Terve
Eilen tajusin olevani alkoholisti. Olen juonut viimeiset viisi vuotta lähes joka päivä. Kaljaa uppoaa ja naama turvoksissa. Olo ihan HIRVEE henkisesti ja fyysisesti. Lopettaminen ollut mielessä jo pidempään. Ei ole vain onnistunut. Pari kolme päivää menee kuivilla , mutta sitten sama jatkuu.
Tervetuloa!
Palsta on täynnä erilaisia raitistumiskeinoja, eikun selailemaan vaan. Kyseessä yksi julmimmista sairauksista tällä Telluksella.
-Aa:ta, A-klikikkaa, erilaisia katkoja+pitempiä kuntoutuksia, erilaisia A-kilta ryhmiä, omavoimaisuutta, lääkkeitä (esim. Antabus, lääkekannabis, Akamprosaatti ja psykedeeliset lääkeaineet). Bentsoja vaan putken katkasuun, ovat monen hengen pelastaneet.
Tuolla historialla katkolle vaan heti joko julkiselle tai yksityiselle. Psykoterapiaa suosittelen n.6-8kk:n raittiuden jälkeen.
Taxi vaan alle ja pamikyllästykseen niinkuin olisi jo!
Tapajo näkyy olevan aika paljon. Mulle riittäisi yksi. Noh tästä se lähtee
Kertomasi perusteella voit vieroitusoireiden kunnolla iskevän päälle olla akuutissa fyysisessä tai jopa psyykkisessä hengenvaarassa (masennus, deliriumi, alkoholihallusinaatiot, kouristukset, psykoosi jne…). Siksi ei mitään muttia vaan heti lääkäriä tapaamaan, äläkä yhtään valehtele tai vähättele juomien määriä tai omia mahdollisia kännimokia.
Raittiuteen tapoja riittää ja kaikki ei sovi kaikille. Pitää ns. löytää juuri itselleen oma toimiva tyyli.
Jospa tästä selviäis ilman katkaisu hoitoa.
^ Toivotaan ja se on aina todellista arpapeliä. Mutta sen verran kannattaa kuitenkin ehkä joustaa, että seuraavaksi heti katkolle eikä liotinta yhtään kurkusta alas jos tulee tulevaisuudessa todellinen valintatilanne näiden kahden välille.
Huomenta
Vuorokausi kuivilla. Olo yllättävän hyvä. Otin melatoniinia nukkumaan mennessä ja sain nukuttua jollain lailla. Miten selviän tästä illasta?
Se on vaan pakko olla juomatta jos haluaa olla juomatta. Sulla on melkoinen putki alla, niin oletko ajatellut päihdepoliklinikan avokatkoa? Itse olen ollut kolme kertaa ja voin suositella. Asiantuntevan juttuseuran lisäksi saa rauhoittavat ja unilääkkeet 3-5 päiväksi, jotka auttaa yli juuri noista ensimmäisistä päivistä.
Vahva suositus! Itsensä turha kova fyysinen ja psyykkinen rääkkäys on tarkoituksellisena touhuna melkoisen harvinaista muissakaan olosuhteissa.
Ps. Niistä rauhottavista ja unilääkkeistä pihistellään jopa median avulla. Vanhat tehokkaat tropit ei myy mut neuroleptit, mielialansekoittajat, epilepsialääkkeet myy ja haittoihin samaa roskaa.
PSS. Aidolla Suomalaisella Sotasissillä on lääkepakissa:
morfiinia, kukkaa (öljynä+rehuna+charaksena), metadonia, tupakkaa+nuuskaa, oksikodonia, fentanyyliä, fenobarbitaalia ja ketamiinia+Kaikki mahdolliset maamme bentsot+lihasrelaxantit+puudutteet. Myös, Medicinet, Elvanse ja Attentin sekä Modiodal Tuotteet+kolaa+metamfetamiinia. Kohta tulee markkinoille erikoisiakin lääkestimuja ja tramadolista sekä eräästä toisesta opua vakavaan masennukseen löytyy tuloksia. Dissoissakin näköjään potentiaalia kun keskittyy muuhunkin kuin Resilarin dexmiin.
KorkitKiinni kirjoitti
Sulla on melkoinen putki alla, niin oletko ajatellut päihdepoliklinikan avokatkoa? Itse olen ollut kolme kertaa ja voin suositella. Asiantuntevan juttuseuran lisäksi saa rauhoittavat ja unilääkkeet 3-5 päiväksi,
Kun olet ollut avokatkolla useamman kerran, tarkoitatko asiantuntevalla juttuseuralla henkilökuntaa vai asiakkaita?
