Pelaan peliautomaatteja minulla ei ole peli velkaa mutta haluisin neuvoja miten pääsisin eroon koko pelaamisesta n 50e kk menee siihen ja pelaan vain yhtä tiettyä konetta.Olen huomannu että se tapahtuu sillon kun on stressiä ja turhaudun ja sillon sorrun parhaiten.
Moikka Tikku!
Oletko jo käynyt Valtin puolella lukemassa keskusteluja ja osallistumassa? Lämpimästi suosittelen sitäkin foorumia, sillä sieltä saat muilta ongelmallisesti pelaavilta vertaistukea. Tässä Hertan puolella kirjoitellaan enemmän peliongelmaisten läheisten näkökulmasta.
Apua voit itsellesi hakea tämän foorumin lisäksi esimerkiksi peluurista, pelirajattomalta, a-klinikalta (tai mikä klinikka kotipaikkakunnallasi hoitaa päihdeongelmia) tai terveyskeskuksesta. Olet hyvällä tiellä, kun olet löytänyt oman halun lopettaa pelaaminen. Monelle pelaaminen onkin keino käsitellä tunteita tai ”paeta” niitä. Tärkeää olisi varmasti löytää itsellesi hyvä keino purkaa stressiä. Voisiko esimerkiksi liikunta, ulkoilu, musiikin kuuntelu tai jokin vastaava olla sinulle sopiva keino? Olennaista olisi se, että saisit tarkkaavuuden siirrettyä stressistä johonkin mukavaan, mikä lieventää stressiä. Omalla kohdallani ulkoilu toimii lähes aina. Olen itse peliriippuvaisen puoliso, joten sinänsä samaa kokemusta minulla ei ole, mutta stressiä olen kokenut ja koen edelleen paljon ja olen omia keinoja sen purkamiseen ja hallintaan etsinyt ja löytänyt. Myös mindfulness ja jooga toimivat minulla, välillä ystävien kanssa juttelu.
Seuraavan kerran kun koet stressiä, lähde vaikka hetkeksi ulos musiikkia kuunnellen ja kokeile, onko siitä apua. Tsemppiä!
-Eveliina