Tämä viesti on kopioitu Hesarin keskustelupalstalta. Paras nettipokeriiin liittyvä artikkeli mihin törmännyt. Tuhat jakoa pelataan n.12 tunnissa kymmenen hengen pöydässä:
"Otetaas laskuesimerkki siitä, mihin ne rahat menevät:
Olkoot käteisringissä 10 pelaajaa, joilla kaikilla alussa rahaa pöydässä 100 egee
=> pelaajilla alussa 1000 egee, järjestäjällä 0 egee
Olkoot keskimääräinen pottikoko vaikka 10 egee, josta järjestäjä ottaa aina 5% eli 0,5 egee, silloin
10 jaon jälkeen pelaajilla on (1000 - 10*0,5) egee = 995 egee, järjestäjällä 5 egee
100 jaon jälkeen pelaajilla 950 egee, järjestäjällä 50 egee
1000 jaon jälkeen pelaajilla 500 egee, järjestäjällä 500 egee
jne
Se, että aloitusrahat jakaantuvat epätasaisesti pelaajien kesken osan voittaessa ja toisten hävitessä ei poista sitä tosiasiaa, että pitkällä aikavälillä valtaosa rahoista menee pelin järjestäjälle. Pieni prosentti, mutta paljon toistoja. Turnauksissa sama homma, mutta rahat siirtyy vain hitaammin."
Tämähän on tiedetty koko ajan, mutta pokerikuumeen saaneet propellipäät käyvät täälläkin jatkuvasti sauhuamassa pelinsä positiivisesta odotusarvosta. Kuvittelevat vieläpä olevansa jotenkin keskimääräistä älykkäämpää porukkaa.
Vitun daiju. Voitollinen pokeri perustuu huonompiin vastustajiin. Onko niin vaikeata käsittää? Silloin toteutuu positiivinen ODOTUSarvo. Tämäkin asia on niin saatanan vaikeata ymmärtää. Ei kenenkään tavoite ole “biitata reikkiä”, se on välttämätön paha ja sen reikin maksaa ne huonommat pelaajat.
Miksi vitussa et käsitä, että vaikka sulla on peliongelma niin kaikki pokeri ei välttämättä ole perseestä? Kimi Räikkönen ajaa ammatikseen, mutta ei rattijuopot silti ala vauhkoamaan, että autoilu pitäisi lopettaa.
Miksi täällä edelleenkin käy ihmisiä puolustamassa nettipokeria? Pysykää nyt ihmeessä pois täältä!! Ja tämäkin tyyppi kirjoittaa vieraana, siis SÄÄLITTÄVÄ tyyppi.
Toisaalta hyvä merkki, että raivoaa tolla lailla että “ETTEKS TE NYT VITTU TAJUU, ETTÄ MÄ OON VOITTAVA PELAAJA OOOOO-OOON, IHAN VARMASTI OOOON, VARMANA, VARMANA, VARMANA”.
Nimittäin kun unelmarakenteet omassa päässä alkavat sortua ja takaraivoon hiipii epäilys, että ei musta tuukkaan WSOP-voittajaa iltapäivälehden kanteen, eikä ees ammattilaista ja että itseasiassa kohta mä haen sossusta rahaa ja lisäksi tunnekontrolli on kadonnut jonnekkin pelihelvetin mustaan aukkoon, niin alkaahaan se ottamaan pattiin. Tosin prosessi saattaa olla tässä vaiheessa vielä piilotajunnan asteella, eikä sitä vielä edest tiedosta, että mitäs mä tässä oikeen raivoon. Sitten jonain aamuyön hetkenä ihminen saattaa katso itseään punaisiin silmiin monitorin heijastumasta ja ohikiitävän hetken tunnustaa ongelmansa, mutta jo seuraavana päivänä on taas valmis käyttämään kaikki defenssimekanismit addiktion puolustamiseksi.
