Norspan ja muut lääkkeet

Moi. Kipuun olen kokeillut Norspania nyt syksyn mittaan ihan lekurin ohjeen mukaan. Kutinan takia joudun välillä ottamaan sen laastaria pois, ja käytän silloin ja muutenkin ohessa vielä panacodia reilulla annoksilla ja bentsoja menee mielen ahdistukseen, käyn kyllä terapiassa yms. Tarkoitus on vähentää Panacod kokonaan pois.
Diagnooseja on, mut se niistä.
Mä sain haltuuni yllättäen pari subutexia 8mg. Kysyisin uskaltaako tuota käyttää kipuun, saako siitä jotain oloja, mitä annosta kannattaa aluksi kokeilla, ja mikä lääke ei sovi sen kanssa?

• Lääkäriltä en aio tätä kysyä, siitähän vasta show syntyisi…you know. Kunhan itselääkityksineni tässä mietin, auttaisiko myös mielialaaan? Tiedän vaaran jäädä koukkuun, ei tartte niitä kommentteja laittaa, tiedän jo paljon näistä, mutta subutex on siis täysin tuntematon käsite, lääkkeenä tai mitenkään.
    Kauhutarinoita vaan löytyy… en Mä noita lisää saa (ehkä) joten mietin kuinka käyttäisin nuo, jos haluan siitä myös helpotusta ahdistukseen, ja opioideihin toleranssia kyllä jo on. Väliin olen saanut oxycontinia, leikkauksien yhteydessä, sekä Targinikkia. Jäihän niitä sitten hieman kotiinkin reseptillä. Huomaan että laastari blokkaa oxyn kokonaan. Joten turha käyttää samaan aikaan.
    Eli koukkua on jo mietoihin bentsoihin, ei onneks älyttömiä määriä, tenox, pamit ja rivatril 0,5mg… samoin siis panacodiin, siis eroteltuna päivässä vaihdellen menee 5-12kpl eli mitä siitä nyt tulee kodeiinia… noin 300mg max.
    Osaisiko joku kertoa onko subutex 8mg kuinka vahva pilleri mulle, mihin verrannollinen? ja minkälaisen biitin siitä puraisen ensialkuun, vai kokonaan? …syödäänkö se vai imeskellään kielen alla?
    Mitään iv touhuja ei tulisi mieleenikään, vaan ihan vaan kysymys, jos syön subutexin
    A kuolenko
    B euforisoidunko
    C vaikuttaako mitenkään minuun?
    D saako apua kipuun, ahdistukseen?
    E en tunne mitään vaikutusta?

Yritin etsiä yksinkertaista tietoa monta päivää, mutta löydän vain näitä riippuvuustarinoita ja korvaushoitojuttuja.
Saisiko selkokielellä, miten 1 8mg subutex kannattaa käyttää? Eihän viihdekäyttöön saa neuvoa niin ei nyt puhuta sitten siitä.

Repolainen

Norspan-laastarihan sisältää Subutexia, eli buprenorfiinia. Vaikuttava aine on siis sama. Kuinka suurella annostuksella sulla menee se laastari? Voit odottaa Subutexilta samanlaisia vaikutuksia kuin laastariltakin, tosin laastari vapautta aineen hitaammin elimistöön. Et jää koukkuun sen enempää kuin laastariinkaan. Toinen juttu vaan on, että onko siinä mitään järkeä ottaa enempää buprenorfiinia kuin, mitä laastari sisältää.

Mulla lensi laatta 8h kun ekan kerran koitin subua. Voi siis varautua ainakin siihen, ei mitenkään harvinainen sivuvaikutus. Siinä oksentelun välissä oli kyllä euforinen olo. Euforiaahan kaikki opioidit aiheuttavat.

8mg on kyllä todella tuju annos aloittelijalle. Mä otin 1mg roipetta tuolloin, tai 0.5 mg, en tiedä, kun en annostellut itse, mutta kyllä silti sai aikaan sellaisen oksennuskonsertin, ettei tosikaan. Ottaisin laastarin määrää vastaavan palasen ja heivaisin siksi aikaa laastarin pois mahdollisten haittojen minimoimiseksi.

