ajattelin että täällä voisi saada vastauksia/ omakohtaisia tarinoita neuroleptien ja muiden lääkkeiden yhteisvaikutuksista…
itselläni siis on nyt vasta alkanut elämäni ensimmäinen lääkitys (ketipinor) 3×25mg päivässä… yksi aamulla ja kaksi illalla ahdistuneisuushäiriöön ja psykoottisten oireiden hoitoon…
lääkeiden vaikutus on hyvä luukuumottamatta älyttömän rajua väsymystä ja “zombi” oloa aamuisin (näinkin pienestä määrästä menee aivan kuutamolle) mutta se ei minua vaivaa koska olen juuri vieroittautumassa kannabiksesta jota käytin päivittäin suuria määriä…
MUTTA ASIAAN !! mitä lääkkeitä on turvallista syödä neuroleptien kanssa ?? entä stimulantit ? onko niistä haittaa ?
Siis onko sinun mielestäsi parempi olla kuutamolla ja “zombi” kuin polttaa kannabista päivittäin suuria määriä? Eihän kannabis päihdytä enään muutaman viikon/kuukauden jatkuvan pajautuksen jälkeen… Ymmärrän kyllä jos hatsi/hatsiriippuvuus aiheuttaa haittoja tai pää ei kestä (tai olet alle 21v jolloin koko kasvista pitäisi pysyä erossa), mutta kannattaa muistaa, että ketiapiini aiheuttaa riippuvuutta (jo pienilläkin annoksilla, itselleni ainakin yli 400kertaa suurempaa kuin kannabis)) eikä ole mitenkään se kaikista terveellisin kemikaali sille psyykkeellekkään pitkässä juoksussa.
Älä vaan sano, että olet joku nuori joka on laitettu hatsin takia “vieroitukseen” ja nyt syötetään ketipinoria tilalle? Ei sillä etteikö kannabiksen kanssa ongelmiin joutuneita tulisi auttaa, mutta ei ehkä noilla 25mg napeilla. Jossain tilanteissa (psykoottisissa tiloissa) tottakai voin ymmärtää isojen ketipinor-annosten käytön, mutta tässä ei ilmeisesti ole mistään sellaisesta kysymys…? Vain onko? Tätä varmaan ketjun aloittajan tarvitsisi hieman avata, että olisi mahdollista pohtia asiaa enemmän…
Ps. Sinulle muuten nyt kirjoittaa henkilö joka hitsaa 24/7 joka päivä (nyt palaa muuten Pineapple Chunk vajaa 2g menny jo aamu 8:00 lähtien…) ja hän on mieluummin tässä tilassa kuin syö ainuttakaan ketiapiini-pilleriä ja on tuollaisessa ihme kemiallisessa lobotomiatilassa jota juuri tuossa viestissäsi kuvasit, mutta jokainen täällä rullaa omalla tavallaan ja eihän se yrtti tosiaan kaikille sovi se kannattaa aina muistaa…
Jep !!ihan oikeessa oot, katkolta tulin about kuukaus sitte ja hatsin takia sielä olin… ketiä ei syötetä mulle turhasta vaan ihan oikeista syistä… saan todella rajuja psykoottisia kohtauksia/olen psykoosissa ilman lääkkeitä tai kannabista… (turha sanoa että kannabis se sitä psykoosia aiheuttaa tjsp. //äänet päässä täytyy hiljentää tavalla tai toisella) siitä syystä haluaisin tietää mitä kaikkea pystyn ottamaan ilman että tarvitsee jättää lääkitys pois …?
Siis kerrot saavasi rajuja psykoottisia kohtauksia ja varsinainen psykoosikin on välillä ainakin ollut päällä ja lääkityksenä vain 3x25mg/pv ketipinor? Myönnän etten ymmärrä alaikästen psykoosi lääkityksistä mitään (jos nyt ylipäätään alaikäinen edes olet), mutta aikuisia lääkitään kyllä aika lailla raskaammin jos on näinkin vakavista mielenterveydenhäiriöistä kyse.
Ja sitten kerrot kannabiksen auttavan pitämään mielenterveysongelmasi kurissa? Ei ihmisen jolla todellisuudentaju pettää aika-ajoin kannattaisi kannabista käyttää vai näätkö siihen jonkun pätevän syyn? Jos se auttaa sinua, niin miten se auttaa?
ketipinorit on vasta ensimmäiset lääkkeet niinkuin endimmäisessä viestissä sanoin… hoitojaksosta kieltäydyn joten lääkityksen lisäyksessä/ vaihdossa kestää kauan… ja se on edelleen puolen vuoden jälkeen määrittämätöntä mikä mulla on pääkopassa vinks vonks… en usko että kannabis auttaa pitämään mitään kurissa sen takia katkaisuhoitoon mennään että se loppuu. hatsi ei tuo pelkästään rentoa oloa ja muita yleisiä vaikutuksia vaan auttoi pitämään ajatukset jollain tapaa kasassa, vaikkakin ihan väärässä todellisuudessa mutta ei sitä huomannut kun vaikutuksen alaisena kellon ympäri… sen olen lopettanu ja suumitelmana saada pää kuntoon, mutta kärsin pahoista kivuista (joihi hatsi myös auttoi) joten olisi kiva saada vastausta siihen että voiko ottaa jotain millä kipuja saisi pois…???
Tosiaan psykoosin hoitoon kuulostaa melkosen alhaiselta annokselta, vaan etköhän mukavalle neuroleptikuurille kyllä pääse vaikka loppuelämäksesi. Kipulääkkeistä juttele lääkärisi kanssa, vai haarukoitko tässä nyt jotakin katukauppa-pillerien hommaamista itsehoitolääkkeiksi kipuihisi?