En nimittäin tähän hätään keksi selitystä sille, että miksi joku kuluttaisi aikaansa riitelyyn näillä foorumeilla, mikäli se nettipokeri olisi niin tuotteliasta hänen kohdallaan. Omalla kohdallani asian tiedostaminen tapahtui hyvin pienin askelin. Saatoin esim. naureskella hedelmäpelien pelaajille kun itse hakkasit nettipokeria yöt läpeensä hullunkiilto silmissäni ja pyöritin mielessäni epärealistisia skenaarioita pokeriammattilaisuudesta. Pokeri on siitä ilkeä peli, että siinä totuutta omasta vahvuudestaan voi pakoilla vuosikausia. Mikäli pelaat shakkia, shakkisofta tai pelaamasi liveturnauspelit antavat nopeasti realistisen kuvan taidoistasi. Mikäli selo/elo-lukusi on jotain 1200, sinun on vaikea kuvitella itseäsi pelaamassa maailman parhaitten pelaajien kanssa. Pokerissa voi aina antaa itselleen jonkun kuluneista vakioselityksistä:
-kävi huono tuuri
-nyt on downswing
-tilttasin kun fisu veti ohi
-voitin rahapöydissä, mut hävisin turnauksissa
-voitin turnauksissa, mut hävisin rahapeleissä
-kokeilin onneani isommissa pöydissä, mut just sillon kävi paska tsäkä
-ei oo rollia isompiin peleihin vielä
-strategiani eivät toimi näissä pikkupeleissä
-kärsivällisyyteni ei riitä näitten amatöörien kanssa pelaamiseen
-talonpelaaja vei isoimmat potit
-saitti oli rigged
-tuli pelattua humalassa
-tuli pelattua väsyneenä
-tuli pelattua perheriidan jälkeen
-tuli pelattua sen jälkeen kun kultakala kuoli
Summa summarum; oma uskomukseni on tällä hetkellä sellainen, ettei kukaan voittava nettipokerin pelaaja ole ikinä edes eksynyt tälle saitille, saatika vaivautunut kirjoittamaan tänne yhtään viestiä. Nettipokerin tappiot on nimittäin helppo pimittää vähän niinkun työpaikkaromanssi; rahaa kyllä katoaa jonnekin ja tulee jostakin, mutta nykyisessä maailmassa ei kukaan seuraa kenenkään rahavirtoja niin tarkasti, että voisi mennä satavarmasti väittämään, että sä oot hävinnyt viimeisen vuoden aikana etkä voittanut.
Olisi varmaan pitäny rekisteröityä, mutta ajattelin että en kirjoita yhtä viestiä enempää. Enkä tämän jälkeen enää kirjoita, joten kirjoitan tämänkin vieraana. Missä vaiheessa sanoin, että olen voittava pokerinpelaaja? Voittaisin nettipokerista jos en tilttaisi säännöllisesti. Mutta koska tilttaan niin en ole voittava pelaaja. Olen HÄVIÄVÄ ja HUONO pokerinpelaaja. En ole kuukausiin pelannut pokeria eikä tee edes mieli pelata. Kaikki paljon helpompaa. Pokerista silti voi voittaa hyvät pelaajat pitkällä aikavälillä, tämä ketju Nettipokerin syvin olemus perusteluineen on niin naurettavaa sontaa kuin olla… vähemmästäkin menee hermot. Itse en siis kuulu tähän ryhmään “voittavat pelaajat” jos ei tullut jo selväksi. Minä EN ole täällä hehkuttamassa pokeria vaan minulle ainoastaan totuudella on väliä, toisin kuin eräille jotka keksivät toinen toistaan naurettavampia selityksiä miksi häviävät. Ei siinä ole mitään hävettävää, ettei pärjää jossain lajissa. Kaikki ovat hyviä jossain ja huonoja jossain. Peliriippuvuuden voittaminen on helpompaa jos ymmärtää sen asian, siksi minä täällä riehuin. Ei olisi silti pitänyt kutsua ketään “vitun daijuksi”, se oli todella asiatonta minulta ja olen siitä pahoillani, olen erittäin äkkipikainen luonteeltani, sen takia pokerikin piti jättää koska hermot ei kestä.