Summa summarum, kyllä auttaa kipuun ja mielialaan ja kyllä euforisoi.

10 mg laastari olis tarkoitus käyttää, mutta viimeviikolla jouduin ottaa taas pois sen ku kutisee niin järjettömästi. Eli siksi ajattelin kokeilla lääkkeen muodossa, koska en saanut vielä voidetta joka auttaisi kutinaan.
Enkä haluaisi syödä tuota panacodia enempää, mielummin vähentää kun näin on suunniteltu.
Ainakin siis pitää varautua sivuoireeseen, ja nyt siis laastaria ei ole minussa kiinni. Eikä laastari aiheuta mitään oksentelua, eikä muutakaan oloja.
Eikä Panacod euforisoi yhtään. Hiukan vaikuttaa mielialaa nostavasti.
Eli puraisen pillereistä pienen palan kuin mahdollista, eikä muuta kuin suuhun muru, vai nielaisenko? Aika vaikee varmaan varmaan saada 0,5mg irti pilleristä… :open_mouth:
Enpä tiijjä. Vähän arveluttaa.

Se on resoribletti, eli kielen alle. Puraise vaikkapa ihan pieni kulma siitä, niin tuskin suurempaa vahinkoa sattuu.

^^ Laastarista irtoava määrä on hetkellisesti niin pieni, et jos otat 1/4 osanki siitä kasi-pallosta, niin voit varautua oksenteluun ja nuokkuihin…!! (Tosin tässä vaiheessa oon ehkä jo myöhässä ku useampi tunti on jo kulunut…)
Eli malttia siihen kokeilemiseen ku ainahan voi ottaa muutaman tunnin päästä lisää jos siltä tuntuu… :wink:
Ja liuottamalla tosiaan niinku Nnaanaki tossa ylempänä neuvoi, buprenorfiini tuhoutuu vatsan hapoissa, eli ei vaikuta nieltynä mitenkään.

Kerro miten kävi kunha nuokuiltas heräilet… :slight_smile:

En oo vieläkään uskaltanut kokeilla. Kun nuokuista puhutaan, mitä se on…ihan tööt tööt vai?
Unohdin jo koko jutun. Miten pilleristä saisi helpoiten pienen palan… 8mg ja jos 1mg on jo liikaa…?
Ainakin vapaapäivää on syytä odottaa. Kauanko vaikutus muuten kestää? Ja auttaako siis kipuun? :open_mouth:

Mites muuten Temgesic tms. Onko se nyt Teemu niinkö täällä puhutaan. 0,4mg vastaako samaa bubremäärää, kuin pikku puraisu subutexista, vai onko ihan erilainen lääke? Ei kokemusta. Mutta saisin ehkä kaverilta kokeilla tuota.
Oksentelua siitä? Nuo oksentelukertomukset vähän tuppaa kokeilun siirtämiseen… auttaako siihen jos on syönyt/ei ole syönyt, ruokaa siis? Tuleeko sivuvaikutus alussa ekalla kerralla, vai joka kerta jos oksettamaan alkaa subu siis?
Mites muut lääkkeet, bentsot, Panacod näiden kanssa? Ei yhteiskäyttöä arvatenkaan.

Nytkin kivut valvottaa…niin tuli mieleen nämä asiat. Nyt on 5mg laastari laitettu eilen voiteen kanssa, joten subu/temgesic kokeilu siirtyy jonnekin joulun vapaille…ja otan sitten laastarin etukäteen pois. Tuo 5mg nyt on vähän… noh. Ei auta kovinkaan paljoa.
Kettu

Kaikissa näissä on sama vaikuttava aine, buprenorfiini, tuttavallisemmin tunnetaan nimellä “subu”.

