Kiitos Sorb kannustuksesta ja sulle myös menestystä siellä Lopettajissa.
Raitista kesää! ![]()
t. vähentäjä Juhani
Kiitos Sorb kannustuksesta ja sulle myös menestystä siellä Lopettajissa.
Raitista kesää! ![]()
t. vähentäjä Juhani
Kun vein koiran iltalenkille poikkesin lähikaupassa ja ostin pintin lonkeron.
Tänään sain kinuttua vaimolta 4 x 0.5 litraa keskaria Slovakia - Suomi matsiin joten kippistä vaan ja sitten STOP!!!
Hyvä Suomi!
Ei tullutkaan vielä stoppia! Seurasin peliä niin intensiivisesti että kului vain 2 olutta, joten jäi vielä toiset 2 tiistain Kanada peliin.
Vähemmän on joskus enemmän!
t. Juhani
Huomenta kaikille!
Tänään Suomi - Tanska peli, mutta ainakin täällä on raitis kisastudio.
Viikonlopusta tulee myös täysraitis vaikka Suomi pelaisi MM - finaalissa!
t. Juhani
Tappion katkeraa kalkkia Suomelle.
No hoppee ei oo häppee!
Itse pelasin viikonlopun nollapelin Kuningas Alkoholia vastaan nollalla alkoholiannoksella!
Voisin haastaa Kuningas Alkoholin finaaliinkin ryhtymällä lopettajaksi, mutta ainakaan vielä ei ole sen aika.
t. Juhani
Paskaltahan tuo tappio maistuu, mutta sitä ei tarvitse sietää kuivin suin.
Viesti sisältää jälleen kerran käyttösuosituksen. ![]()
Nyt loppuiltapäivästä kuitenkin juhlistimme vaimon siskon ja hänen miehensä kutsumana Munkkiniemen Torpanranssa salaatilla ja tuopillisella olutta.
Meillä oli koira mukana joten ulkoilutimme sitä toista tuntia Munkkiniemen rantatiellä muiden koirien kanssa seurustellen niin promillet laski ja uskalsin ajaa kotiin.
t. Juhani
Mutta tämän " loman " alkoholisuunnitelmat? Sovimme vaimon kanssa että kiintiöni / tavoitteeni on viikossa kaksi 6 x 0.5 litraa keskaria ja yksi punkku joka tekee sen miehen kohtuurajan 24 annosta. Lisäksi bonuksena pieni määrä konjakkia jos poikkee tuttuja kylässä.
t. Juhani
…
t. Juhani
Tuo 24 annosta on korkean riskin raja jolloin alkoholihaitat ovat jo oleelliset.
Päivitetty alkoholiongelmaisen hoidon Käypä hoito suositus (tätä noudatetaan käytännön lääkärityössä potilaan hoidon ohjenuorana):
(Nämä rajat ovat olleet mm. USAssa jo ikuisuuden)
Päivitetyssä alkoholiongelmaisen hoidon Käypä hoito -suosituksessa alkoholin käytölle on määritetty korkean ja kohtalaisen riskin tasot. Korkean riskin taso on hälytysraja, jolloin viimeistään asiaan tulee puuttua.
Korkean riskin taso on miehillä 23-24 annosta ja naisilla 12-16 annosta viikossa. Näillä annosmäärillä sairastavuus lisääntyy ja kuolleisuusriski suurentuu merkittävästi.
Uutta päivitetyssä suosituksessa ovat kohtalaisen riskin tason määritelmät. Kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. Jo nämä annosmäärät suurentavat veren GT-arvoja.
Kiitos päivitetyistä viikkoannosmääristä Lizzy! Onneksi lomien ulkopuolella käytän huomattavasti pienempiä annosmääriä ja nollaviikkojakin tulee.
t. Juhani
Tänään 5 x 0.5 litraa keskaria. Huomenna yksi saunaolut. Tulee kulutettua 24 - 30 annosta lomaviikossa.
No vielä noista riskirajoista, niin luin jostain että yli 65 - vuotiailla on vielä tiukemmat rajat. En muista tarkkaa annosmäärää, mutta yli 65 - vuotias nainen ei voisi ottaa paljon mitään.
Kippis vaan ja pysytään maltissa!
t. Juhani
Perjantaina meni 2 litraa keskaria ja eilen yksi punkku. Touhuttu on kaikenlaista. Tänään alkaen ensi viikonloppuun, ehkä pitempään, täysin nollalinjaa!
t. Juhani
Lomaterveisiä vaan! Eilinen meni hyvin raittiina… Aamupäivästä lähdemme käymään naapurikaupungissa, missä syömme torigrillin terassilla kunnon mättöä kylmän vichyn kanssa ja ostamme koiralle oman hampurilaispihvin. Sitten vaimo vähän shoppailee ja minä kävelutän koiraa. Kotiin tultua ajelen trimmerillä pensaiden aluset. Näin onkin taas yksi tipaton lomapäivä pulkassa!
t. Juhani
Vaimo toivoi tipatonta lomanjatkoa ja olin samaa mieltä. Kuten kirjoitin viime yönä kävimme tänään naapurikaupungissa. Kun vaimo tuli ostoskärryineen supermarketista autolle, oli hänellä yllätys yllätys, puolen litran 6 pack hyvän miehen lisää!
En voinut vastustaa kiusausta vaan otin tälle illalle 4 ja perjantaiksi saunaoluiksi 2. No ei mitään suurkulutusta!
t. Juhani
Miksi vaimosi “juottaa” sinua? Onko seksi rsflaavampaa vai mikä
:mrgreen:
Jos tietäisin niin vastaisin. Aika maltillista tahtia olen olueni nauttinut. Nyt lähtee neljäs eli illan viimeinen. Ei paljonkaan promillet noussut.
t. Juhani
Mulla ei ole varaa sanoa yhtään mitään kenenkään juomisista, mutta minäkin olen kyllä suuresti ihmetellyt tuota peliä, mitä vaimosi pelaa, juhani
. Jos toivoo tipattomuutta/radikaalia vähentämistä, niin sen kanssa on aika pirunmoisessa ristiriidassa se, että kantaa sitten kaupasta juomaa ja suorastaan heiluttelee pulloa nenän edessä, että eikös maistuisikin. Hupinsa toki kullakin ja voi kai sitä parisuhdetta pitää vireänä moisellakin leikillä, mutta ihan terveeltä tuo ei kyllä vaikuta
.
t. Juhani