Se on kyllä kurjaa kun on jäänyt niin monet juhlat ja kinkerit käymättä vain siksi ettei osaa juoda sivistyneesti. Ehkä minut nyt jatkossa kutsutaan mukaan kun en enää juo. Täytyy alkaa uudestaan rakentamaan ystävyyttä jotka oli jo menetetty.
Minulle jäi lopulta vain nämä ryyppykaverit joiden kanssa sitä aikaa vietettiin. Nyt en tietysti halua enää olla heidän seurassaan koska pääasia on vain se juominen, ei meillä oikein muuta yhteistä ollutkaan.
Lopettaessa tuntui että jäin aika yksinäiseksi. En voinut olla enää ryyppyporukoissa mutta en myöskään vanhojen ystävien kanssa kun välit olivat jo viilenneet juomiseni ajoilta.
Minäkin olen selvinpäin oikein kiva ihminen, hieman ujo, hymyilevä ja empaattinen. Ulkoisesti siisti ja kaikki kunnossa. Harmi vain kun humalassa olenkin sitten ihan eri tyyppi. Tyyppi jota en edes itse tunnista.
Tämä on surullista tämä juopon elämä ei voi minkään…kai se kestää aikaa ennen kuin oppii olemaan uudella tavalla jos ja kun sinne “uuteen elämään” pääsee kunnolla kiinni minullahan tässä on ollut vähän nikotteleva alku…
Kaikki (oikeat kaverit ja tutut) ei ehkä tiedä edes minun olevan juoppo (osa tietää) kun etäisyyttä Suomi neidon turvalliseen syleilyyn on tuhansia kilometrejä.
Toki heille kun soittaa niin alla on kyllä yleensä ollut seitin ohuet jurbaloiset mutta tulee harvoin soiteltua
Sama olen selvinpäin erittäin kiltti ja hyväkäytöksinen jurrissa taasen ördäävä kusipää ja maailman (lopun) omistaja.
Nuorempana olin myös ujo en ehkä enää niinkään johtuen varmaan siitä, että ihmisiä on tullut nähtyä aika paljon matkan varrella.
Ja juu en kyllä tunnista itseänikään kun joskus kuulee edellisen illan tapahtumia…
No tänään meillä korkki kiinni näinhän se tietenkin menee!
Ilo lukea että olette pysyneet raittiina! Ihana asia. Siitä se uusi elämä lähtee. Näin ainakin minulle kävi. Kaikkea ihanaa ja uutta saanut opetella kun on raittiina. Rohkeasti vain uusia tapoja elää ja tuntea.
Välillä on ollut masennuskausia, epäonnistumisia, kyyneleitä ja jopa vihaa kaikkea kohtaan mutta selvinnyt olen ilman viinaa tai muita päihteitä tai lääkkeitä joilla himmentää tunteita.
Minulle eräs kauan raittiina ollut sanoi että ahdistus ja masennus ovat merkkejä että elät väärin, elät vastoin omaa itseäs, muuta suuntaa, tee jotain mitä et ole ennen tehnyt vaikka se tuntuis vastenmieliseltä. siis soita jollekkin, hae apu vertaistuesta, pyydä anteeksi jos olet rikkonut jotain vastaan, mene töihin, ota vapaata, laiskottele, siivoa, kirjoita, maalaa, laula.
Jännä juttu mutta hän oli oikeassa.
Kun raitistuin opettelin kaiken aivan alusta. Mutta se oli ihanaa aikaa kun tajusin että voin ja uskallan. AA-ryhmä ja raittius sekä turva Korkeimmasta antoi voimaa elää uutta elämää.