Norspan / norppa = hitaasti ja tasaisesti ihon kautta imeytyvä lääkemuoto
Temgesic / teemu = kielen alla liukeneva, laastaria nopeammin vaikuttava lääkemuoto
Subutex / subu = kielen alla liukeneva opioidiriippuvaisten korvaushoitoon tarkoitettu lääkemuoto

Nuokut = euforinen ja väsyttävä tila, jossa liikutaan unen rajamailla puolitajuissaan ilman huolta mistään. Se olo, jota väärinkäytöllä tavoitellaan.

Oksentelu ja muut kokemukset liittyvät yleensä alhaiseen opioiditoleranssiin, itse opioidin luonteeseen, liian suureen annokseen ja väärään käyttötapaan eli murskattuna tablettina nenään nuuskattuna. Maha täynnä ei myöskään kannata ottaa ainakaan alussa.

Kutiseeko sulla muuten se ihoalue, jossa pidät laastaria vaiko koko kroppa? Yleinen kutina on varmaankin opioidien yleisin haittavaikutus pahoinvoinnin ohella. Kutinaa voi yrittää minimoida esimerkiksi apteekin käsikauppa-antihistamiineilla.

Alhaisella toleranssilla annostelu lienee todella vaikeaa, sillä noin 0,2 mg riittänee varsin hyvin ainakin alkuun kivunhoidossa (eli neljäkymmentä annosta yhdessä tabletissa). Oletan, ettet omista milligrammavaakaa, joten yksi tapa hahmottaa annoksen minimaalinen koko voisi olla puolikkaan tai neljäsosatabletin murskaaminen esim. värilliselle lautaselle. Siinä sulla olisi 20 tai 10 annosta, jonka jaat 20 tai 10 samankokoiseen kasaan ja yksi minimaalinen kasa kerrallaan kielen alle. Kärsivällisesti odotat muutaman tunnin ja mahdollisesti otat lisää fiiliksen mukaan.

Joka tapauksessa annostelu tulee olemaan erittäin hankalaa, koska tuota lääkettä ei ole tarkoitettu kivunhoitoon suuren lääkemäärän takia. Suosittelisin hankkimaan Temgesicia, jos välttämättä tahdot juuri tätä koukuttavaa ja vähän antavaa ainetta kokeilla “nopeaa” reittiä. Kivunhoidossa varmasti hyvä kunhan oikea annos löytyy.

Bentsoja ja muita aineita ei kannata sekoittaa samaan koktailiin. Tuskin niitä edes ylipäänsä silloin tarvitset, kun subu vaikuttaa. Itselläni ei ole kokemuksia tästä aineesta johtuen vaikutuksen luonteesta. Tarpeeksi tarinoita olen kuitenkin kuullut sekä lukenut ja sitä kautta on tullut päätös pysyä tästä kaukana.

Minulla on kipuun temgesic 0,4mg ja 20mg norspan laastari. Myös lihasrelaksantit ja hermokipulääkket ja bentsoja. Kaikki reseptillä. Voin sanoa, että parivuotta, kun näitä joutunut käyttämään päivittäin syystä, että kärsin kovasta kivusta, mutta olen myös helvetin riippuvainen näistä kaikista ja tähtään pikku hiljaa lopetukseen, sillä kärsin melkein mieluummin kivusta kuin olen näihin niin kiinni ettei mitään pysty tekemään kuin niinä päivinä kun lääkkeet eivät ole loppu.

Jokatapauksessa tavalla jolla jouduin käyttämään kyseisiä troppeja, niin buprenorfiini tuntuu nykyään itseasiassa täysin klassiselta opiaatilta, vaikka onkin vain opioidi. Silti vaihtaisin mieluummin oksikodoniin tai morfiiniin.

Subutexista voi murskata pienen murun ja imeskellä sen, kun tässä ei varmaan muista käyttötavoista kannata huudella.

Täytyy vielä todeta, että norspan laastari aiheuttaa itselläni ikäviä ihoreaktioita ja irtoaa todella helposti, jos salilla vaikka vähän hikoilee.

