkaa ja vippejä yms. Mut mulle tää on ainakin jo nyt suuri ongelma, eli aiheuttaa mulle pahaa oloa, jonka takia haluan päästä tästä eroon. Ja sehän on ihan loistavaa että oot pystynyt pääsemään eroon peliriippuvuudesta (vaikka eihän se koskaan katoa). Ja arvostan suuresti että täällä on niitä jotka oikeesti osaa neuvoa omasta kokemuksesta, joten tollaset kommentit että “oot hävinny niin vähän, eihän sulla sillon voi olla ongelmaa” on erittäin vajaaälysiä. Jokainen määrittää itse mikä on ongelma itselleen.
Niin kiitos vakio paljon kannustuksesta ![]()
Ole hyvä vaan. Koitat vaa keksiä paremman hattastuksen mihi keskittyä ![]()
Perjantai ja lauantai oli vaikeimmat päivät tähän asti. Mutta onneks en pelannu. Eilenki oli vielä jotenki vähän masentunu fiilis, mutta tänään jo selkeesti parempi olo. Ootan kauhulla sitä hetkeä kun tulee oikeesti pakottava tarve pelata. Toivottavasti sitä ei tuu. Kun oon lähteny pelaamaan, oon nostanu 20e ja ajatellu että kyl mä sen voin pelata, eihän se oo paljon. Ku se oiski jääny siihen aina niin ei ois hätää, mut ensimmäisen pelatin euron jälkeen päässä ei liikkunu kyllä enää mitään muuta kun se peli. Ekan kympin jälkeen alko tulee varmuus että kohta mä voitan, kun voittoo ei tullut, lisää rahaa. Kyllä kahellakympillä on pakko tulla voittoa. No eipä tullu. No jos mä vielä kympin laitan nii kyl mä voitan… Tätä rataa se sitte jatku niin kauan että rahat loppu. Neljänkympin jälkeen on jo aika mahotonta päästä enää voitolle pelikoneilla, vaikka on mulle niinkin käyny. Sit sillä ei enää jotenki ollukkaan väliä, yritti saada jotain ees takasin, vaikka todellisuudessa halus vaan jäädä voitolle. Sittenkin kun se 80-100e oli menny ilman isompaa voittoa, niin ois halunnu pelata lisää et voittais.
Ei siinä ollu mitään järkeä. Enkä haluu kokea sitä enää ikinä. Se saa mut ihan pahoinvoivaks ku ajattelen sitä oloa kun painaa vaan sitä nappia kerta toisensa jälkeen vaikka tietää et pitäis lopettaa ennenku kaikki on menny. Mut se raha jotenkin menettää arvonsa kun sen sinne koneeseen laittaa. Ja sit kun olin hävinny jo paljon, niin ei se kakskymppii lisää mukamas tuntunu missään. Vaikka oikeesti 20e on kyllä mulle ainakin sinänsä suuri raha, sillä saa vaikka mitä ostettua. Kun oisin tajunnut tän kaiken pari kuukautta sit, olisin nyt tosi hyvässä tilanteessa, ois rahaa oikeesti paljon eikä tarvis stressata. Mut kai se vaati sen pohjalla käymisen ennenku tähän kunnolla havahtu.
13pp lähti käyntiin, eikä kyllä edes mielessä käyny että haluisin pelata. Se mun meininki alko olee jo sitä että aamulla ensimmäinen ajatus oli että koska pääsen pelaamaan. Ei enää kiitos.
