Niin hyvää että tahtoisin kiljua :)

Puudeliksi kouluttaminen varmasti joskus onnistuu… Itse kuitenkin olen havainnut, että sen “pirun” voi myös joskus kesyttää suden tavoin ja se alistuu kyllä aidolle johtajalle sekä voi joskus harvoin toimia jopa kumppanina, mutta parempi tietysti jättää valtaosaltaan ihan omaan rauhaan… (onhan meillä kummallakin omat elämämme) Niissä puudeleissa on ongelmana se, että ne piruparat ei pärjää koskaan yksin eikä omillaan. Silloin ne on ikuisia riesoja ja herkkämielisimmillä ei ole edes sydäntä lopettaa sitä piskiä edes silloin vaikka se olisi tälle pelkästään hyväksi, vähentäisi kärsimyksiä ja elukkalekurinkin olisi vahvasti samaa mieltä.

Sinä se sitten onnistut repimään hupia ja pärinää vaikka rotanmyrkystä :unamused: . Tämä sitten EI ollut mikään suositus seuraavaksi viihteilysubstanssiksesi :mrgreen: .

Vakavasti puhuen, komppaan Soikkelia, eli ota ihmeessä yhteys lääkäriisi ja kerro noista hallusinaatioistasi ja muista mahdollisista sivuoireista. Neurolepteillä ja Litolla(Jos nyt otit senkin käyttöön?) saattaa olla oikeasti äärimmäisen vakavia ja hengenvaarallisiakin sivareita, etenkin tuollaisilla suuremmilla annoksilla.

Jos itse olen ottanut neuroleptejä ilman selkeää psykoottista oirehdintaa, esim. “vain” pahaan unettomuuteen, ne kyllä järjestäen aiheuttavat mulle hurjiakin unihalvauksia, valveunia jne., joten sinänsä nuo hallut eivät mitenkään kovin erikoisilta kuulosta. Jollei ole psykoosia päällä, niin psykoosilääkkeet saattavat aiheuttaa ikään kuin käänteisiä vaikutuksia. Siksipä neuroleptejä ei tulisikaan syödä, kuin oikeaan tarpeeseen, eli siihen psykoosiin. Konsultoihan nyt kiireesti lekuriasi :wink:

Kiljun tekoa
youtube.com/watch?v=Gf95Amqi0vY

Kiljua kellariin
youtube.com/watch?v=6JiHAMrBLT0

Lapin miehen kiljun teko
youtube.com/watch?v=oopVjukmNrA

itse teen simaa mikä sekin tulee aika halvaksi, viinipullollinen maksaa 75-80c ja käy kuuppaan kuin metrinen halko joten maltilla maisteltava. Mihin liittyen kysynkin hieman aiheen rönsyten onko muilla tälläistä tilannetta että ihmiset luulee ettei voi viettää omaa aikaa jos ei juo kännejä tai ruoskin itseäni liikaa enkä uskalla juoda koska olin ennen mulkku kännissä ja yritän hyvittää nykyisyyttä olemalla kännäämättä(puolet ei ole tavannut “entistä” minua ja toinen puoli haluaa jännitystä iltaan koska tuntee minut liiankin hyvin ) nautin päihteitä säännöllisesti ja pieninä annoksina mutta jotenkin joitakin tuntuu vaivaavan se että tahdon vain rentoutua enkä päihtyä onko muuallakin tätä sakkia vai onko vaa tää kaupunki jotenkin kieroutunut. minut myös tunnutaan tuntevan myös vain päihde taustani takia ja tuntuu että kukaan ei usko että pystyisin kunnostautumaan tai sit ne tuntee katkeruutta siitä että porukan sekopäisin hemmo pystyisi yli 10v sekopäisen douppailun jälkeen kohtuu käyttöön.

tunnustetaan että parilasia simaa jo maistettu, hyvin toimii ja juttua tulee… kotitekoiset päihdykkeet kunniaan :smiley:

^ No anna niiden luulla ihan mitä tahtovat. Kyllä mutkin tunnetaan monien ihmisten kesken rankan päihdetaustani kautta, enkä mä sitä lainkaan ihmettele, koska menihän siinä vuosikausia sekoillessa aivan täysillä ja ties millä roinalla. Vaikka noita päihteitä edelleen meneekin, niin olen iän myötä rauhoittunut aikalailla ja jos/kun joku sitä ihmettelee, etten nyt tällä kertaa riipaissutkaan känniä, vaikka tyrkyllä olisi ollut tai etten enää piikitä, niin ihmetelköön ihan niin paljon, kuin sielu sietää. Huvittavaahan se lähinnä on :smiley: . Mieluummin mä olenkin sellaisen ihmettelyn kohteena, että onko se nyt kunnostautunut tyystin, kuin sellaisen taivastelun, että siellä sitä taas katkolle viedään, kun totaalisen sekopäinen viina- ja piriputkensa pääsi venähtämään “hieman” pitkäksi :mrgreen: .