Jos mahdollista kipujen kanssa, niin ketjun aloittajalle sanoisin, että pysyy kuitenkin vain niissä panacodeissa ja bupre blokkaa siitä vaikusta, niin jompaa kumpaa siis kannattaisi käyttää pelkästään.

Kyllähän sillä Subutexilla menet joihinkin oloihin väistämättä, eikä siihen oikein voi edes kuolla vaikka kuinka paljon ottaa ellei ole muita keskushermostoon vaikuttavia aineita kehossa paljon. Fiktillä 0,1g Subutex pala vastaa yleensä 2mg.

Ketturepolainen
Jos sulla on mahdollisuus kokeilla niillä teemuilla (siis Temgesiceillä) niin ilman muuta kannattaa niillä testata.!
Niitä kun on kahta vahvuutta eli 0.2mg ja 0.4mg, niin niillä on helppo mitoittaa se annos varovaisesti. Esim. otat yhden 0.2mg napin ja sulattelet sen, ja odotat vaik tunnin tai kaksi jne.

Mut jos et niitä saa, niin jos sulla on ns. oikeaa subutexiä, eli soikean muotoinen tabletti, niin raaputat varovasti vaik veitsellä siitä tabletin päästä vajaan 1mm verran ja pistät ne jauhot kielen alle.
TAI jos se sun nappis on suboxonea (huom. yleisemmin tarjolla nykyään) niin sit raaputat veitsellä yhden niistä kahdeksasta kulmasta varovasti tasaiseksi, ja jaat sen annoksen kahtia niin siinä sulla on “karkeasti” mitattuna 0.5mg annos. Ja sitäki voit pienentää jos tuntuu et haluat varman päälle pelata…!

Nuokuista oliki jo tossa ylempänä kerrottu, et mitä se on niin ei tartte siitä enää mun kertoa.
Mut sen verran siitä vaikutuksen kestosta aloittelijalla, niin se kestää helposti sen vuorokauden.!
Eli jos nyt illalla otat kunnon nuokut niin seuraavana aamuna oot vieläki vähä tokkurainen, ja jos poltat röökiä? niin tupakan ku aamulla poltat, niin oot taas pari kolme tuntia aika “vetelässä olotilassa” :wink:

En ala saarnaamaan ku mainitsit alussa et ei saarnoja, mut muistutan vaan et pidä sit ns. mopo kurissa jos se eka kokeilu sattuu hyvinkin mukavalta tuntumaan… :unamused:

Edit. Pari typoa JA vastaus sun yhteen kysymykseen, et auttaako kipuun.
Kyllä auttaa varsinki just isommilla annoksilla, mutta vaan niin kauan kun et ole koukuttanu ittees ja tolet pysyy alhaalla…!
Esim. itte joudun ottaa joka päivä 16mg (oon siis korv.hoidossa) ja VAAN siksi, et saisin oloni normaaliksi ettei vier.oireet ala vaivaamaan… Eikä enää kivun hoitoon auta mitenkään… :neutral_face:

Kiitos erinomaisista vastauksista. Näitä juuri kaipasin.
Oikeastaan kaikki oleellinen tuli selväksi.
Olen irrottautunut humalahakuisesta juomisesta, enkä pysty siihen palaamaan, kun en vaan pysty eli halua. Mikä on hyvä asia. Vuoden olen tissuttanut ahdistukseen jotakin olut pulloja, enkä halua sitäkään enää.

Mulla on ikäänkuin kaveri joka näitä lääkkeitä vetelee, enkä toivo itselleni sitäkään tietä.
Mulla on oikeastaan halu irrottautua joskus hetkeksi pahasta olosta, joka koko elämäni on minua seurannut, diagnoosiin siis joka ei poistu. Pamit auttavat parhaiten mutta niihin on jo tullut pieni riippuvuus.
Joskus vain väsyn kaikkeen, ja jollakin tavalla huomannut että elämänlaatu on pillerihässäkästä huolimatta parempaa kuin ilman niitä.
Panacodia menee helposti 10 päivässä,(eroteltuna), kunhan Norspan saataisiin toimimaan, kutisee vain bubren kohdalta, ei koko kroppa. Ja sen takia olen nyt niin hiton ahdistunut, kun kipuja on, haluaisin urheilla paljon, päästä tasapainoon ja kuitenkaan ajoittainen suunnaton ahdistus ei poistu kun se tulee seuraamaan mua näköjään. Osa johtuu varmaan tästä sekavasta lääketilanteestakin.

