Norspanin lopettaminen

Sairastan ehlers-danlosin syndroomaa ja olen läpikäynyt tähän mennessä kymmenen leikkausta (nilkat+olkapäät), ja näiden kahden tekijän - eritysesti eds:än - takia olen kipukroonikko.

Olen käyttänyt Norspania huhtikuusta 2018 asti 20mikrog ylläpitoannoksella. Pahojen iho-oireiden vuoksi norspan piti kuitenkin lopettaa ja lopettaminen tehtiin (mielestäni) melko nopeasti. 20mikrog pudotettiin kymppiin ja yhden kympin laastarin jälkeen norspanin käyttö loppui.

Siitä tulee nyt tiistaina kaksi viikkoa kun jätin laastarin pois. Viime viikonloppuna/alkuviikosta (eli n. viikko käytön lopettamisesta) alkoi jatkuva päivittäinen migreenityyppinen vihlova ja puristava päänsärky, jota jatkui koko viime viikon ja jatkuu edelleen. Tämän lisäksi iltaisin on ollut huonoa oloa ja hikoilua, joinain päivinä lievää vapinaa. Mitään apua en ole päänsärkyyn keksinyt, burana+panadol auttaa hetkeksi, samoin kahvi (tai energiajuoma, eli kofeiini), migreenilääkkeestäkään ei ollut apua.

Oletan, että kyseessä ovat vieroitusoireet, tai tätä mieltä työterveyshoitaja oli ja hänen mukaansa edessä on ”pitkä ja kivinen tie”… En ole kyennyt käymään töissä, viime viikolla olin yhden päivän ja se vei kaikki mehut, olin univalmis heti töiden jälkeen. Kaikki vähääkään reippaampi touhuaminen, kuten imurointi, pahentaa oloa merkittävästi. Olen lisäksi epileptikko, joten tällaisissa erikoistilanteissa pitää olla todella varovainen.

Olen menossa huomenna tt-lääkärille, lähinnä sairasloman takia, koska tällä hetkellä en ole mitenkään päin työkykyinen.

Halusin siis kysyä, että minkälaisia vieroitusoireita muilla on tullut norspanista ja kauanko niitä on kestänyt?