Narsistin uhri?

Narsismia en ole havainnut täällä vielä käsiteltävän, joten pistän tulille uuden topicin.

Edesmennyt isäni oli ilmiselvästi narsisti, mutta tiedostin asian vasta äskettäin.

Olen yllättäen taas känässä, joten jatketaan juttua selvemmällä päällä, mutta tässä taas pelinavausta.

Eikös narsisti ole aina oikeassa ja suuttuu, jos muut ei ole samaa mieltä? Lisäksi narsisti ajaa aina omaa etuaan ja ei siitä jousta muuten kuin, että jatkoa ajatellen on saavutettavissa vielä suurempi oma etu.

Sydis kiteytti asian varsin hyvin. :slight_smile:

Isäni oli narsisti ja äitini läheisriippuvainen, ja kun molemmat alkoholisteja, niin ei kai vaan ainoasta jälkeläisestä voi tulla myös alkkista. :astonished:

Tämän juopon kommentointi on edelleen vaan näitä one-linerierin viskomista, mutta prosessointi silti jatkuu. :confused:

Päihde- tai peliriippuvuus aiheuttaa kenellä tahansa narsismia muistuttavaa käytöstä, vaikka varsinaista persoonallisuushäiriötä ei alunperin olisi ollutkaan.

Kerro ihmeessä lisää, Korkkis, jos huvittaa ja jos saat joskus kirjoitettua muutakin, kuin niitä kännisiä one-linereitasi.

En vähättele mitenkään sun paskoja lapsuuden kokemuksiasi(Varsinkin, kun en niistä mitään tiedä), enkä suinkaan kiistä sellaisen häiriön, kuin narsistinen persoonallisuus olemassaoloa, mutta yleisesti mua on alkanut tympiä narsisti-sanan viljely joka väliin, kun se vaikuttaisi nykyään olevan peruskirosana, ellei jopa samankaltainen välimerkki, kuin vittu :mrgreen: . Aina kun sukset ovat menneet ristiin eksän kanssa, niin se on ihan ilmiselvä narsisti ja tunne on vieläpä molemminpuoleinen(No, vakka kantensa valitsee ja sitä rataa :mrgreen: ), pomo on ihan narsisti, kun kielsi turhanpäiväisen nettisurffailun työajalla ja naapurin Pekka on narsisti, kun käyttää niin rumanväristä takkia, että silmiin sattuu. Pientä kärjistystä, mutta kun tosissaan tuntuu, että “kaikki” haukkuvat toisiaan narsisteiksi, vaikka oikeasti kyse olisi vain siitä, etteivät henkilökemiat natsaa keskenään, kuten eivät voi natsatakaan kaikkien ihmisten kanssa, vaikkei niissä ihmisissä mitään sen perustavanlaatuisempaa vikaa olisikaan :unamused: .

One-linereissa voi olla paljon asiaa. Kerroit edellä paljon muutamalla lauseella. Narsistit ovat varmasti tunnepuolella hyvin itsekkäitä ja eivät osaa tulla toisen asemaan tunnetasolla. Jos oma isä on sellainen, niin se varmasti on kova kokemus lapselle.

Hei,
olen uusi täällä ja tämä aihe on valitettava lähellä itseäni. Isäni on pahimman luokan narsisti kuten oli ex-puolisoni. Meillä tämä näkyi pääasiassa verbaalisena väkivaltana, mutta olen osani saanut myös fyysisen väkivalla suhteen. Narsistissahan ei koskaan ole vikaa… Kyllä monesti mietin suhteeni aikana että olenko tullut hulluks. Narsisti osaa niin hyvin kääntää kaikki omalle kannalleen. Aivan kuin isäni, myös ex-puolisoni olivat suunnattoman lahjakkaita suustaan.

Se mitä näistä sain on 15-vuoden helvetti oman pääni kanssa( mikä on puolet elämästäni!!). Vieläkään en voi sanoa olevani terve mutta parempaan menossa…ehkä, kiitos psykoterapian ja sen että ymmärsin lähteä huonosta suhteesta pois. Koko perheeni on käynyt saman helvetin. Meitä on yhteensä viisi lasta joista meistä jokainen on vuorollaan syönyt/ syö edelleen jonkinlaista masennuslääkitystä ja käynyt/ käy jos jonkinlaisessa terapiassa.

Ehkä kaikkein kauheinta mitä itse koen on se että hävitin itseni. Tällä hetkellä minusta ei ole muuta kuin vain kuori joka ei pysty tuntemaan iloa eikä surua, pääasiassa vain tyhjyyttäja ja epäonnistumista. Monella tapaa yritin poistaa pahaa oloa joista kaikki ehkä kulminoitui siihen että vajaa vuosi sitten tipahdin hevosen selästä ( ajettuani itseni burn outtiin) ja loukkasin itseni sen verran pahasti että jouduin pois työelämästä puoleksi vuodeksi. Oli pakko rauhoittua ja mietttiä hetki elämää ja suuntaa minne olin menossa.

Ehkä narsisti on muoti sana, mutta minulle se on tuonut jonkinlaisen rauhan ja ymmärryksen siihen että kaksi hyvin tärkeää miestä minun elämässäni ovat vieneet pohjan pois kaikelta normaalilta kanssakäymisen vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Hirveästi rönsyilee teksti, mutta toivottavasti jotain edes ymmärsitte.

Miettikääpä sairaalloisesti narsistisia kyttäämässä sinua televalvonnalla linkitettynä v2s-siruihin tai matkapuhelimeen.