Eli homma on sellainen, että tuli vetäistyä useamman päivän pituinen IV kuuri. Päivä sen jälkeen oikeaan kyynärtaipeeseen tuli outo vaiva. Aina kun kyynärtaivetta taivuttaa koukkuun niin tuntuu ihon alla sellainen napsahdus/rusahdus. Sormella tunnustellessa se jänne/lihas jotenkin muljuu siellä ihon alla.
Mistäköhän tämä voisi johtua ja paraneekohan tämä koskaan? Mitään kipua alueella ei ole eikä myöskään punotusta eikä turvotusta niin en ole toistaiseksi nähnyt tarpeelliseksi hakeutua lääkärin pakeille. Viimeisimmästä pistotapahtumasta on nyt kulunut 5 päivää.
Mulla oli kaatumisen seurauksena irronnut kyynärluusta pienenpieni siru, joka liikkui ja muljahteli ihon alla, vaikkei sattunutkaan. Se kuitenkin jotenkin on kiinnittynyt takaisin tms, koska enää siellä ei liiku mikään. Sinun vaivasi on kuitenkin selvästikin jostain muusta johtuvaa.
Uskoisin, että samantyylistä vaivaa kun itsellänikin oli, jos retkahdin iv-käyttöön. Etkö aikoinasi hakannut tylsillä vermeillä pitkään? Itse olen huomannut, että verikokeissa usein neula lähtee suonesta pois ja rustojen leveys ja paksuus ovat todella suuret… On ollut käytössä tietty kohta keskeltä sekä molemmista sivuista, joten rusto on about cm leveä ja lyödessäkin raksuu pidemmältä matkalta…
Joskus kun olen rännännyt, on vaikuttanut että rustoon kohdistuva turvotus alla tai sivulla, aiheuttaisi tuollaista naksumista. Poikkeuksetta sen ainakin tuntee, mikäli iv-käyttöön erehtyy. Tosin toivon etten erehdy tuota enää tekemään. Ei nimittäin 0,4mg:n neulat kestä kuin kertakäytön ruston vahvuuden takia… Lisäksi saa tyrkätä tarpeeksi pitkälle tustojen sekaan, jotta pysyy suonessa. Muuten voi jäädä verta ruston alle, ja sitä ei näe; sen vain tuntee…
Itselläni palautunut, seuraavaan iv-kertaan asti. 8kk olin ilman, suonet olivat samassa kunnossa… Tämä on vain oma teoriani, rusto kun tunnetusti naksuu ja itseltäni samaa vaivaa löytyy… Myös helpommin taive tulee kipeäksi…
Malibun veikkauksen perusteella voisin hyvinkin kuvitella,että kyse on samasta vaivasta.
Tuohon samaan alueeseen on todellakin vuosia hakattu ja välillä tylsilläkin vermeillä. Nykyään kuitenkin vähemmän, mutta tuon viimeisimmän retkahduksen ja sitä seuranneiden päivien aikana niin tuli kuitenkin tehtyä. Valitettavasti.
Otin kuitenkin opikseni tästä. Tein nimittäin päätöksen, että yritän vastaisuudessa välttää IV käyttöä viimeiseen asti. Nyt pitää vain toivoa, että tämä vaiva korjaantuisi ajan myötä…