Nimimerkki

Oliko nimimerkki [Poistettu nimimerkki. -Päihdelinkin moderaattori] täällä vain jonkinlainen AA-kerhon sekopäinen tuuttaaja, vai mitä? - Sillä hän teki paljon hallaa kyseiselle “firmalle” olemalla todella tyrkky ladellessan niitä aa-kerhon seinältä löytyviä latteuksia/totuuksia.
Ei mitään AA-kerhoa vastaan, sillä jos se saa jonkun lopettamaan itsemurha-ryyppäämisen, niin helvetin hyvä juttu!

Mutta AA:sta pitäisi jossain vaiheessa kasvaa ulos, ellei se ole sinun ainoa mahdollisuus olla selvinpäin, niin sitten ei todellakaan mitään hätää, koska silloin käy hyvä ihminen niissä ryhmissä ja tottele/usko ohjelmaan, mitä sillä tarkoitetaankin.

Mutta tällä palstalla hän teki paljon tuhoa, juuri sille AA-ryhmälle, olemalla liian “aa-uskovainen” tuputtaen ihmisille jotka ovat herkässä mielentilassa omaa agendaansa joka kusi omille housuille ja myös AA-kerhon housuille.

Ajattelin jo jossain vaiheessa ilmiantaa nimimerkki [Poistettu nimimerkki. -Päihdelinkin moderaattori] Suomen AA-kustannus ry:lle, ja kertoa kuinka hän täällä vetää omaa meininkiä nimettömistä alkoholisteista, ikään kuin hän olisi sen mestan ainoa oikea tiedottaja joka tietää siitä kaiken , eli ikään kuin joku AA-jumala.
Kaikki ne hyökkäykset, niin minä niitä kutsun, ihmisiä vastaan jotka tulevat tänne ja kertovat olevansa herkillä asioilla alkoholismin suhteen, niin tämä alkaa heittämään näitä AA:n jumaluus käsitteitä ja etenkin niitä sanontoja.

Pysyykää juopot ilman viinaa ja jos se AA-kerho auttaa, niin antaa mennä vaan.

Ja tähän loppuun sopisi joku AA:n seiniltä pöllitty sanonta.

Kiitos kun luitte tämän kirjoitukseni, sillä kyllä, minä olin yhteydessä jo muutamia kuukausia sitten
Suomen AA-kustannus ry:lle ja kerroin nimimerkki [Poistettu nimimerkki. -Päihdelinkin moderaattori] ja sen johdosta tämä nimimerkki ei ole ollut täällä.

Ompa asiaton ja vastenmielinen hyökkäys yhtä kirjoittajaa kohtaan, joka ei edes varmaankaan ole loukannut aloittajaa millään tavalla. :confused:
Lieneekö avaus tehty kännissä, mutta tuskin läpällä (kellonaika 5.06) ? Tarkemmalla lukemisella havaitsen tosin komiikkaakin tässä, kaikkine “yhteydenottoineen AA-kustannukseen”. :smiley:

Mutta kuitenkin: nythän on niin että…
päihdetoipujien keskustelufoorumilla saa kirjoittaa AA:sta niin paljon kuin huvittaa.

Saahan päihdetoipujien keskustelufoorumilla myös kirjoittaa nikkaroinnista, puutarhan hoidosta, metsässä samoilusta, kanankasvatuksesta, musiikista, televisio-ohjelmista ja jopa politiikasta ja uskonnosta (viimeksi mainituista tosin mieluiten niiden omissa ketjuissa).

Mutta ehkä ketjun aloittaja voisi kertoa jotain omasta toipumisestaan tällaisten avausten sijaan?

Ei ollut kirjoitettu kännissä, vaan töissä yövuorossa.

Kuka on poistettu, Lomapuistoko?
Tuli ensiksi mieleen, kun AA-ihmistä ajatellaan. Eikä ole häntä näkynyt.

Olkoon kuka vaan, mutta tuo huvitti:

Nauratti, kun Vadelmamunkki itse kirjoittaa usein yöllä. Nytkin klo 5.39. Lieneekö siis kännissä :smiley: :laughing: :smiley:

^ Itse asiassa taisin kirjoittaa sen 6.39. Plinkin kellonaika näyttäisi olevan tunnin jäljessä, koska se ei ehkä ole kesäajassa. :smiley:
Mutta ei sen puoleen, vaikka se olisi ollut 3.39, niin se on minulle jo aamua, eikä yötä.

Mun mielestä muuten avaus muuttuu entistä nolommaksi, jos ajattelee että se on kirjoitettu ihan selvinpäin. Ei sillä että yleensä pitäisin humalatilaa lieventävänä asianhaarana missään nolossa edesottamuksessa.

