Kuilu oikeistolaisten ja vasemmistolaisten välillä on erittäin syvä tällä hetkellä. Monet demokraatit ei edes juttele oikeistolaisten kanssa. Trump on valitettavasti onnistunut jakamaan maan kahteen osaan.
Demokraatit eivät millään mittapuulla ole vasemmistolaisia, tai edes keskustalaisia. Tuossa asiassa on kyse Trumpista, ei Republikaanipuolueen linjauksista. Tuota puhumattomuutta ilmenee muuten ihan Republikaanien sisälläkin
"Ymmärrätkö lainkaan millaisia rahasummia upotettiin vuosikymmeniä esim. äärivasemmistolaisten ryhmien ja mustien nationalistien tarkkailuun, tutkintaan ja heidän liikehdintänsä tukahduttamiseen?
[/quote]
Entinen transu ja FBI päälikkö J. Edgar Hoover oli sen takana.
Oli transsukupuolinen tai ei, mitä merkitystä? Eipä taida vaan kamalan vakuuttavaa todistusaineistoa olla asiasta. Piti kuitenkin ihmiskunnalle haitalliset ainekset kurissa
Kuten kirjoitin jo Republikaanien osalta, kaksipuolue-järjestelmässä on puolueiden sisällä aina erilaisia klikkejä. Sanders on yksi henkilö. Lisäksi kannoissaan hyvin maltillinen, Suomen eduskunnasta löytyy huomattavasti punaisempia edustajia tälläkin hetkellä. Demokraatit ovat sosiaaliliberaali, mutta eivät vasemmistolainen puolue. Kohtuullisen hyviä vertauksia olisivat Suomen Kokoomus tai Keskusta. Ei ole olemassakaan yhdysvaltalaista valtavirtavasemmistoa, joitain yksittäisiä poliitikkoja lukuunottamatta
SDP on moderni vasemmisto puolue. Puolueen tarkoituksena on koota kansalaiset yhteiseen toimintaan sosiaalidemokratian aatteellisten tavoitteiden toteuttamiseksi: ihanteena ja päämääränä vapauden, tasa-arvon ja solidaarisuuden yhteiskunta, yhteistyön ja rauhan maailma sekä puhdas ja turmeltumaton ympäristö.
Tämä on ihan eri kun Li Anderssonin johtava kommari puolue.
Sen transu homman lisäksi se oli salaisine arkistoineen kammottavan vaarallinen mies. Kennedyjen suhde Hooveriin (varsinkin Bobby K:n kun tämä oli oikeusministeri) on jännittävä pala USA:n nykyhistoriaa.
En nyt varsinaisesti tiedä miten tämä aatteellinen pläjäys liittyy mitenkään mihinkään, mutta pari kysymystä heräsi: Millä tavoin SDP on moderni? Aiheet ja retoriikka on hyvin pitkälti samaa, kuin legendaarisessa Forssan puolueohjelmassa vuodelta 1903. SDP:llä on myös selvästi iäkkäin kannattajakunta.
Ei Li Andersonin puolue ole kommunistinen. Heillä on selkeästi imua, vaikka se pitkälti puheenjohtajaan henkilöityykin. SDP on tiensä päässä kun suuret ikäluokat kuolevat. Vihreät ovat jo ottaneet paikan nuorten, liberaalien ja lievästi vasemmistolaisten puolueena.
Se on täysin kommari puolue. Voi olla myös että SDP on nykyään vähän vanhentunut puolue vaikka mainostavat itseään moderniksi. Suomessa puole erot ovat melko pieniä, kaikki ajavat enemmän tai vähemmän sosiaalidemokraatisia linjauksia.
Vasemmistoliitto on sosialistinen, ei kommunistinen. Sosialistisessa yhteiskunnassa valtio omstaa tuotantovälineet. Poliittiset päättäjät ja virkamiehet päättävät tulonjaosta ja tuotannosta. Kommunistisessa yhteiskunnassa tuotantovälineet on otettu yleensä väkivalloin työväenluokan haltuun, jotka muodostavat osuuskuntia ja käyvät keskenään kauppaa markkinaehdoin.
Sanders edusti pohjoismaalaista sosiaalidemokatiaa. Monet republikaanit kokivat hänen mielipiteet suorastaan kommunistiseksi. Hän ei ollut oikeiston silmissä lainkaan “maltillinen”.
Suurin osa oikeistolaisista eivät suoranaisesti haukkuneet häntä myöskään. Tämä johtuu siitä että Sanders on juutalainen. Tässä vielä pro-Sanders video. Laulun on säveltänyt kanadalainen artisti Neil Young, joka on aina tukenut sivistyneitä demokraatteja.
Bernie Sanders & Neil Young, “Rockin In The Free World”
Sanders on nykyaikainen liberaali sosialisti, sosiaalidemokratia on nykypäivän mittapuulla monessakin suhteessa konservatiivinen ja taantumuksellinen aatesuuntaus. Nämä rupublikaanit eivät siis tiedä mitä kommunismi on, jos näin ajattelevat. Ovathan monet vihervasemmistolaiset liberaalit sitä mieltä, että tietyt Perussuomalaiset ovat natseja, vaikka heillä ei ideologisesti ole mitään tekemistä kansallissosialismin kanssa. Ihan samanlaisesta ajatushimmelistä kyse
Mä sanoin nuorelle kandille että taistelen kolmen Diapamin (5Mg) kanssa ja koitan säästää yöksi yksi jotta saan nukuttua, kysyi käykö kaksi 5Mg ja yöksi kymmenen Mg. Takana 10V Pamin syöntiä, tietenki suostuin, eikä isommat lääkärit ole puuttuneet, Nyt 5 pameissa lukee lievästi rauhoittava ja kympissä kipuun, matkailua varten kaikki enkuksi. Kyllä ne nuoretkin näkee et tarpeeseen pitää kirjoittaa lääkkeet. Sanoi vielä että tietää potilaan tottuvan lääkkeisiin.