Neljäs raitis päivä hyvä alku!

Tervehdys ja mukavaa kesäiltaa!
Enpä viitsi enää siihen mun vanhaan ketjuun kirjoitella koska pilasin taas hyvän alun, nyt menty taasen reilu 2 vuotta muutaman viikon satunnaisella tipattomalla väliin… Kaappijuoppo olen ja määrät ei sinänsä olleet suurensuuria (6-10 annosta päivässä, pääosin olut ja salmaria menee ) ei siis kaatokännejä mutta kyllä se pitää tuntea juoneensa joka päivä :frowning:

DSalassajuonti ei tunnut hyvältä, nykyäänhän me asutaan vaimon kanssa kahdestaan isohkossa OKT:ssa ja hän lienee uskoo, että alko jäänyt kokonaan pois meidän elämästä mikä tuntuu pahalta pettää toisen luottamus. Täällä tosin helppoa keksiä vaikka mitä asiaa piilojen luokse, helpottamaan alkon tuskaa!
Myös jo näkyi pienenä nousuna Peth arvossa kun ison verenkuvan yhteydessä tääkin oitettiin oli 0,6… Muut aravoit kaikki tosi hyviä eli terveys lienee tallessa lukuunottamatta verenpainetta ja eturauhasta molemmat aisoissa lääökkeillä. RRlääkjettä tuskin edes tarviis jos nyt saan alkon pois ja painot alas uskoisin… uniapneaa ei ole pahemmin kuin ajoittain.

Aika yksin olen siis ongelmani kanssa, vaimon kanssa ei tietenkään jutella voi eikä oikein kaveria sellaista jolle tätä kertoa voisi.,.
Tämä vuodatus kuitenkin tuntuu nyt hyvältä että saa suurimmat tunteet kirjoitettua “paperille” tästä tää nyt sit toivottavasti alkaa ja huomenna sitten jo päivä raitis numero 5 sarastaa!

Tsemit kaikille

7 tykkäystä

Ei tästä taida lohtua olla, mutta siitä voit olla matti että vaimosi tietää “harrastuksestasi” paljon enemmän kuin luuletkaan, kaiken, luultavasti. Piilojen luona piipahteleminen on läpinäkyvämpää kuin uskoisikaan, samoin niiden jälkeiset haiskahdukset. Läpikotaisin tuttu ihmisen huomaa pienenkin alkomäärän aihettaman muutoksen käytöksessä. Minun vaimoni tiesi, kun asia vuosien jälkeen tuli puheeksi ja oli muuttunut viileäksi historiaksi, kaikki toimeni: viskigrogini jossa piti olla yksi mutta oli kuusi, olutlasini terästämisen kossulla jne, jne.

Mutta olet lähtenyt oikealle tielle joten toivotan menestyksellistä jatkoa! Mm. täältä saa hyvää vertaistukea.

3 tykkäystä

peruutuspeili, kiitos…
voipi olla, ei hän kuitenkaan mitään maininnut ole mutta ehkä ei halua keskustella tästä. Toki kyllä hanakasti puuttuu muihin juttuihini, noh aika näyttää.

päivä numero 6 kääntyy iltaan ja eikä vielä mitään hankaluutta mut toki tiedän että voi tulla täysin kuin salama kirkkaalta taivaalta! :neutral_face:

Eka tosikoitos ensi viikolla kun jään 2-3 yötä yksin koirien kanssa kun vaimo lähtee pienelle reissulle, sen jos klaaraa puhtaasti niin voi jo vähän röuhistellä! :rofl:

Mukavaa helleillan jatkoa ja nauttiikaahan vissyistä kaikki!

3 tykkäystä

No niin vaikein päiväö toistaiseksi mutta nyt on jo helpompi eli ensimmäinen raitis viikko täyttyy ihan kohta!!
Sitä olen tässä miettinyt, että miksi tuota alkoa ei yleisesti pidetä huonona ja halveksittavana, esim nyt kun on helteet ja ihmiset istuu terasseilla ja missä lienee nauttimassa kylmiä ja ihania juomiaan niin se on ihan OK ja jopa sallittua, ansaittua esim pitkön työpäivän jälkeen ja jos esim itse haluaisi esim kylmän vissyn tmv niin johan katotaan pitkään ja tuomitaan alkotapaukseksi?

Olen itse kohta ollut 20 v ilman tupakka ja siihen kulttuurimme on paljon armollisempi (siis sen lopettamiseen) mutta alkoa “pitää” ja täytyy ottaa “aina välillä” ?

tällaisia mietteitä, mukavaa iltaa kaikille!