Mä onnistuin olee viikonlopun pelaamatta mut jo sillon petasin et vois tänään pelata??? Siirsin nimittäin rahaa mun s-kortille, jotta vois pelata. S-kortti on vielä mulla, toinen pankkikortti on hyvässä jemmassa tutulla. Mun epäonneks tai onneks raha ei oo vielä siirtyny!!! Oikeestaa ootin koko viikonlopun, et pääsen tänään pelaamaan. Nyt oon sekavas mielentilas. Toisaalta on hyvä et en pääse pelaamaan ja toisaalt mua harmittaa kamalast. Vaikka varmaan oisin taas hävinny mun rahat niin sillee tää on hyvä asia. Kohtalo puuttu nyt mun pelaamiseen. Eihän se pelaaminen kannata vaan häviää aina ainaskii mä. Nyt alkaa pp3. Jos täs tulis päivän aikana toisiin aatoksiin. Siihen asti taistellaan pelihimoo vastaa…
Joo ei kannata pelata. Enemmän säästät kun et pelaa! Mulla oli kans niin et ku tiesin rahaa olevan tulossa ni ootin ihan sormet syyhyten et sit pääsee pelaamaa. Pitää vaan yrittää ajatella kaikkee mahollista muuta kun pelejä. Usko pois, ei se hyvä mieli sillä pelaamisella tuu. Sanot nyt vaan tiukasti itelles että et pelaa. Kyllä se himo ohi menee ![]()
Viikonloput on aina pahoja kuten palkkapäivät jne. Niihi vaa paljo muuta ohjelmaa alkuun etenkin. Itte ollu töis ylitöis tosipaljon pelihimoo paos. Raskasta sekin mut ei tunnu pelihelvetti viikonloppuun verraten missään
. Ei vaa kannata pelätä sitä tunnetta liikaa siten se tulee herkemmin muutenkin.
Kiitti vakio ja pelityttö, tuli hyvä mieli, kun te uskotte viel minuun mut siitä huolimatta pelasin tänään jo työmatkalla. Ett se pelaaminen on tiukassa nyt, ei anna rauhaa… Meni taas rahaa ihan putkena sisään!!! Miks mä en voi ymmärtää, ett ne on otto-automaattei eikä mitään muuta… Miks tää on niin vaikeeta, ku en saa nyt pelaamattomuudes yhtään kii vaan pitää miettii miten sais rahaa ketkuteltuu itelle, et pääsis pelaa? Te ootte kirjotelleet et tää ois sairaus. No siltä tuntuu ja tosi sitkee sellanen ku pahemman sortin flunssa, joka ei helpota vaik mitä tekis… Toivottavast opin nyt et pelit ei kannata. Hyvää pelitönt päivää kaikill.
Voi Tonttu sua, toi on vaan niin harmillisen tuttua toi sun toilailus nyt.
Mut hei, joulu sieltä tulla jollottaapi ja tontuilla riittää muutakin puuhaa. . .
yritäppä nyt miettiä mitä, jos alkaisit vaikka kurkkiin ihmisten ikkunoista onko siellä kilttiä lapsia, tai aikuisia, ehkä joku jäis kiinni pelailusta. Joululahjaa on sellasten turha oottaa ! ![]()
Että sellasta ettei menis ihan kuoleman vakavaks tää touhu vaikka sitä välillä onkin ![]()
Sun on vaan jaksettava yrittää, mokista huolimatta, niin me muutkin täällä.
Tänään ei pelata, hups anteeks, sähän olitkin sukkela, tonttujen pitääkin olla.
Mut loppupäivänä eikä huomenna, eiks niin ? !
Tinja
Voi tonttu
mäkin suosittelen tota vakion neuvoa et yrittää löytää siihen tilalle jotain - onko sulla mitään harrastuksia, ootko harrastanu joskus jotain, tai voit alottaa vaikka kokonaan jonkun uuden jutun! Mä oon siitä onnekas että harrastuksia löytyy kun niitä on tässä syksyn aikana tullut vähän yllättäen vastaan, vieläkun sais työpaikan niin päivät menis koulussa, töissä ja harrastuksissa. Se ois ihan huippua. Pitää koittaa pitää ittesä kiireisenä, ettei oo yksinkertasesti aikaa pelata. Ja mulla on ainakin toiminu että välttelen niitä paikkoja missä oon ennen pelannut, käyn eri kaupassa kun siinä missä oon ennen käyny vaan pelaamismielessä… Mut loppujen lopuks pitää vaan miettiä niitä hyviä ja huonoja puolia pelaamisessa, kyllä ne huonot vetää hyviä turpaan 6-0.
Mulla tulee tänään 2viikkoa täyteen, puol kuukautta pelaamatta! Vitsi et oon kyl tyytyväinen itseeni. kyllä se tulee tonttu sekin päivä kun sä oot ollu piiiitkän ajan pelaamatta, voin kertoo et fiilis on tosi hyvä! Tsemppiä
äläkä turhaan lyttää itteäs, ei ne lankeemiset määritä sua, vaan se mitä haluut saavuttaa ja saavutat!
Miten tuo aika käsityskin muuttuu ajan kans, mulla huomenna kaks viikkoo viime repsahduksesta ja tuo aika tuntuu niin “hävettävän” lyhyeltä ![]()
Se on varmaan se kun on jo yrittänyt niin kauan.
Tinja
Niin, minulla 5 vk ja sekin tuntuu lyhyeltä ajalta. Varsinkin kun hetkellä pelamattomuus on niin vaikeata tuntuu että aika matele.
Pelityttö on vasta alkumetreillä ja optimistinen. Ja hyvä niin. Toivon että onnistut kerralla ![]()
Jep pelitytöl onnee 2vko alust ja töide hakuu ja taistelul 5vko hienoja putkia. Itellä taitaa olla yli 6kk ainaki en oo laskenu enää. Panostanu pelien sijaa töihin mikä palkankorotuksen poiki ja muutenki iha jees. Lomakausi alkaa vaa pia ja se o vaikeeta aina ollu… No jos sais kerranki ostettua se joululahjan minkä halus pelien sijasta ![]()
Mä toivon kanssa et onnistuisin nyt ensimmäisellä yrittämällä, mut en mä jaksa nyt tulevaisuutta viel pohtia. Päivä kerrallaan tässä mennään ja nyt on kyl ollu todi positiivinen viikon alku, ei oo ees pelit käyny mielessä
ei ehkä kumminkaan pidä tuudittautua nyt tähän että kaks viikkoa jo pelaamatta, kun se on kuitenkin niin lyhyt aika ja varmasti tulee vielä seuraavan vuoden aikana monen monta kertaa kun joutuu ittensä kanssa taistelemaan, toivottavasti hyvällä menestyksellä, ei oo koskaan kiva hävitä ![]()
Kyl tässä jo huomaan eron kun en oo pelannut, niin tulee pilkahduksia entisestä pirteämmästä minästä, kun peleihin hävityt rahat tai seuraava pelisessio ei pyöri kokoajan mielessä… On ollu jopa hauskaa näinä parina päivänä kavereitten kanssa! Pitäs vaan jaksaa olla kärsivällinen, kun ei mikään muutu yhdessä yössä, varmasti menee vielä pitkään et voin luottaa itteeni et vaikeen paikan eessä EN pelaa, vaikka mikä olis.
Kiitos jokaiselle jotka ootte tänne kirjotellu, tulee hyvä mieli kun tietää että joku käy samaa läpi ja haluaa auttaa ![]()
Jep tulevaa kannata liikas miettiä sen verta et on jokin päämäärä mihinpyrkiä. Se o jännä mite hyvä fiilis o kun ei pelit paina ja rahaa on taskus ja se ei polta. Itse pelannut se verta pitkää ennen tätä hyvää pelaamatonta vaihetta et varjopuolia o enempi. Sosiaalinen elämä o aika pientä työn ulkopuolel ja muitakin mut just toi kaikki aikanaan. Ei muutu yhes yös ja kai toi talous puoli ja pelaamattomuus se tärkein on.
Opintotuki tuli ja meni, laskujen ja vuokran jälkeen jäi käteen reilu satanen. Inhottavaa kun tietää et on helvetin vähän rahaa. Mut se on vaa kituutettava nyt loppuvuos, koska ens kuussa on ihan sama homma. Toivottavasti joku nyt ottais mut töihin
iteppähän oon raha-asiat sössiny ni nyt on sit kärsittävä seuraukset… Ehkä se on hyväkin, ei ainakaan tuu pelattua. Eikä kyllä paljon muutakaa tehtyä, mut onneks on myös ilmasia huveja! Ei tulis kyllä mieleenkään pelata, näin viimeyönä jotain unta et pelasin kaikki mun rahat säästötililtä ja kaikkialta ja olin aivan totaalisessa kusessa. Toivottavasti ei ollu enneuni
nyt vaan katse tulevaisuuteen. Onneks on kaikkea kivaa nyt marraskuussa niin pitää vaan nauttia nyt niistä jutuista. Tästä on tullu mulle hyvä rutiini et kirjotan tänne yleensä aamulla ensimmäisenä, samalla kun juon kahvit niin saa aamun hyvillä mielillä käyntiin. Tsempit kaikille kohtalotovereille, ei pelata enää, eihän?