Subuja en ole ikinä edes nähnyt kuitenkaan, en uskaltanut avata pussia jossa ne on, kynnys siihenkin on korkealla.
Olen saanut lievää euforiaa 20-40mg oxycontinista, niitäkin olen syönyt silloin tällöin, pitäen välipäiviä ja näin koittanut vahtia koukun syntymistä.
Siis rehellisesti tunnustaen viihhteilyyn, äärimmäistä varovaisuutta koettaen. Tiedostan riskit, olen vieroittanut itseni kerran kalkkunalla ardinexista, röökistä 15v sitten, enkä juo. Paljoa. Vain jos joskus liikaa ahdistaa.
Riippuvuusriskit siis on todellisia, sen ymmärrän.
Ajattelin että selviäisin hetken eteenpäin vaihtelemalla erilaisia lääkettä ahdistukseen,etsien jotakin muuta reittiä kuitenkin…eli/ ja samalla opetellen terveitä tapoja sen poistoon.

Naivilta tämä voi kuulostaa, kokeilin jopa vuosi sitten kannabista, muttei ollut mulle sopiva. En osannut relata sen kanssa, olin aivan vaan että menisivät olot äkkiä ohi. Ei siis sopinut mulle.
Jostakin toistaiseksi haluaisin silloin tällöin alkoholin tilalle jonkun pillerin, ja kuitenkin pelkään että jään liikaa kiinni, taidan olla jo. Mutten muutakaan tietä ole vielä löytänyt.
Kipuihin jotain on syötävä, onneksi kivut tulevat vain urheilusta, tai urheilemattomuudesta, molemmin päin.
Joten aika sekavassa tilanteessa olen, kuitenkin päämääränä siintää hyvä elämä, mahdollisimman vähillä riippuvuuksista ja kivuilla.
Varmaankin mahdoton yhtälö.
Jään pohtimaan asioita ja erinomaisia näkökulmia sainkin teiltä myös.
Onneksi tulin tänne juttelee, ikäänkuin tarve sekoittaa päätä olisi myös rauhoittunut.

Kukaan ei aloita lääkkeen käyttöä; haluan narkkariksi ja sinne päätyy moni.
Nuuska on ollut myös jonkinlainen uusi tuttavuus, eli aina pitää olla jokin ”aine”… riippuvuussairaudet saatuani nuoruuden mielisairaalakäynneillä sekä kovalla juomisella. Silloin minua hoidettiin minusta väärin ja nyt olen tietoinen mikä diagnoosi mulla on, eikä siihen käytetä lääkkeitä.
Unettomuus, ahdistus, elämänhalun puute iskevät yksinäisyytenä, vaikka minulla on paljon hyviä ystäviä.
Kukaan ei tiedä koko totuutta, paitsi nyt te täällä.
Myös työstä on mielenterveydelle suuri apu, ja silloin en voi päissäni olla, joten sekin rajoittaa ainakin osin mitään/minkään päivittäistä käyttöä… paitsi kipulääkkeen.
Pahinta on että kivut tulevat jatkossa vain kasvaaan kun tauti etenee. Siksi bubrelaastari on nyt aloitettu. Nyt on taas 5mg kiinni ihossa, eikä näin kolmantena päivänä ainakaan kutita aivan julmasti. Laitoin sen alle antibiottivoidetta ja kortisoniliuosta pienet määrät.
Temgesecia en saanut vielä.

