Hyvää uutta vuotta!
Taas yhden kerran elämässäni olen valinnan edessä. Olen jo uuden vuoden päivän ratoksi juonut itsekseni yhden pullon kuoharia. Toinen olisi kaapissa vielä juomatta, niin myös pari muuta korkkaamatonta pulloa. Viime viikolla join alkoholiannoksia niin monta, että kaiken maailman riskirajat paukkuvat. VIime viikon kaltaisia viikkoja on viime vuosina ollut monta. Mikään ei tunnu missään, eikä miltään. Rahat on loppu, mutta aina löytyy rahaa kaljaan ja viiniin. Olen niin pettynyt kaikkeen, mutta eniten varmaan itseeni. Voin luvata vaikka minkälaisen tipattoman päivän tai kuukauden, mutta pian olen jo lasi tai pullo huulella.
Välillä pysähdyn miettimään, että olenko minä ihan oikeasti tämä ihminen ja valitettavasti totean olevani. Moni läheisistäni ei uskoisi minulla olevan mitään erityisempää ongelmaa, sillä olen ovela. Piilopulloja löytyy sieltä ja täältä. Sietokyky on jo noussut niin paljon, että minusta ei ihan helposti huomaa vaikka olen pullollisen viiniä kaatanut kitusiini.
Mutta nyt en vaan enää jaksa juoda. Olen niin väsynyt tähän piilotteluun, näyttelemiseen, valehteluun. Terveyteni ei enää kohta kestä, ihmeen paljon onkin kestänyt. Olen aina väsynyt, iloton ja innoton. En ymmärrä mikä voima minua vie väärään suuntaan ja näin vahvasti.
Joku tyhjyys on elämässä ja sitä yritän paeta tällä juomisella. Tuntuu vaan siltä, että ihan sama.
No mutta nyt pääsin jo tämän hetken yli. En ole aukaissut toista pulloa kuoharia, enkä enää aukaisekaan. Menisikö kiusaus ihan oikeasti aina tällä tavalla ohi? Kirjoittamalla. Joskus olen huomannut, että kun vatsa on täynnä, niin ei tee mieli juoda eli aina mieliteon tullessa pitää syödä ja kirjoittaa .
On hienoa, että on tämmöinen Plinkki, jossa voi purkaa ajatuksiaan. Olen lukenut paljon muiden juttuja ja on lohduttavaa huomata, että en ole tämän asian kanssa yksin.
Ehkä sitten toiveikkain mielin kohti uutta vuotta.
Mulle raittiuden tie aukeni, kun eräänä aamuna kotoa lähteissä lupasin, että tänään teen jotakin. Pidin lupaukseni, menin illa AA_ryhmän palaveriin. Siellä sanoin ääneen olevani alkoholisti. Ei ole tarvinnut juoda sen jälkeen.
Toinen AA:n ensimmäisitä jäsenistä sanoi kuolinvuoteellaan jotain tähän tapaa: " Pojat, pidetään se yksinkertaisena". Myöhemmin mukaan tuli naisiakin.
Et ole yksin! Keskiviikkona eli huomenna (tänään) onkin sitten eka raitis päiväsi, joten paljon onnea siitä päätöksestä! Hieno homma, että olet päättänyt lopettaa!
Huomenta. Joko on selvä päivä?
tuli mieleen vain että jos luet esim. Pienen-linnun tarinaa täällä niin saat voimaa lopettamiseen, hän on plinkin avulla ollut juomatta useita kuukausia, mistä onnittelut hänelle ja toivon samaa kaikille, raittiutta ja elämäniloa!
Kiitos kommenteista!
Hyvin häilyviä tunnetiloja on viikon varrella ollut. Huomenna on vaikea paikka kun pitää mennä kauppaan ostamaan viikonlopun ruokaostokset. Sinnehän saa aina piilotettua muutaman kaljan…
Luen tarinoita täällä lisää ja toivon, että saan niistä voimaa myös huomiseen.
Pitää vaan mennä päivä kerrallaan.
Hienoa MaijaTerttu että olet nyt täällä! Se kertoo että haluat muutosta elämääsi ja täällä siihen saa poikkeuksellisen hyvin tukea. Myös sopivan anonyymisesti. Itsekin olen ollut vasta reilun viikon juomatta mutta jo siinä ajassa olen ymmärtänyt tämän palstan poikkeuksellisen suuren arvon. Mitä tahansa tapahtuukin, niin älä jää pois täältä! Silloin kun ei itse jaksa kirjoittaa, niin toisten ihmisten kokemuksista saa valtavasti voimaa. Huomaa kuinka paljon meitä onkaan, jotka käyvät tätä samaa taistelua. Ja kun itse jaksaa kirjoittaa, niin se jo itsessään auttaa samalla kun kirjoittamisestasi hyötyvät myös muut. Pysytään MaijaTerttu linjoilla!