Jotkut ihmiset nyt ovat tuollaisia ja se kertonee jotakin heidän omista ongelmistaan päihteiden kanssa. Miksi pitää ehdoin tahdoin tupata itsensä sellaiseen seuraan, joka miettii vain omia ja toisten päihteilyjä? Jos jonkun seura lähinnä vituttaa, niin ihan ääliömäistähän se on sellaisessa seurassa vapaaehtoisesti aikaansa viettää. Toki välillä joutuu sosialisoimaan sellaistenkin tapausten kanssa, joista ei niin välittäisi(En tarkoita välttämättä edes mitenkään päihteisiin liittyen), ellei sitten ihan korpeen erakoidu yksinään, mutta ne tilanteet voi hoitaa nopeasti pois päiväjärjestyksestä ns. välttämättömänä pahana, eikä jäädä sen pidemmäksi aikaa väen väkisellä kaveeraamaan.

joku päihdetutkija sanoi että ihminen ei muuta tapojaan ellei koe saavansa uudelta elämän suunnataan enemmän parempia viboja… eli antabus tai muukaan lääke ei pysty rajoittamaan/lopettamaan päihteiden käyttöä ellei persoona koe hyötyvänsä siitä… ja vaikka asiat olisikin kunnossa monella ongelma on niin paha että että yksikin retkahdus vie mukanaan vaikka menettäisi perheen tai omaisuuden… ja niillä ketkä kykenevät rajoittamaan käyttöä “ns” tissutteluun verrattavalle tasolle saattavat helposti päätyä olemaan useasti kevyesti tuotteissaan niin ettei ole varsinaisesti päihtynyt ja pystyy hoitamaan hommansa kunnialla… tämän ryhmän ongelma on terveyshaitat joita ilmenee vuosien päästä jos ilmenee riippuu mitä menee…

en nyt muista mikä pointti tässä oli kun innostuin kirjottaa mutta yleensä ne pirut kummittelee joko niin ettei voi päihteisiin koskea tai niin ettei niiden mukanaolosta ole ulkopuolisille huomattavia haittoja…

ja mietin että toi ongelmallisen aineen korvaus vähemmän haitallisella tavalla on korvaushoitoon verrattavaa eli elämänlaatua parantavaa, kaverillanikin syöpyivät hampat sulatuksessa mutta muuten asiat meni parempaan suuntaan hyvät hampaat vaihtui hyvään elämään. itse vaihtoi päivittäis juomisen ja rauhottavat, pariin bisseen illassa ja pieneen stimulantti annokseen(jonka pienensin koska tämänhetkinen tarve on pienentynyt mutta rakastan sen tuomaa rentouden ja valaituneisuuden tunnetta jolloin kulutus olisi isompi ilman ulkoista tekijää ja toimiihan toi paremminkin ku on vähä taukoa).
kai me kaikki ollaan täällä omanlaisessamme korvaushoidossa kuka mistäkin.

Voi kun tunnen liian monta kaveri jotka ovat juoneet työnsä ja talonsa + vaimonsa lapsineen. Yhdellä otti niin koville lasten menetys että pani korkin kiinni, vaimo otti takaisin ja sai vanhan työnsä takaisin. Yksi erittäin riski kaveri kuoli kun loma loppui, oli toinen mies joka kantoi yksin tommosen perinteisen puisen sähkötolpan. Niin tämä raitistunut kaveri ei juo edes pilsneriä jota mulla on aina, sanoo että onhan mulla wissyäkin ja se kelpaa hyvin, ei mitään lääkkeitä vaan kovaa mietti kun krapula loppui ja meni vaimonsa luo, ero paperit on yhdessä haettu pois. Hyvä esimerkki kovasta tahdosta, AA kerhossa oli 5min. ja lähti ulos eikä menny uudestaan.

Olen maistanut yhden kerran kotitekoista viinaa, ja se oli yllättävän hyvää :smiley: (toisinkuin voisi päätellä, olen oikeasti nirso alkoholien suhteen.)