NORFLEX INJEKTIO

NORFLEX NEUVOJA TARVIISIN!!! Sain respalla noita 2ml ampulleja, joissa 30mg/ml vaikuttavaa ainetta(orphenadrin). Eli kysymys kuuluu voinko rännittää turvallisesti ja suoraan? Lihakseen on pistetty noista yksi. Paketissa ei selostetta, mutta lukee im iv eli kai sitten lihakseen ja suonensis… Kertokaa konkarit, kovat on kivut. Ja peruslääkityksenä siis rivatril 2mg vrk ja tradolan 300mg vrk.

PERKELEELLISISTÄ SELKÄKIVUISTA EDES HETKEKSI IRTI TAHTOEN :unamused: :unamused:

Mitä tuohon norflexiin tulee niin ei se ainakaan itseltä vie selkäkipuja, niitä päivystyksessä aina lyötiin ja samalla tuon norflexin kanssa myös voltaren? piikki, im:nä aina. Kunnes hokasivat jossain vaiheessa, että eivät voi lyödä enää norflexia koska syön muutenkin bentsoja, ettei hengityslama iske… huoh…
Itse löisin ihan im:nä persposkeen.
Jännä kuitenkin, en ikinä ole kuullut, että noita annetaan kotikäyttöön, tuleeko piikit myös ostaa apteekista samalla? vai onko ne valmiina? vaiko siitä ampullista annostellaan (no tuo 2ml ei nyt paljoa sisällä…).
yli 20 euroa 3kpl…
Puoleen hintaan saisi debot tabletteja 60kpl mikä sisältää 100mg samaa ainetta, tosin vain debot muodossa…
Itse ottaisin vaihtoehtona vaikka 4mg nopeat tai 6mg debot sirdaludit kuin tuota, relaksoikin paremmin…
No, mutta kait nuo erityiskorvattavia on, ei tuollaisia hintoaja kukaan voi maksaa, ja vielä kun se 3 piikkiä menee päivässä helposti mietoihinkin selkäkipuihin.
Itse selkäkroonikkona kivut kunnolla selästä vasta vie fentalyyni i.v (sairaalassa)
Rivatrilit on ihan ok koska sisältävät myös lihaksia relaxoivaa samassa, itsekin tullut pian 3 vuotta syötyä sitä 4mg/pvä. Oxycontin ja oxynorm nyt tällä hetkellä, (sitä ennempää buprenorfiini, tramal, panacod, ja miljoona muuta lääkettä/lääkekomboa + lääkkeitä mikä noita opiaatteja buustaa.)
Mistä sulla johtuu nuo selkäkivut? onko siellä jotain mennyt rikki, vai vain lihakset jumissa?
Jos pelkkä lihasjumi niin ottaisin sirdaludit käyttöön norflexin sijasta, kuten jo edellä mainitsin, itsellä ei ainakaan nuo piikit ole mitään helpotusta ikinä tuoneet. (luulin, että johtuu korkeasta toleranssista, mutta muijallekin pistettiin samat joskus (siis relaxoiva + kipupiikki), ja syönyt vain buranaa, ja sanoi samaa, ettei vaikuta likikään niin hyvin kuin ihan pelkkä sirdalud tabletti.)

Voisit myös hyvin nostaa tuon tramadoli annoksesi sinne 400mg:hen. tai koittaa ehdottaa vahvempia, jos jopa ampullejakin kotiin jo tarjoaa niin varmasti siltä lääkäriltä irtoasi ytymmätkin kipulääkkeet, esim vaikka oxycontit ja/tai oxynormit (normit toimii hyvin läpilyöntikipuihin ja onkin tarkoitettu juuri siihen…)

Edit: tai sitten temgesic:t 0.2mg tai 0.4mg resoritabletit kielenalle sulamaan kun kivut yltyy…
Tosin täytyy muistaa, että aina kun korkeammalle mennään lääkkeissä, niin korkeammalta myös putoaa ja vieroitus pidempi ja helvetillinen. Noh, itse en sitä ole sen suurempia pohtinut, kuhan vain kivut pysyy edes siedettävällä tasolla, se on hyvä minulle, päivä kerrallaan mennään. kyllä se päivä itsellekin vielä varmaan koittaa kun aletaan laskemaan lääkkeitä jos kivut joskus ehkä hellittää, yhtä helvettiä se tulee olemaan, mutta tiedostettu asia ja sitten mennään niillä eväillä…

KIITOS ADDIE! Noi ampullit on ns.“perhe-lääkäriltä” ja muut tulevat tk:sta. Lähinnä kysynkin sitä voinko laittaa sen nesteen ruuttaan ihan sellaisenaan(jos ollenkaan) ja iskee IV:sti. Tuossa lukee siis IV or IM. Että palaako suonet ym haittavaikutuksia…? Ei tienny ainakaan vielä ns “alan ihmiset” sanoo mitään… :unamused:

Niin ja en voi bupree ottaa missään muodossa kun oon eroon päässy xonesta yli vuos sitten. Selässä mulla 2kpl välilevynpullistumia vaikeissa paikoissa, ja kivut on valtavat ja usein menee siihen että pitkät selkälihakset kramppaa ja se lukko pitäs aukasta…

BTW. Contit ois parhaat/ on parhaat! :smiley:

Jos siinä pakkausselosteessa lukee, että se on I.V.-käyttöön tarkoitettua liuosta, niin kyllä sitä silloin voi suonensisäisesti käyttää, ainakin paljon turvallisemmin, kuin niitä kaiken maailman pölyjä ja nappuloita, joita ihmiset suoniinsa tunkevat. Annostus toki kannattaa tarkistaa, sillä se voi olla ihan erilainen I.V.-käytössä kuin I.M.-käytössä ja kyllähän suonensa rikki voi saada, jos tökkii ihan miten sattuu, vaikka aineena olisikin nimenomaan I.V.-käyttöön tarkoitettu, sinänsä turvallinen liuos.

En tiedä vaikuttaako IV:nä tehokkaammin, mutta tosta orfenadriinista tulee halluja jos vetää liikaa. Ikäviä sellaisia. Muutenkin niistä tulee paha olo → Täytyy itse siirtyä takaisin Sirkkoihin, vaikka ei nekään mitään auta.