Mitä ehdotuksia tai kokemuksia olet siellä kuullut, ettei tarvitsisi toistaa siellä käyntejä?
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Kun olet ollut avokatkolla useamman kerran, tarkoitatko asiantuntevalla juttuseuralla henkilökuntaa vai asiakkaita?
Mitä ehdotuksia tai kokemuksia olet siellä kuullut, ettei tarvitsisi toistaa siellä käyntejä?
Asiantuntevalla juttuseuralla tarkoitan päihdehoitajien ja hoitavan lääkärin asiallista ja neutraalia suhtautumista päihdeongelmaiseen, sekä ihan hyviä vinkkejä siihen miten raittiuteen kannattaisi lähteä hakemaan pitempiaikaista ratkaisua (esim. vertaistukiryhmät, A-klinikan startti-ryhmä, antabus, kokemusasiantuntijan vastaanotolla käyminen, tai päihdehoitajan vastaanotolla käyminen).
Asiakkaiden kanssa en ole niin keskustellut, kun krapulaisena ja tärisevänä päihdepolin odotushuoneessa istuskellessa ei oikein ole ns. juttutuulella.
Se, että en ole noita sinänsä hyviä neuvoja jatkotoimien suhteen noudattanut on tietysti ollut omaa hölmöyttäni.
KorkitKiinni!
Kiitos selvennyksistä, en minäkään lähtenyt nykyiselle raittiuden tielle ekan krapulan jälkeen enkä edes heti tavattuani raitistuneen aa-laisen alkoholistin. Ensin piti ymmärtää, että alkoholistina olen sairas ja myös voimaton.
Ensimmäiset asiat ensin
Nyt alkaa riittää. Miten olisi: Nyt riittää!
Keinoja alkoholista eroon pääsemiseksi on tosiaan monia. Samoin raitistumisen tarinoita on yhtä paljon kuin raitistujia. Minusta on tärkeää pohtia ennakkoluulottomasti, millaista apua itse omalla kohdallaan tarvitsisi. Millaista apua on tarjolla ja olisiko hyvä rakentaa itselleen eräänlainen”apupaketti”, jossa on esimerkiksi ulkopuolista apua, lääkitystä, plinkkiä, läheisten tukea, omaan elämäntapaan liittyviä keinoja (liikunta, harrastukset jne.) jne.
Ongelman myöntäminen on iso asia, mutta seuraavaksi iso ja tärkeä asia on avun hakeminen. Korkki on saatava pysymään kiinni kaikilla mahdollisilla laillisilla keinoilla.
Voimia!
Kiitos vinkeistä.
Kolme päivää selvänä ja sitten perjantai ja kaljalaatikko tuli haettua. No sillä meni viikon loppu ja vähän kirkasta ja baarista muutama. Nyt vituttaa ja masentaa entiseen malliin.
Alkaa riittää kirjoitti
Nyt vituttaa ja masentaa entiseen malliin.
Hyvin tyypillistä juovalle alkoholistille. Mieti, riittikö jo pohjalle pääsyyn ja plinkin lisäksi ehkä muunkin tuen pyytämiseen.
Mistä apua? (linkkilista)
Kirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 27.8.2019 10:10:26
Ensimmäiset asiat ensiksi
Kukkaa en ole koskaan kokeillut. Panacodit ja tarqinigit löytyy kaapista. Tarqinikkiä olen ottanut kun oikeasti oli selkä paskana. En tykännyt kalja on minun ongelmani. Siitä kun pääsisi eroon. Viinaa otan kyllä mutta tuo olut on se ongelma. Sitä olen litkinyt 15 vuotiaasta ja nykyään päivittäin
Alkaa riittää kirjoitti
kalja on minun ongelmani.
Kaljasta ja muistakin alkoholijuomista pääsin eroon päättämällä mennä AA-palaveriin ja meninkin.
Ensimmäiset asiat ensksi
No nyt on antabusta ja unilääkkeitä. Olen nukkunut nyt kolme yötä hyvin energiaa on aika mukavasti. Tänään otin antabuksen aamulla ettei tarvii illalla laatikkoa hakea. Lääkärillä ja hoitajalla käyty tästä se lähtee päivä kerrallaan.