NEUVOA

Tiedän, että täällä on vertaisia, jotka ovat käyneet paljon vaikeita vaiheita läpi ja käyneet myös paljon eri lääkekokeiuja läpi.

Minä tarvitsen nyt todella kipeästi teidän mielipidettä tilanteeseeni, olkaa kilttejä ja auttakaa, jos mitä vaan ajatusta tilanteestani mieleen tulee.
Ymmärrän, että tämä ei ole lääkäripalsta, mutta monesti ne, jotka ovat käyttäneet eri lääkkeitä vuosia; omaavat valtavan kokemuspohjan ja siltä kantilta ojentaudun vielä tähän viimeiseen oljenkorteen.
Olen niin lopussa, että lähtö ei ole kaukana.

Aloitan ihan alusta.
Minulla todettiin bipo.
Minulla ei ole koskaan ollut maniavaihetta, vaan lähinnä ajoittaista mielialan heittelyä, jonka luulen johtuneen vaikeista elämäntilanteista.
On siis ollut pelkästään masennusta, ahdistusta ja paniikkihäiriötä vuosikausia, ihan nuoruudesta lähtien.

No, omalääkärini halusi välttämättä aloittaa minulle vuosi sitten kolme neuroleptiä, koska olin hänen mielestään selvästi bipo ja minä asiasta täysin tietämättäni uskoin, lääkäriä.
Minulle aloitettiin Seroquel prolong 400mg, ( iltaisin vielä Ketipinor 100mg) ,Lamotrigiini 200mg ja Risperidon.

Silloin syömäni Seronil ajettiin alas kokonaan.

Tästä lähti alamäki, joka johti tähän tilanteeseen. Olen niin viittä vaille loppua, en jaksa enää.

Olo on koko vuotena ollut äärimmäisen huono; masennus räjähtänyt pahemmaksi kuin koskaan, ahdistuneisuus kasvanut, paniikkihäiriöt kasvaneet valtaviksi ja itken päivittäin.
En näe mitään valoa missään, koskaan.
Tuntuu kuin eläisin jossain kuplassa.
Näen nauravan ihmisen ja mietin, että miten tuo ihminen osaa nauraa. Tai miten joku pystyy vaikka harrastamaan jotain. Tai miten joku pystyy vaikka lähteä kahville jonkun kanssa.
Suihku on vuori, joka täytyy jaksaa.

Seroquelin sain lääkärin suostuteltua lopettamaan, kun kerroin uudelleen ja uudelleen, kuinka huono on olla.
Se siis jäi.
Sain myös kokeilla paria masennuslääkettä, josko ne auttaisivat, vaikka lääkäri varoitti manian vaarasta.
Kokeilin uudelleen Cipraa, Sepramia ja nyt Venlaa. Ahdistukset ja itkukohtaukset räjähtivät kattoon.
Ei auta.
Nyt lopetin Lamon, josko se auttaisi. Ei auta ainakaan vielä.
Lääkäri haluaisi aloittaa Olantsapiinia, Mirtatsapiinia, vaikka mitä, mutta tuntuu että tulen vaan sairaammaksi koko ajan.

Voin niin huonosti, että tähän maailmaan normikansalaiseksi en enää selviä.
Mikään ei auta.
Olen niin ahdistunut, itkuinen ja masentunut, etteivät rauhoittavatkaan auta.
Eikä mikään jutteluapu.
Eikä ole perhettä eikä sukua. Lähellä vain poikaystävä, jonka kanssa niin ja näin.

Onko kaikki nämä, luultavasti, väärät lääkkeet tuhonneet aivoni niin, etten enää koskaan voi olla " normaali" ?

En taida toipua enää koskaan.

Voi herran tähden mä en oikeasti ihmettele, että sun on huono olla, kun noi sun lääkitykset on aivan kamalat. Mitä ihmettä? 3 eri neuroleptiä ja sitten vielä mielialaa tasaava lääke siihen päälle, eihän nuo ole masennuksen hoitoon tarkoitettukaan koko lääkkeet.

Nyt on pakko kysyä, että käytkö yksityisellä vai kunnallisella psykiatrilla? Koska jos käyt kunnallisella, niin suosittelen että kävisit yksityisen psykiatrin vastaanotolla ja saisit toisenkin lääkärin näkemyksen tilanteestasi. Ihmettelen mikä hirveä ongelma sitä maniaa on tukkia, kun sitä ei koskaan ole sairastunutkaan. En ole lääkäri, enkä tietenkään tässä mikään asiantuntija, mutta toivoisin että kävisit ihan kokeilun vuoksi toisella psykiatrilla ja kertoisit olostasi hänelle. Myös sen, etten koe bipon olevan ongelmasi vaan masennuksen, Nyt tuntuu, että sulle lyödään vaan lamaavia lääkkeitä toisten päällä ja kuten itsekin olet huomannut niin ongelmat vaan pahenee.

Mä olen masennuspotilas ja kun söin lyhyen ajanjakson Litoa kun epäiltiin bipoa, niin menin henkisesti muutamassa päivässä aivan murskaksi ja itkin ja menin hirveään kuntoon. Kun soitin asiasta lääkärille, niin hän käski välittömästi lopettamaan sen myrkyn ja olo parani jo sillä. En kuitenkaan ehtinyt syödä tuota kun ehkä 4-7 päivää, en tarkkaan muista enää.

Ei sun aivoja ole mitenkään lopullisesti pilattu, mutta kuulostaa nyt todella siltä, että lääkitys ei ole yhtään kohdallaan ja jos olo on noin kamala, niin ei se ainakaan voi pahentua sillä jos sitä muutetaan.

Koita jaksaa hakea toisen psykiatrin apua, koska tuo nykyinen ei kyllä tunnu kuuntelevan sua eikä sun olotilaa ollenkaan. Voimia taisteluun.