Ja kyllä, juuri tuo mainitsemasi nimimerkki oli pistetty ihan ketjun otsikoksi, mutta moderaattori on poistanut sen.

Niinhän se taitaa olla, että tämän palstan kello on Lontoon ajassa…

Minulla on tullut mieleen, ettei kai tämä yksi vakionimimerkki ole sairastunut. Hän kun ei ole kovin pitkään täältä koskaan poissa ollut,
vaikka on saanut ilkeyksiäkin niskansa. Itse ei ole sellaista harrastanut, vaikka omaa asiaansa onkin aina puolustanut.

Toivotaan, että pitää kirjoitustaukoa ihan muuten vaan.

Toivottavasti ei mitään vakavaa.
Nimimerkki ei ole muistaakseni koskaan loukannut ketään .
Harva vuosia mukana ollut on pystynyt siihen.
Toivoisin myös että kysymyksessä on ihan muuten vaan pidetty kirjoitustauko.

JOO! Tällaisen tekstin löysin aiheesta Lomapuiston poistuminen palstalta.

Sekin on jännä, että jotain keskustelijaa lähinnä haukutaan ja nimitellään kun hän on paikalla, mutta sitten kun hän katoaa vähäksi aikaa, ollaan ihan että “Missä se on? Mihin se on kadonnut?” :unamused:

Onhan se jännää, mutta mä en ainakaan ole Lomapuistoa nimitellyt tai panetellut, ellei joku ole jälkikäteen käynyt muuttelemassa tekstejäni.

Sitä mä kyllä ihmettelen, että mikä immeinen tää nimimerkki imn30 on Lomapuistoa arvostelemaan kun itse ei ole osallistunut vertaistukitoimintaan millään tavoin, tai sitten en ole hänen juttujaan lukenut lainkaan. Sen sijaan AA:ta hän on muutamaan otteeseen arvostellut niissä teksteissä joita olen lukenut.

“Me AA-laiset kuljemme lukemattomia eri teitä.”

Plinkistä poistuneista joidenkin kirjoitukset elävät, heidän mielipiteitään lainataan (koska niissä on jotain omaperäistä sisältöä), joidenkin kirjoitukset eivät aikaa kestä, ne unohtuvat.

Kiihkomielisiä mainoskirjoituksia urakalla suoltaneita on myös ollut ja on niillä mainosarvonsa. Mutta Tuotteelle kaikki puhe on mainosta, puhuttiin sitten hyvää tai pahaa. Se jää mieleen ja muistetaan. Ei siis syytetä “huonosta mainonnasta”.

Olen Itsekin pari kertaa ihmetellyt minne se Lomapuisto katosi. En sillä, että olisi ikävä, eihän täällä keneenkään kehity sellaista tunnesidettä kuin elävässä elämässä. Mutta kummastuttihan se, kun hän oli aina toivottelemassa uusia kirjoittajia tänne tervetulleeksi unohtamatta suositella itsensä hyväksi kokemaa AA -liikettä.
Pahasti hän ei ole minun selaukseni perusteella koskaan kenellekään kirjoittanut.
Onhan täällä huhuiltu monesti muidenkin perään, itselle tulee mieleen, että tällaisten huhuilujen takana on usein uteliaisuus, että ei kai se nyt ole alkanut ryyppäämään. Toisin kuin minä ‘huolestunut kyselijä’, toistaiseksi parempi ihminen.
Ainahan joku voi heittää mukin nurkkaan sen viimeisenkin kerran.

Luin tuon imn30:n kirjoittaman jutun. Tuntuu, että se saattaa olla jopa tottakin. Jospa Lomapuistolle on tullut noottia AA:n puolelta, että tulehan pois sieltä. Sut on nähty.

Olette varmaan huomanneet, että Lomapuiston nimimerkki on yhä toiminnassa.
Hyvä kesää Sinulle Lomapuisto.

Putkis

Eihän nyt ihan aikuisten oikeesti AA:ssa puututa kenenkään internetin käyttöön, hyvät hyssykät. :slight_smile: Eihän siellä ole tapana edes juuri kommentoida muiden asioita, vaan jokainen puhuu vain omat kokemuksensa.

Ja miksi muutenkaan kellään AA:ssa olisi jotain Päihdelinkkiä vastaan? Yleensähän pidetään sitä parempana, mitä enemmän erilaisia tukikeinoja on käytössä.
Minä kävin aikoinaan sekä AA:ssa, A-klinikan ryhmässä ja Plinkissäkin.
Terveissi vaan Niittykumpuun ja Leppävaaraan. Siinä tuli ihan koordinaatit. :sunglasses: