AlonaKimhi: Sureva Susanna, Camus: Sivullinen, Nick Hornby: Alas on pitkä matka, Siri Hustvedt: Kaikki mitä rakastin, Jeanette Winterson: Paino, Antonio Tabuchhi: Unien unia, Imre Kertesz: Tappio, Angela Carter:Sirkusyöt, Dino Buzzati: Il meglio dei racconti - ja miks perkelees tätä ei suomenneta, loistavia novelleja!
Seppo Korpipää: Pillerirannikko, Sammakko 2005.
Desmond bagley: Erehdysten yö, WSOY 1984
Melkein kaikki Charles Bukowskin kirjat… on niitä paljon muitakin ei nyt muista
Muutama tulee mieleen, listaan lisää kun muisti pelailee paremmin. Kohta nukkumaan
Kaari Utrio - Kartanon herra ja kaunis Kirstin
Juha Vuorinen - Juoppohullun päiväkirjat (osat: 1-4)
Juha Vuorinen - DikDek - sarja (osat: 1-3)
Juha Vuorinen - Kristian - sarja (osat:1-3)
Kirjoittajaa en muista, mutta kirjan nimi on Kaasukammion varjossa (<-- Suosittelen, jos on kiinnostunut lukemaan keskitysleirimeiningistä.)
Olen ihan höpsönä Juha Vuorisen tuotantoon yleisesti, mutta noi kolme kirjasarjaa ovat lähinnä sydäntä
Komppaan edellistä. Mika Waltarin tuotokset tulee ekana mieleen.
Mun ei ole lainkaan mahdotonta mainita lempikirjojani. Niitähän voi lisätä tähän mielin määrin ! Marilynne Robinsonin kirjoittamat kaksi kirjaa saattaisivat olla sellasia, mitä dark magus kaipaili, en tiedä. Ne on kyl hienoja. Älykkäitä, muttei näppäriä. Ei dramaattisia, mut kyl niis tapahtuu. Ja aika lail jätetään sanomatta. Suvaitsevia, asiat ja ihmisten erilaisuus kuvataan, se hahmottuu pikkuhiljaa lukies, mut ketään ei tuomita. Sil on kaksi, “Talonhaltijat” ja “Gilead”. Välis oli varmaan joku parinkymmenen vuoden tauko. Mä pidin. Jaa voisko lukea uudestaan neki
Yksi mikä rulee mieleen on Stephen Kingin Musta Torni sarja. Loistava!