My favourite things...

Mikä m u u kuin päihde/kipu-tai ahdistuslääke auttaa jaksamaan? Teitä? Mul o järkky masis, hyvä ajatella sitä, mikä on kaikest huolimati hyvin tai ok. "Miten kärsimystä voi verrata?/Jokaisen kärsimys on suurin./Mutta mikä auttaa meitä jaksamaan/Sävel kiirii edestakaisin/kuin vesi kivien välissä -Göran Tunström 1.musiikki 2.joskus tanssi (oma, ei tunnin, joilta oon ollu poies. Se on yhtä virhebongausta, ja taitaa pikkuhiljaa olla aika siirtyä helpompaan). 3. Joskus hyvä leffa, oli sit fiktiota tai dokkari (oliksniil joku ero? Tohtori Sykerö sanoo, et on, mä nyökyttelen piätäin ja olen kovastikin samaa mieltä. Hys, hys! Ei kerrota kelleen,et en usko sanaakaan) 4. Aamumusa. 5.Eläimet, etenkin pennut. 6.Oma rauha, vaikka yksinäisyys hinta “En tahdo nähdä ihmisiä, en kestä niitä, enkä ymmärrä…” 6. Ella Fitzgerald, Oscar Peterson, Ulf Wakenius, John Coltrane, etc, etc… 7. Joskus amatöörimaalailu/ tai -piirtäminen 8. Isä, joka vielä tuntee mut, vaik sil o se a-tauti. Ei h i r v e ä n pitkäl, ja sen kans voi jutella vanhoista ajoista ja saada tietoa 9.siskot, jo se, et ne on täs kaikes katoavaisuudes olemas. Onhan noita, my favourite things… 10.Aamukahvi!

Kaikki typeräkin harrastaminen, ostin TV:n kaveveriksi Portable Theahter multimedi playerin DP1B:n (100€) ja kun kaukosäätimiä rupesi olemaan kymmenkunt aosti Logitech Harmony Remote Software7 kaukosäätimen (150€) ja nuo kun liität yhtenn MacimunC8000 dikipoksin kanssa että aina kuva tulee oikeasta HDMI liittimestä ja Maxium ja DP1B on verkossa niin että pystyt niitä säätämään ja ohjaamaan nokia n2700 sarjan navigaattorilla vaikket ole kotona ja pääset selaamaan nettiä TV:llä ja katsomaan samaan aikaan vaikka formuloita tietokoneelta olet viettänyt pitkän aikaa ihan oikeiden ongelmien kanssa. Tuskin tämä ratkaisi itse ongelmaa mutta jos teet sen alle kuukauden olet niin hyvä että keksit itse tekemistä. Mulla on tarkoitus liittää langaton näpö tohon jossa lituuthiiri niin saan surffata netissä kun avaan pöytätason laatikon. Systeemiä ei ole rakennettu tähän mutta sorsat löytyy ja me viilataan aina kun osuu hyvä päivä. Ei mitään järkeä talousessa jossa 4 tietokonetta tehdä väkisin viides noista osista mutta se onnistumisen rienu, voisin mäkin syödä teemuja, diapameja ja opamokseja tai tehdä jotain ihan hullua. Toimii jo ihan hyvin mutta vahvari pitää vaihtaa semmoseen jossa on vanhanaikaisia sisää/ulos tuloja että vinyylitkin soivat ja kaikki tuohon yhteen kakeen, siinä on haastetta ainakin mulle vielä ajoiksi ja rahaa olisi mennyt baariin tuplasti. Jos sulla ei ole ongelmia niin tee niitä.

Spotify on kyl aika feivorit ny :smiley: !Musaa, musaa, musaa…

Homma etenee vaikka vaimo katsoo et pitikö toimiva vahvistin Akaim toimiva DVD soitin LG ja toimiva normi seedee soitin heittää mäkee. En kerro että erillinen rasia radion takia siihen pinoon pitää hankkia mut kaikki yhdellä kakella, mekkoisen taistelun jälkeen. Niitten kanssa menee aika pulatessa ja kipu unöhtuu, koitin vuosiin ohjelmointia niin liika typeriä kirjoitusvirheitäkin. Telehellin asetuksia muutin kun se putoo satunnaisesti ja laitoin kaikki IP-osoiteeteen manuaalisiksi ja vasteaika ainakin putosi reilusti, 75 putos 28-32 ja sen kyllä huomaa. Mokkulalla ei tahdo päästä alle 200 millisekunnin kuin kuukkelin vapaalla IP-osoitteella. Aina jotain pientä työnalla et mieliala olis korkealla.

John Coltrane: My favourite things… Jatsimusiikki.