3 tykkäystä

Moro Rampe ja onnittelut hyvästä itsekurista ja raittiina pysymisestä!

Meikä myös juo salaa ja tiedän että rouva ei tajua, koska palaute tulisi heti ja kovaa. Eli täysin mahdollista, alkoholisti osaa olla myös taitava.

Tuota miksi alko on niin hyväksyttyä ajattelen itse niin että siitä ronskisti puhuvat tuskin ovat ongelmajuojia, meitä lopulta vissiin aika vähän.

Ihmettelen usein miten puolisonikin saattaa ottaa päivällä muutaman mutta ei jatkakaan. Täysin käsittämätöntä.

1 tykkäys

Onnea viikosta selvinpäin. Eka viikko on lähes kriittisin. Siinä aletaan valamaan perustus jonka päälle lähdetään raittiutta rakentamaan. Tsemppiä jatkoon!

1 tykkäys

Kiitos @Apinamies näin se saattaa olla! Jatketaan ja mukavaa kjesäistä viikonloppua!

Kiitos @Fincoco joo on ja ei, ennen mulla käynyt niin, että alku menee hyvin mutta sitten kun raittiudesta tulee “arkipäivää” niin ote herpaantuu ja miettii, että voi sitä yhden /pari treenikaljaa ottaa ei haittaa … ja sitten seuraavana päivänä onkin taas putki päällä eli nyt täytyy fokus pitää kovana vaan päämäärässä!

Mukavaa viikonloppua !!

1 tykkäys

Päivä numero 13 jo… aika rientää eikä ole ollut kuin yksi päivä alkon mielitekoja vähän, tiedän niiden kyllä tulevan vielä… On ollut ilo olla selvinpäin, enpä olisi uskonut mutta otetaan vastaan tämä mieluusti. Vesi ja vissy maistuvat helteellä, puristettu tyrnimarja ja vissusekoitus on sairaan raikastavaa ja jees!

Toivotan kaikille oikein kivaa ja raitista päivää, jotka pystytte niinn nauttikaa kesästä itse kärvistelen täällä duunissa.

3 tykkäystä

Huomenta, arki ja maanantai ja tosi kiva kun tämänkin saan viettää ilman krapulointia tmv!!

Mun alkoholin käyttö alkoi jo teininä, faija joi muttei paljon sekään, tosin sekin oli kaappijuoppo sain sen monta kertaa siitä kiinni kun esim verstaassa otti muttei siitä ikinä keskustuletu mitään, hän oli eri sukupolvea, sodan käynnyt ja ties mitä kaikkea traumaa siitäkin on jäänyt, näistäkään ei puhuttu koskaan edes saunalauteilla…

Noh, siis teininä toki ja kavereiden kanssa juhannukset ym jolloin aina joku haki juotavat ja niitä kuskattiin ympäriinsä josta pysytyi sitten hakmaan sopivasti kun saareen mentiin aina jostain veneellä.
Opiskeluaikoina tuo sitten repesi ja join esim ajokorttirahat ennenkun olin edes 17 v täyttäny, no selitykset meni vanhemmille läpi ja kustansi kyllä sitten sen kortin :slight_smile:

Sitten vähän aikuisempana se oli sellaista viikonloppuna ottoa kun silloinen kumppani ei sietänyt alkoholia niin kotona ei juotu mutta viikonloppuna sitten “kaapiteltiin” äidin luona kun siellä viikonloput vietin.
Kun se suhde loppui niin sitten juominen olikin jo jokapäiväistä, vähintään 6-pakki/päivä…

Nyt kun sitten nykyinen suhde alkoi niin otettiin yleensä avoimesti tollaset 1-3 bisseä per ilta yleensä kunnes päätettiin lopettaa ja tulihan ne lapsetkin niin vaimo ei tietenkään sitten enää juonut mutta siitä se alkoikin sitten tas piilojuonti joka nyt sitten jatkunut noin abt 15 vuotta muutamaa raitista viikkoa lukuunottamatta.
Ny ton hyvä tunne raittiudesta mutta tiedän sen olevan hauras ja voi koska tahansa särkyä vaikkei nyt tällä hetkellä olekaan mielitekoja, Pyrin ajttelemaan, että voin paljon paremmin ja että rahaa menee nyt säästöön koska en uskalla edes laskea kuinka monta tonnii olen tuohon alkoon laittanut…

päivä numero 18 on alkanut hyvää raitista viikokoa kaikille!!

Tsempataan!