Itse voitin aikuisten oikeasti nettipokerilla ihan merkittäviä tuntipalkkoja (= käyttämäni ohjelma kirjasi jokaisen pelaamani käden tuloksineen, joten tiedän tarkasti pelieni tulokset) ja olen kirjoitellut tänne useasti. Kuitenkin lopetin pelaamisen, kun siitä aiheutuneet uniongelmat, sosiaalisten suhteiden kärsiminen ja mielialanvaihtelut eivät olleet voittojen arvoisia…
Uskomuksesi on väärä. Tästä lienee turha jankata enemmälti, koska suhtaudut asiaan niin ilmiselvän subjektiivisesti ettet tämän osalta muuttane mieltäsi vaikka mikä olisi.
Mitä tulee tuohon omituiseen tappioiden pimittämisteoriaasi, niin jos ei ole tehnyt pelitileille yhtään talletusta vuoden 2004 jälkeen (vuosi jolloin aloitti nettipokerin) ja rahaa on sen jälkeen liikkunut ainoastaan pelitililtä pankkitilille, niin… no, ehkä ymmärrät mitä ajan takaa. Itse ainakin seuraan omia rahavirtojani sen verran että osaan sanoa mistä rahaa tulee ja mihin sitä menee. Uskoisin, että moni muu myös. Itse voit toki harjoittaa vaikka vaihdantataloutta oravannahoilla jos haluat.
Kaiken kaikkiaan syy miksi tänne kirjoittaa muutama voitollinen pelaaja on se, että täällä esitetään totuudenvastaisia käsityksiä itse pelistä. Peliongelmaiselle pokeri on varmasti lähes aina turmiollista ja valtaosa kaikista pelaajista on toki tappiollisia, mutta peli on sellainen, että se mahdollistaa taitavan pelaajan voitolle jäämisen. Pöytien tasoerot ovat niin suuria, ettei pikkurahojen voittaminen ole edes kovin vaikeaa. On se voitollisten pelaajien osuus sitten 5% tai 30% tai jotain siltä väliltä, mutta silti. Peliongelmainen ihminen on tragedia sinänsä, mutta ei se oikeuta valehtelemaan asioista tai johtamaan ihmisiä tietoisesti harhaan. Sama asia kuin jossain uskovaisten nettikeskusteluissa väitettäisiin maapalloa litteäksi ja vierailevat vastaanväittäjät heitettäisiin ulos ja huudettaisiin perään, että “tää nettisaitti on uskovaisille, miksi ette pysy poissa?!”. Vääristely provosoi. Totuus on tärkeintä ja mikäli katsoo maailmaa laput silmillä, niin et voi ikinä kehittyä ihmisenä. Syytä hurskastelusta jos haluat, mutta näin minä asioita hahmottelen omassa päässäni.
Voi miten hienoa, että voitolliset pelaajat jaksavat tehdä tällaista pyyteetöntä työtä totuuden puolustamiseksi. Olisihan se kauheaa, että joku yrittäisi taistella addiktiotaan vastaan käyttäen vääriä argumentteja. Kyllä varmaan heroiiniakin joku käyttää ihan vaan rajoitetusti silloin tällöin. Tällaisten henkilöitten olisi syytä mennä pikimmiten valistamaan narkomaaneja, että kyllä sä oot väärässä, itseään voi piikittää ilman että jää koukkuun.
Jokin uhkapelimuoto ei ole mielestäni niitä asioita, joiden takia kannattaa lähteä ristiretkelle. Uskon, että tämän saitin oikeat asiakkaat (jotka ovat rekisteröityneet) selviävät varsin mainiosti ilman kaltaisiasi totuuden torvia. Käsittääkseni yksikään lääkäri, psykiatri tai psykologi ei ole löytänyt yhdestäkään uhkapelimuodosta mitään ihmisen henkistä minää kehittävää, joten ehdottaisin, että valitsisit hieman arvokkaamman asian, jonka puolesta taistelet.
Tietysti taustalla voi olla huoli siitä, että ihmiset alkavat tulla järkiinsä ja tajuavat, ettei nettipokeria kannata kokeilla edes huvikseen, saatika sitten pelata illasta toiseen muun elämän varjolla. Itse en ainakaan halua lahjoittaa rahojani ihmisille, jotka osaavat Sklanskynsä kannesta kanteen. Mikäli asia on näin, eli tarkoitus on haalia pelaajia haiden ruuaksi, on taas kyse epäeettisestä toiminnasta.