Tuleeko jotain mieleen näistä jutuista teille vielä?
Kiitos hyvästä keskustelusta!
Ketturepo
Siksi nämä kyselyt täällä.
Tiedän että riskit ovat kovat,

^ Sehän se suurin riski onkin noilla oppareilla leikkiessä, et JOS just ne alkuvaiheen ensimmäiset kerrat sattuukin tuntumaan “liian mukavalle” niin sitä olotilaa alkaa sit yhä useammin tavoittelee, ja joka kerta joudut ottaa aina vähän isomman annoksen ku edellisellä kerralla, et pääset siihen “tiettyyn” oloon…! :confused:
Ja se on just se kohta missä ns. keikutaan siinä veitsen terällä, eli jos vaan useammin ja useammin sitä oloa alkaa tavoitella, niin samalla annoskoot kasvaa ja yks kaks huomaa et sitä tavoittelet joka päivä (ja sitä alkuperäistä oloa et saa enää vaik kuin kiskoisit), ja sit onki jo periaatteessa myöhässä heräämään siihen todellisuuteen… Eli sillo oot jo koukussa.! :neutral_face:

Mut kyllähän jotkut pystyy pitämään sen käytön ihan ns. viihteilynä ja ottamaan vaan silloin tällöin, ja pitämään aina taukoa välillä niin ettei se homma pääse siihen joka päiväiseen vetämiseen.!
Mut se vaatii kyllä todella hyvää itsekuria jota ei esim. itselläni ollut/ole…!

Kantsii ainakin aluksi yksi laastari käyttää kokonaan eli 7 päivää sinnitellä sen avulla. Vasta viikon kuluttua lääke saavuttaa tasaisen pitoisuuden eli sen huippunsa, jolloin voit sit arvioida riittääkö tän hetkisiin kipuihin vai ei. Etenkin jos kivut tulevat vain lisääntymään, kannattaa mun mielestä mennä niin pienellä annoksella kuin vain inhimillisesti mahdollista. Laastarit on sinänsä hyviä siihen. Mut kyllä sulla tuntuu olevan samanlainen ajatus ton toleranssin kasvamisen suhteen joka tapauksessa. Ajan myötä voi tulla tosi kurjat oltavat, jos ei oxyja tai muuta vahvaa opioidia lääkäriltä heru tulevaisuudessakaan. :confused:

Nää on toki vaan mun omia mielipiteitä, en osaa edes kuvitella tollasta tilannetta itselleni. :neutral_face: Teet niin kuin parhaaksi näet. Tsemppiä sinne!

Vähän samaa neuvoa tulee jokaiselta, mutta ei kai siitä niin haittaa oo.

Ei vaikuta mitään varovainen pieni muru. 2h päästä otin isomman murun. Eli puolikkaasta söin -tai siis kielen alle, lähes puolet eli noin 1mg. Odotin tunnin jo. Oonko täysin immuuni? Kipuun kyllä ehkä auttoi! Muuten ei mitn. Kun niin peloteltiin ja hyvä niin, eipä sillä… En haluaisi oksennella.

• Ilm. toleranssi on jo hankittu panacodeilla, bubrelaastarilla ja satunnaisilla oxyilla. Vai voiko olla että joihinkin ei vaikuta ollenkaan koko subutex?
    Luulin että nyt jotakin vaikutusta huomaisi. Noh. Menenpä nyt kuitenkin nukkumaan.
    Niin ja taas laastarin alla ihottuma paha. Viikkoa ei pysty pitää, ärsyttää.

^ Ei se bupre nyt mikään ihmeaine ole ja vaikutukset tosiaan ovat aina yksilöllisiä. Moni on sitä mieltä, ettei tuosta miksikään hupihuumeeksi ole, vaikkei olisi toleranssiakaan. Jos se sulla kuitenkin kipuun auttaa, niin silloinhan se toimii, kuten pitääkin. Jos laastari aiheuttaa iho-ongelmia, niin silloin on pätevä syy vaihtaa Teemuihin ja sitä voit ihan lekurillesikin ehdottaa. Toki fyysinen riippuvuus väistämättä kehittyy ajan myötä, jos käyttöä vähänkin pidempään ja yhtäjaksoisesti jatkaa(Pätisi tosin laastariinkin), mutta siitä on huomattavasti helpompi päästä irti, mikäli psyykkinen riippuvuus ei ole ongelma, jos/kun vieroittautumisen aika joskus tulee.

