Terve teilla arvon uhkapelurit. Ajattelin kertoa teille minun tarinani.
Olen noin kolmekymppinen mieshenkilö Etelä-Suomesta. Minun peliurani alkoi viattomasti noin kaksikymmentä vuotta sitten. Kävimme isovanhempien kanssa kauppareissulle ja heillä oli tapana palauttaa limsapullot aina lauantaisin. Me lapsenlapset kinusimme ja saimme aina pullonpalautusrahat. Me tietysti aina pelasimme ne rahat toivoen isompaa voittoa.
Tuohon aikaan oli vielä ikärajana 15-vuotta, joten olimme siltikin reilusta alaikäsiä. Vanhempana tukivat minua aina hyvin ja sain vikkorahaa aina hyvin. Jälkeenpäin voisi sanoa että liikaakin. Suurinosa noista rahoista tuli tuhlattua raha-automaattiyhdistykselle ennenkuin täytin 15-vuotta.
15-vuotiaana tulin peli-ikäiseksi ja kuvioihin tulivat myös Veikkauksen pelit, lähinnä pitkäveto, ja Toto. Peliautomaatit eivät jääneet vaan pidemminkin kyselyjä tuli vanhemmilta pelaajilta että onkos pojilla ikää pelata. 15-vuotiaana olin jo täysin koukussa peleihin. Pääsin ripiltä ja sain noin 500 euroa rahaa rippilahjaksi. Pelasin niistä suurimman osan.
Muutama vuosi meni pelatessa pelkästään Veikkauksen, RAYn ja Toton pelejä. 18-vuotiaana tuli sitten myös ihmeelliset baaripelit kuvioihin lue: Black Jack. 18-vuotiaana ei ollut vielä töitä ja kauheasti rahaa mutta pari vuotta myöhemmin pääsin kesätöihin. Tällöinn tottakai lähdin nettipokeria testaamaan. Voi pojat. Ei olisi kannattanut. Pelasin paljon ja hävisin paljon. Olin hyväpalkkaisessa kesätyössä ja onnistuin häviämään palkkani parissa päivässä. Silloin asuin vielä vanhempien luona.
Vanhemmat saivat tietää silloin pelailustani. Ei se sitä pitkäksi aikaa hidastanut. Kaikenkaikkiaan hävisin varmaan 20000 euroa kesätyörahojani nettipokeriin.
Kävin armeijan. Pelasin päivärahani viikonloppuina, välillä myös armeijassa ollessani. Armeijan jälkeen lähdin opiskelemaan, jolloin pelaaminen jatkui normaalisti. Tutustuin myös ensimmäistä kertaa pikavippeihin. Otin pikavippejä vaikka en saannut kuin opintotukea. Yhdessä vaiheessa jouduin ottamaan 2000 euron opintolainan jotta sain kuitattua pikavipit. Samoihin aikoihin otin myös ensimmäisen luottokorttini, 1000 euron luotolla.
Vähän aikaa meni hyvin ilman pikavippejä. Sitten sorruin niihen toisen kerran. Toisella kerralla otin huomattavasti enemmän pikavippejä. Yritin maksaa uusilla vipeillä vanhoja ja osan pelasin. Tällä kertaa pääsin kesätöihin taas hyväpalkkaiseen työpaikkaan ja onnistuin maksamaan vipit pois.
Taas tuli pari vuotta taukoa ilman vippejä. Sitten pääsin vakituisiin töihin ja aloin saamaan säännöllisesti rahaa. Jostain syystä taas sorruin pikavippiin. Aluksi taisi olla joku 400 euron vippi. Nyt pari vuotta myöhemmin olen lähemmäs 60000 euroa velkaa. Otin kaikki vipit mitkä vain sain, osan väärillä tiedoilla. En ole kertonut kenellekään tästä paitsi teille. Uskoisin että voisin saada vanhemmat takaajiksi isolle lainalle mutta en missään nimessä, ainakaan vielä, halua ottaa sitä riskiä.
No nyt perintäkirjeitä tulee ovista ja ikkunoista. En ole vielä saanut ensimmäistä
haastetta, mutta sen pitäisi tässä parin viikon sisällä sieltä tulla.
Tilanne on nyt sellainen ollut melkein kuukauden pelaamatta. Enkä aio jatkossakaan pelata. Olen päättänyt että en halua voittaa rahaa. Peleistä ei tule kuin harmia ja isommalla voitolla elämäni menisi luultavasti vain huonompaan suuntaan.
Tällä hetkellä tilillä on 0 euroa rahaa, mutta onneksi ensi viikolla on palkkapäivä. Fiilis on hyvä ottaen huomioon minkälaisessa kusessa olen.
Päivittelen tilannettani tänne.