6 tykkäystä

Moi,
Olipa kiva lukea sun kuulumisia @Rampe61 - hyvä boogie.
Pidetään sitä yllä - mulle ainakin tämä Plinkki ja tänne kirjoittelu on ollut korvaamaton apu :pray:

2 tykkäystä

:slightly_smiling_face:

Piilojuominen on todella raskasta ja sitä nolouden määrää, kun joku löytää sen piilopullon. Tekee mieli vajota maan uumeniin. Olen myös ajatellut sitä kaikkea rahaa, joka tähän mitään antamattomaan harrastukseen on uponnut vuosien varrella. Ei ole saanut vastineeksi mitään. Ei hyvää kuntoa ei lihasvoimaa eikä notkeutta. Vienyt se on vaikka mitä.
Tsemppiä siihen, että korkki pysyy kiinni.

2 tykkäystä

Kiitos @kaaosteroria sulle kannssa tsemii!!

Muutaman kerran jäänyt vaimolta rysän päälltä kiinni… on uhkailtu avioerolla ja kaikella, mikähän siinäkin on, että vielä on jaksanut jatkaa tällaisen juopon kanssa. Noh, nyt on varmaan se hyvä tilaisuus osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen sitten!!

Kaiken juopottelun lisäksi olen kuitenkin jaksanut vielä kuntoillakin vaikkakin tuo näkyy kyllä vatsan ympäryksessä ja muutenkin, mietin vain millaisessa kunnossa olisi jos olisi liikunnan lyönyt läskiksi myös…

Päivä 19!!! jatketaan ja tsemppiä ihan jokaiselle!

3 tykkäystä

Kiitos - joo on noloa. Mulla kerran jos toisenkin on lapsi löytänyt kätkön. Vielä hävettävämpi tilanne. Kerran kun olin ollut juomatta pidemmän aikaa olin nukahtanut sohvalle kun hän tuli yllättäen käymään. Sohvapöydällä oli mulla lasi vissyä ja sitä kauhun määrää kun hetken luulin, että siinä olisikin ollut alkoholia. Onneksi ei ollut ja kumpikin oli erityisen onnellinen tilanteesta.

3 tykkäystä

Moikka, kiirettä on pitänyt, muutama päivä ollut välillä lievää alkon himoa mutta on mennyt “helpolla” ohi, toivon mukaan jatkossa myös näin

Nyt täyttyykin jo neljä täysin raitista viikkoa tänään illalla!! Sen kunniaksi otin eilen kaksi 0% Karhua, no en ota enään oli todella mautonta ja melkein pahaa mun suuhun, ennemmin juon vissya vettä mehua tai kahvia! :smiley:

Mukavaa orastavaa viikonloppua kaikille ja nautitaan me se ilman alkoja edelleen!

5 tykkäystä

:clap:t2: Hieno homma, Onnittelut neljästä raittiista viikosta!

1 tykkäys

Ennen klo 7:ää jo salilla hullua :open_mouth: tänään ohjelmassa olisi ainakin marjapuskien tyhjentämistä… :smiley:

mukavaa ja alkotonta viikonloppua kaikille!

6 tykkäystä

No nyt on ollut todella vaikeaa, eilen illalla töiden jälkeen olin jo lähdössä Alkoon ihan oiikeesti en tiedä, kihelmöi koko kropassa että nyt nyt nyt saa juoda ja odotin jo oluen ensipuraisua. Takana raskas työviikko ja se, että meijän junnu on nyt ollut täällä kotona pari viikkoa kun täältä sai vähän keikkahommia jotka auttaa sitten opiskeluasunnon vuokrassa suuresti kun ei tule tukia nyt elokkulta koska ei opiskelua ja nyt sitten tänään taas vien sen omaan opiskelukämppään… napanuora katkasematta iskällä?? :rofl:

Muutenkin oli sateinen syksyinen iltapäivä niin jotain lohtua varmaan ajattelin tulevan alkosta… Ei se tänäänkään helppo päivä ole mutta tsempataan eteenpäin kaikki!!!

Se on jo 6 viikkoa täyttynyt raittiina eli 43. päivä menossa Toivotaan, ettei ole viimeinen, ajattelin ostella hyviä limuja ja sipsejä tmv jolla saa alkonhimon talttumaan ja nautin ne sitten pojan luona illalla yökylään kun jään!

Mukavaa viikonloppua ja pikkuhiljaa orastavaa syksyäkin kaikille!!

5 tykkäystä

Tosi paljon tsemppiä sinne, et ole yksin fiilistesi kanssa.

Muista että suunnilleen kaikki keinot ovat sallittuja juomishimoa vastaan taistelussa. Sipsit, limut ja herkut ovat just hyviä juttuja, maha niin täyteen niitä, ettei muuta mahdu.

Tämä päivä juomatta, se onnistuu kyllä!

3 tykkäystä