Nuori ja alkoholi

Hei

Sairastuin kk sitten ja olen viettänyt paljon aikaa sairaalassa ja kotona omissa oloissani. Vaikka olenkin ollut todella kipeä välillä, on mielialani mielestäni kohonnut jatkuvasti. Aloin oikein ihmettelemään asiaa ja olen pohtinut voiko syynä olla se etten ole juonut alkoholia tippaakaan? Normaalisti olen joka viikonloppu kännissä kaksi päivää. Minulla on ollutkin surkeahko olo (apea mieli) noin 5-6 vuotta, ja saman ajan olen juopotellutkin nuo viikonloput. En ole uskonut että asia voisi liittyä viinan juomiseen. Voiko viikonloppujuomisella olla näin “kovat” seuraukset?

Kyllä uskon, että alkoholin pois jättö on tuon hyvän olon tunteen tehnyt. Ystäväni myös joi joka vkl ja oli aina hiukan masentunut ja puoli viikkoa meni palautuessa krapulasta, nytten ottaa joskus sauna oluen ja se riittä,ei enempää kaipaakkaan. Sanoi, että olo on parempi ja mieli kivempi, kestää myös elämässä tulevaa stressiä nyt paremmin :smiley:

Katso tämän sivuston tietopankin sisältö. Sieltä löytyy hyvää tietoa eri päihteistä ja animaatio niiden vaikutuksista elimistössä.