Stimulantit jättäisin väliin kerran olet muutenkin psykoosiherkkä.
Eli taustalla kummittelee jotakin selittämätöntä mielenmörköä johon haetaan vastauksia. Paremmin se varmasti onnistuu ilman hatsia, se on totta.
Noihin kipu ongelmiin sen verran, että mene ihmeessä käymään lääkärin juttusilla. Ketipinorin kanssa voi syödä useampiakin ihan tehokkaita troppeja päällekkäin.
Nimimerkistäsi päätellen oot ihan täysi-ikäinen ja kannabiksen takia katkolla?? Ei mua olla ikinä pistetty sen takia katkolle, vaikka tietävät terkkarissa ja psyk.puolella vallan hyvin taipumuksistani. Vai menitkö omasta tahdostasi katkolle? Jos, niin miten kannabis vaikeuttaa elämääsi, jos sen takia ihan katkolle täytyy mennä? No joo, ymmärrän jos psyykkinen riippuvuus on todella voimakas, niin ehkä sitten. Fyysisiä vieroitusoireita sen kun ei pitäis aiheuttaa. Tai ainakin aiheuttaa todella harvalle.
Ja nyt ihan alkuunsakin, jos sä olet psykoosissa niin lopetapa se hiisailu. Kyllä se kannabis pitkällä aikavälillä pahentaa psykoosioireilua, vaikka mahdollisesti tuokin hetken helpotuksen. Mä flippasin tuossa pari viikkoa takaperin kannabiksesta ihan totaalisesti. (Psykoositaipumusta mullakin.) Luulin, että jokaikinen kadulla ohi ajanut auto seuraa mua/aikoo kaapata mut.
Enkä ollenkaan ihmettele zombioloasi Ketipinorista. Sen se tekee, kuten kaikki muutkin leptit. Akuuttiin psykoosiin se on ihan paikallaan, muttei tosiaan minään päihdevieroituslääkkeenä.
Mitä tulee kipuihin, niin mites ois ihan vaikka vähän Buranaa voimakkaampi Miranax? Mihin kipuihin tarvitset? Kannabis kipulääkkeenä kun ei tosi koviin kipuihin ole tehokas. Mulla on Tramalia koviin kipuihin, jota joudun tarvittaessa hakemaan terkkarista iv:sti tai im:sti päihdesekoilujen ja mt-ongelmien takia. Että reseptiä on suhtkoht vaikea repiä kotiin tällä taustalla.
Tähän muuten täytyy tarkentaa, että kannabis aiheuttaa useimmille ihmisille jonkinlaisia fyysisiäkin vieroitusoireita (usein hyvin maltillisia, mutta joskus hyvinkin kiusallisia) mikäli käyttö on 24/7 ja kestää oikeasti pitkään (kuukausia-vuosia). Ei kaikille mutta tosiaan useimmille… Itselleni alkaa tulemaan noin 10viikon jatkuvan thc-kyllästyksen jälkeen.
Tämä on kyllä varmasti hyvin totta. Varsinkin jos olet laitoslapsi-95 pajautellut päivittäin näitä nykyisin suosittuja turbo-thc-ahdettuja-hybridilajikkeita joissa korkeat thc-pitoisuudet ja matalahkot cbd-pitoisuudet.
Minä tarvitsen juuri näitä lajikkeita omien sairauksieni hoitoon, mutta kyllä minäkin nyt tajuan jo pelkästään näistä vaikutuksista (tolet ei ole vielä katossa, olin juuri tauolla), että psykoosiin taipuvaisen ei kannattaisi näitä ehkä poltella. Kyllähän tutkimuksetkin taitavat tämän osoittaa jollakin tavalla.
katkolle omasta tahdosta… vuonna -95 syntynyt ja peruskoulupohjalta päivääkään työtä tehneenä on haastavaa yrittää saada jtn aikaiseksi, varsinkaan jos sairaspäivä rahatkin menee kaikki hittiin. EN HITSAILE ENÄÄ OLLENKAAN enkä tulevaisuudessakaan aio… tarkoituksena saada kroppa ja pää kuntoon ennen vuotta 2050 lääkityksestä on ollu apua myös vainoihin! ja ajatus sekamelskaan(en enää valvo kuuntelemassa kun pään sisällä huutaa) &kipuja löytyy… lähinnä hermokipuja, selässä hermot nikamien välissä+skolioosi josta johtuen vino ryhti eli jalat ja niskat paineessa…lääkäristä ei tipu muutakuin panacod pore 8×päivässä reseptillä. niitä kun kipuihin käyttää, niin näin pieni ihminen notkuu kotona loppupäivän… katkasuhoidon jälkeen ei anneta “koukuttaviin” vahvoihin reseptejä… sellasta ihmelääkettä etsisin että hereillä ja tajuissaan pysyisi ja kouluunkin kykenisi meneen …
Tuleepa mieleen vaan tulehduskipulääkkeet, kannattaa lääkäriin mennä ja sen keksiä mikä niistä sopii sulle parhaiten ja sopii myös lääkityksesi kanssa.
Ketipinor truxal opamox tenox diapam mirtazapin cipralex temesta xanor propral kaikki käyty läpi, mutta tällä hetkellä kaikkein toimivin lääke on ollu antabus Oikeat ongelmat tuli esiin vasta, kun sumu pään sisältä oli kadonnut vaimentamasta oikeita ongelmia. Myös ahmimishäiriö katosi lähes kokonaan kannabiksen ketipinorin ja mirtazapiinin lopettamisen myötä. Vainoharhaisuus katosi krapuloiden ja jatkuvan kamankäytön lopettamisen myötä jne. Tavoitteena nyt järkevä alkoholin käyttö, kun on ollut tarpeeksi kauan selvinpäin. EI kannata hukuttautua mmömmöihin