Voitollinen nettipokeri on aikamme suurimpia kusetuksia. Peliyhtiöt takoo miljardeja ylläpitämällä illuusiota voittavasta pelaajasta, jonka ei tarvitse tehdä elämässään muuta kuin istua kotona pelaamassa pokeria. Kyllä pelifirmat on tässä lajissa ainoita voittajia niiden sponssaamien mannekiinien lisäksi.
[/quote
. Kyllä varmaan heroiiniakin joku käyttää ihan vaan rajoitetusti silloin tällöin. Tällaisten henkilöitten olisi syytä mennä pikimmiten valistamaan narkomaaneja, että kyllä sä oot väärässä, itseään voi piikittää ilman että jää koukkuun[/quote]
Varmaan ihmiset yrittää puhua pokerin eripuolista, juuri tällaisten järjettömien kommenttien takia…heroiini-pokerii just joo…
Mitä vittua sä täällä sitä mainostat! Jos on elättänyt niin ole onnellinen mutta lopeta ärsyttävä hehkutus. Täällä on katkeria ihmisiä, joilla on todella paljon velkaa pokerista. Minäkin olen varmast yksi niistä, joilta miehesi on rahat ryöstänyt. Ei ole meidän lapsella varaa kun käytettyihin vaatteisiin ja joka sentti lasketaan. Ulkomaan matkoista ja viimeisistä merkkivaatteista puhumattakaa. Autokin on vanha paska. Ei oo kun velkaa, onneks on rakkauttaa. Ei voi kuin itseä syyttää mutta tämä foorumi antaa sentään toivoa paremmasta. Painu helvettiin täältä (pokeri-foorumeille). Minä en suostu enää menemään.
Just,just…Eli kun joku sanoo, että pokerista ei voi voittaa ja sanon että kyllä se ainakin täällä on onnistunut niin se on jotain hehkuttamista…?Ei mulla ole mitään tarvetta mitään hehkuttaa…Mulle se on se työ mitä mieheni tekee, ei sen kummempaa…Mukavaa kun on tuollaisia avarakatsesisia,korrekteja ihmisiä…
Niin tässä sitten varoittava esimerkki siitä, millaista ilmaisua syntyy kun ei käy äidinkielen tunneilla vaan on piikittämässä sitä heroiinia.
Varokaa lapset!!
Just…Pointtisi oli…? Ehkä jos ei ole/pysty sanomaan mitään asiaa asiaan liittyen niin pitää sitten heittää jotain…En ymmärrä tätä pahis/hyvis vastakkainasettelua mitä täällä on ollut…Mutta kaikkea hyvää ja voimia!
Oletko koskaan miettinyt mitä tämä miehesi tekemä työ oikeastaan tuottaa, henkilökohtaisen omaisuuden lisäksi? Yleensä työllä on tapana olla jonkinlainen merkitys myös tämän yhteiskunnan ja talouden pyörittäjänä. Pokeriammattilainen ei tuota tähän maahan muuta kuin sosiaalisia ongelmia, eikä edes maksa veroja tuloistaan. Varsinainen piikki yhteiskunnan lihassa. Mahtaa tuntua hyvältä voittaa rahat peliongelmaiselta joka alunperin on tienannut ne oikealla työllä.
Vapaassa maassa saa elantonsa hankkia miten huvittaa, se lukee perustuslaissakin. Tuollaiselle asenteelle on muuten nimikin: kateus. Suurin osa tavallisen nettipokeriammattilaisen tuloista tulee ulkomailta ja ne rahat hän käyttää Suomessa, maksaen veroa arvonlisäveron muodossa, joten et voi väittää ettei se tuottaisi mitään. Pokeriammattilaiset eivät myöskään roiku sossun luukulla. Ja jos nyt tälle linjalle lähdetään niin mielestäni joku mainostaja jonka tehtävä on saada ihmiset ostamaan joka kuukausi uusi kännykkä on halveksuttavampaa.
Eihän se nyt mitään hohdokasta hommaa ole eikä pokerin pelaajat mitalia siitä puuhasta haluakaan, totta kai vaikkapa lääkärin homma ansaitsee enemmän arvostusta, mutta itse en halua luokitella ammatteja arvojärjestykseen, kukin tekee mitä haluaa eikä se minua haittaa.