Oksentaminen ei ole mikään kiveen kirjoitettu sivari. Itse en ole koskaan oksentanut oikeistakaan oppareista, kuten Sepon henoiinista, oksikodonista tai metadonista, vaikkei toleja nyt kummoisesti ollutkaan ja muuten kyllä pärähtivät varsinkin tehokkaasti. No, jos olen siihen mennyt viinaa läträämään mukaan, niin on saattanutkin oksennusta puskea, mutta se nyt on ihan omaa tyhmyyttä silloin ja olisipa se alko voinut pelkiltäänkin oksentamaan saada.

6h sain nukuttua. Varmaan pidempäänkin, jos en olisi noussut ylös ja alkanut räplätä puhelinta. Nousin ylös otin pari panacodia ja buranan kipuihin. Ja äsken isomman biitin subua kielen alle. Se on soikea nappula jossa 8 kuva, ja oli ihan oikeassa kuoressaan, eli aitoa pitäisi olla. Katsotaan, mikä nyt on vaikutus. 1 puolikas ja toinen pikkubiitti puolikkaasta napista jäljellä. Nappaan sen puollentoistatunnin päästä lisää jos tämä ei hetkauta. En mäkään vahvoista 40mg oxyista ole pahaa oloa saanut, ne toimii kyl paljon paremmin, pitänee löytää se annos joka yhtään toisi jotain vaikutusta. Sitten olen kokeillut ja tiedän taas paremmin.
Täähän muuttuu oudoksi. Ja samalla ihmetyttää ja huvittaa koko touhu.
Meen taas nukkuu päikkärit jos ei ala tuntua mitään.

Mites tuo neurontin, sopiiko tämän kanssa yhteen? Ainakin se panacodia tai bentsoa hiukan buustaa. Mut onko huono yhdistelmä? Olen käyttänyt sitäkin satunnaisesti mut viinan kanssa ei sovi yhtään. Jo pari olutta ja tasapaino lähtee alta!!

Eilen söin pikkuannoksina loppuun sen 4mg eli puolikkaan subutexin- illalla tuntui jo jotain, olin ottanut kyllä myös neurontinia noin200-300mg. En oo varma kumpi vaikutti, ja otin siis toissailtana molemmat Norspan 5mg laastarit pois kutinan takia.
Yksin joulua vietän, koiran kanssa, joten voipi kokeilla nyt tätä.
Olo oli illalla pirteä ja hyväntuulinen sen isoimman pillerinosasen imeskelyyn jälkeen, ja touhusin ulkona, ja olo oli selvästi himpun eri kuin normi ahdistus. Kuin pikku känni, mut ei hirveän euforista kuitenkaan.

Mut sellaisia pieniä sätkyjä sain, niinku lihas nykäyksiä, välillä sydän tykytti hieman. Mut bentsoja ei yhtäkkiä oo tullut ku en oo syönytniitä, niin voi johtuu siitäkin. Enkä uskalla subun kanssa oikeen sitä kombottaa… nyt aamulla olo on ihan normaali.
Aattelinki aaton kunniaksi kokeilla uuden satsin.
Vai kannattaako? Kauanko subua on elimistössä?

Mietin jätänkö panacodia ottamatta että näkis ton subun vaikutuksen kunnolla, ns. puhtaana. Ja nyt uskallan ottaa heiman murua isomman annoksen heti… mut en silti kokonaan vedä puolikasta 4mg. Vaan pikku osissa, kattelen mikä fiilis. Aatto menee tässä pyöriessä kotona ja ulkona yksin tai naapurin kanssa jne. Voi olla pikku pöllyssäkin.
Ihanaa kun olo oli jotenkin parempi, ja ei esim. alkoa tehnyt mieli kuten usein jouluna. Eikä kipuja kuten yleensä iltaisin.