Tosiaan juu unohtui tuo laittaa, että iv / im lääkkeet on tosiaan tarkoitettu iv tai im.
Eikös se tk tai perhelääkäri voisi niihin kipuihisi antaa oxycontteja tai oxynormeja, mieluiten molempia?
Itselläkään ei toimi norflexit eikä sirdaludit, mutta ilmanmuuta sirdaludit toimivat aikoinaan paljon paremmin kuin norflexi.
Mitä noista halluista muuten tulee, niin kun olen sanonut, etten ole mistään lääkkeestä saanut mitään euforiaa jne edes suurilla annoksilla, niin tuo aiheutti joskus 2 vuotta sitten kun ei ollut vielä toleranssia lääkkeisiin kauheasti, ja alla oli kuitenkin omat relaxantit ja kipulääkkeet, kävin yöllä sairaalassa, takaisin autolla ajosta yhtäkkiä keskellä matkaa (pimeä yö, valaisematon tiepätkä) niin tuntui kuin olisi tie venynyt ja venynyt vain koko ajan eikä esim kun seurasi seuraavaa valopaikkaa tuntenut mitenkään saavuttavan sitä, vaikka autolla cruise oli säädetty koko matkan samaan vauhtiin, kun valoisa osuus tuli, niin ei enään vaikuttanut “oudosti” mutta kun pimeä taas tuli niin sama homma jatkui, pysähdyinkin moneen otteeseen, onneksi ei ollut liikennettä yöllä ja poltin tupakkaa jne että ns. virkoaisi. kun viimeiset 4km oli valaistua tietä ei tuntunut taas miltään, eikä kotona, mutta kun valot sammutti niin taas tuli sellainen ns. pyörryttävä olo, taisin naurahtaakin muutaman kerran, kun otin pipoa pois päästä, niin se jotenkin vain ilmeistyi uudestaan päähän??
Jos olisi ollut joku tuttu tjsp ja olisin tiennyt, että voi aiheuttaa tuollaisen reaktion, en todellakaan olisi yksin autolla lähtenyt. Tosin se oli vain se yksi piikityskerta, ja keskellä yötä heräsin järkyttäviin kipuihin ja lähdin sairaalaan kun vaimo ja lapset nukkuivat, joten en voinut lapsiakaan herättää + pukea + laittaa vaimoa ajamaan. onneksi muut kipupiikit tulivat illalla tai päivällä siten, että sain otettua lapset + vaimon mukaan ja antaa piikityksen jälkeen vaimon ajaa autolla tai jos alkaa tuntua oudolta niin vaihtaa kuskia (kun itse en missään ihan sairaalan vieressä asu). Näin jälkeenpäin ajatellen todella vaarallista touhua lähteä ajamaan autolla, itse en vain osannut arvata, että aiheutti tuollaisen reaktion koska ei ennenkään ollut tehnyt, eli kyllä se varmaan voi jopa tuolla ampulliannoksella i.v:nä aiheuttaa varsinkin rivatrilien + muiden lääkkeiden kanssa juuri noita hallusinaatioita tjsp muita outoja olotiloja. Tosin itsellä aiheutti vain se pimeä, ei valoisat tieosuudet jne esim kun kaupungista lähdin sairaalasta jne missä valaistut tiet, noin 10km pimeää tietä oli todella pelottavaa ajaa autolla (ja kuten mainitsinkin, varmaan erittäin vaarallista itselle ja muille autoilijoille, onneksi tiellä ei liikennettä ollut kuin muutama auto matkan varrella).

Mitä itse asiaan niin jos ei tosiaan tuo bupre (temgesic) ole sinulle vaihtoehto, niin onko oxyt sitten mahdollista, vai onko jotain H merkintää, historia väärinkäytöksistä tjsp vai miksi ei voida enään määrätä, vai pelkäätkö itse retkahtavasi taas uudestaan jos ne määrätään kipuihin?
Itse saan 4 fasetin vituiksi menon johdosta juuri oxycontteja ja kun teho loppui (tuli viekkareita jne vaikka söinkin koko ajan) niin oxynormit auttoivat/auttavat suurimpiin kipupiikkeihin ja myös vierotusoireisiin, koska ei jaksa enää kantaa 12h contti, minkä se teki yli vuoden. Koitan varmaan saada 3krt / vrk contit eli 8h välein ja pitää todellakin nuo normit vain TARVITTAESSA eikä miten nyt menee eli se max määrä / pvä. tietty voisin ottaa käyttöön tupla-annoksen contteja jos ne jaksaisi sitten taas kantaa vaikka puolisenvuotta eteenpäin sen 12h ilman kipupiikkeja + viekkareita.
Itse en lähtisi hakemaan kivunlievitystä enään relaxanteista, kun teho vain ei ole riittävä, tai sitten tarvii syödä aivan vitusti mikä ei ole hyvä vaihtoehto kropalle, eikä normaaliin toimimiseen.

Mul ei toiminu suun kautta mitenkään. Ei tulisi pieneen mieleenkään tunkea tuollaista paskaa suoniin. Paitsi jos se on jotain iv-käyttöön tarkoitettua liuosta. Eikä silloinkaan paljoa kiinnosta, jos ei oikeasti ole paikat jumissa.

Kyseessä on nyt lääkärinmäärämät ampullit, mitkä on tarkoitettu im / iv käyttöön. ja juuri suureen lihasjumi särkyihin muiden lääkkeiden ohelle.