olen reilu 40 nainen, ja on alkanut huolestuttaa tämä oma viina läträys. Ajattelin nyt kokeilla tuota päiväkirjahommaa, josko siitä olis jotain konkreettista hyötyä tässä juomisen seuraamisessa. Viikollakin on tullut tissuteltua jo pidempään, alkaa tässä pelottaa jo terveyden puolesta varsinkin. Asun yksin, joten on aika helppo päättää mitä täällä iltaisin tekee, jos tylsistyttää niin juon. Nytpä ajattelinkin että täältä vaikka saisi tukea ja ajatuksia muilta palstan käyttäjiltä. On kyllä käynyt mielessä, että pitäisi lopettaa kokonaankin, mutta kokeillaan nyt tätä.
Hienoa että olet itse tiedostanut tuon käytön ongelmaksi, siitähän se kaikki lähtee tai niin väitetään omalla kohdallani pitää paikkansa. Samanlaisia fiiliksiä kuin itsellänikin mutta nuorempi olen. Helppo tarttua lasiin iltaisin yksinäisyydessä, ja monesti jos sitä erehtyy edes miettimään nuina iltoina ottaako vai eikö niin sen tietää miten siinä käy “sitä OTTAA”. Aluksi suositeltavaa toki koittaa vähentää (ei roomaakaan rakennettu päivässä), sitten miettiä täyttä raittiutta, ja onko valmis siihen. Itse olen tuosta liiasta käytöstä päässyt yli onneksi, tai sanotaan että taistelen vieläkin vastaan mutta hyvin taistelenkin 9kk aikana 2käyttökertaa ja alle 12 pack molemmilla kerroilla, kirkasta eikä mitään vahvempaa yhtään , ei edes yskänlääkkeen muodossa . ja olisikohan viimeisen 2v noin 5-8 käyttökertaa. Aiemmin samat määrät reilussa viikossa. Tsemppiä jo nyt heti alkuun. Et ole yksin MUISTA SE.
Jos pystyt vähentämään ja käyttämään jatkossa kohtuullisesti, onnenpekka. Tätä yritin itse kolmisen vuotta ja määrät vain kasvoivat. Jos et pysty, tunnet itsesi kyvyttömäksi hallitsemaan, tervetuloa kerhoon!