Tosin nälkä hävisi. En syönyt mitään koko päivänä! Illalla tajusin klo 22 että jaahas onpas aika nälkä…
Sitten vetelin voileipiä.
Katsotaan sanoi tohtori repolainen…
Hyvää Joulua kaikille! :slight_smile: :slight_smile:

:unamused: :smiley: :laughing:
Mä en löydä puolikasta enää… joten ilmeisesti se isompi biitti olikin loput siitä 8mg tabusta.
Eli söin pe ilta-la ilta kokonaisen 8mg. Eikä tuon kummempaa… noh, okei olin Mä kyllä hiukka päissäni. Ilmanko ei koskenut mihinkään. Mut en kyllä isosti. Luulin oikeesti syöneeni vasta puolikkaan… huh.
Nyt vähän kyl… mietityttää. Eikö tää subutex mulle toimi vai onko muut pillerit esim. Panacod blokannut alkuun bubren vaikutusta ja ku oli ne laastarit, ja viikon jokailtainen 5-6 oluen tissuttelu alla… noooh…
Eikun toinen pilleri kehiin vaan. Sittenpä niitä ei onkaan enää.
Loppuu tämäkin hullutus.

Järkyttävä on tuo laastarin alla oleva ihottuma, siis iho on aivan rikki! Mikä hitto siihen auttaisi??.. Kun jo laitoin kortisonitippaa ja antibioottivoidetta siihen laastarin alle… eikä tuntunut apua olevan. Vaikee noita on käyttää jos iho menee tuollaiseksi jo 5mg laastarissa.
Ketturepolainen kuittaa ja ihmettelee.

Tuleekohan nyt lastenohjelmia. Taas jäi unet vaan 6h. Nukkuisimme pidempään…tai menisin
aiemmin nukkumaan. Sit klo 8 herään…

^ Sä oot saanu niillä laastareilla ja ehkä myös niillä codien kiskomisella, toleranssia hitaisiin jo sen verran et tolleen pienissä erissä otettuna ei tuu sitä pahaa oloa.
Ja ei se panacod saa tehtyä buprelle mitään, päin vastoin, bupre blokkaa kaikki muut roippeet niin et niistä ei saa mitään irti.

Mut hyvä et sait jo “vähä” esimakua ja testattua turvallisesti et mistä on kyse.
Jos kunnon testiä haluat seuraavaksi, niin älä sotke siihen mitään muuta substanssia, ei edes alkoa, niin sillo sä tiedät mitä bupre pelkiltään tekee.

Joo. Eipä tehoa ei. Oon pitkin päivää pureskeltu kielen alle siis paloja, ja näyttääpä siltä että toinenkin pilleri on nyt syöty… enää on 1/4 tai 1/5 osa jäljellä. Mitään ei tunnu, pAitsi kipuja ei tunnu myöskään, mutta en juuri kauheasti tee mitään. Urheilua tms.
Iltapäivällä otin kaveriksi Neurontinia 300g ja subua lisää, silloin jonkun ajan kuluttua huomasin että ajatus hidastuu, tulee niitä säpsähdyksiä tai jotain kummallisia nykimistä kehossa…
Ja nyt on pää vähän unessa, söin myös yhden 0’5mg rivatrilin.
Vielä taidan napata tuon lopun, ja taas on 8mg syöty.
Mulle kyllä ihan eufooriton juttu, en saa semmoisia mistään.
Noh, sekin riittää ettei ahdista ja koske. Yksinäni laulelen, koira on onneksi kaverina.
Alkoa en juo nyt ollenkaan.

Jännä että joillekin vaikuttaa lääkkeet tai sitten kauheeta tajuta mitkä toleranssit mulla jo ihan huomaamatta on. Mähän olen ihan pillerihuumenarkkari!

Onkohan nää nyt ne nuokut… kun jumittaa pää? On sellainen kumma pöhnä ja outoja tuntemuksia, välähdyksiä silmissä ja noita nykäisyjä…
Wired.