Olen jo muutamana yönä nähnyt unta juomisesta. En joka yö, mutta useamman kerran. Herättyäni olen ollut suuresti helpottunut, että se olikin vain unta.
Olen ollut kuivilla vasta vähän yli kuukauden. Kauankohan tätä jatkuu?
Onko muilla samoja kokemuksia?
Olen itse ollut nyt 9 kuukautta raittiina ja vaikka itsekin näin paljon alkuun unia juomisesta, niin nykyään se on aika harvinaista.
Olen käsittänyt, että alkuun niitä on aivan luonnollista nähdä vahvana ja useammin, kun aivot käsittelevät monen kohdalla varsin suurta muutosta.
Ja ajattelenkin niitä nähtyäni, että aivot ne ovat kovasti raataneet taas yön aikana minun hyvinvoinnin eteen, ja minun ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin nukkua. Ei ole siis raitistumisen vaikein rasti.
Mutta sitten kun aikaa kuluu, niin unetkin alkavat väistymättä lievenemään ja harvenemaan ja ehkä siinä parin kuukauden jälkeen ei alkoholi tullut uniini enää kuin ehkä viikoittain ja nykyään sitten ehkä kerran kuukaudessa niin, että siitä edes vähän jotain aamulla muistaisi.
Varmasti tämäkin on aika yksilöllistä.
Moi,
Kyllä nuo unet tuntuu kuuluvan asiaan. Itse näin myös unia, alkuun useasti ja vähitellen ne harvenivat. Kovin todentuntuisia ne monesti olivat. Alkuun olin ryyppäämässä ja saatoin ihmetellä miksi, olinhan raitistunut.
Eräässä unessa olin menossa bileisiin. Matkalla mietin surullisena että raittiuteni on päättynyt. Kävellessäni tajusin etten vielä ollut juonut mitään. Käännyin takaisin enkä mennyt bileisiin.
Raittiustaisteluni oli mennyt ilmeisen syvälle ajatusmaailmaani, koska se ilmeni myös unissa.
Ketjussani kirjoitin eräästä unesta, se tarina on neljänpäivän takainen.