Muutosten vuosi 2016.

Huomenta! Aikaista täältäkin sillä vartin päästä suuntaan koiran kanssa muutamaksi tunniksi metsään. Sinä Juhani olet niitä harvoja joiden jopa uskon onnistumaan vähentämisessä. Mutta varo kuitenkin kuoppaista tietä jolloin määrät rupeaa lipsumaan ja sitten taas mennään. Putkia en o ikinä juonut ja samaa sairautta sairastetaan (vittumaista kyllä). Mulla lievä muoto. Kaikkea hyvää sinulle ja vaimollesi!

Kiitos viestistäsi Lizzy!
On erittäin motivoimaa saada viestejä, eikä ainoastaan kirjoittaa omia, vaikka päiväkirjaisesta ketjusta onkin kyse.

Vaikka alkuvuosi onkin mulla mennyt kohtuu hyvin, oli tänään tuskan paikat.
Kuten jo kerroin, kävi meillä tänään pariskunta ruokavieraissa. Oli ainoastaan yksi punkku meille neljälle hengelle ja se meni hyvin.
Mutta kun kahvin kanssa tarjosin konjakit sujui kaikki hyvin kunnes aikaa kului ja laskufiilikset alkoi voittaa.
Viinanpiru olkapäälläni sanoi: Kaada lisää konjakkia, mutta tiesin että vaimoni raivostuisi.
Mietin vain kaapissa olevaa korkkamatonta punkkua ja kylmiä oluita terassilla.
No lähtivät lopulta ja pääsin korkkaamaan.
Nyt on olo OK eikä känniä hankita. Mutta tämä juttu kertoo että minussa pielee se pieni alkoholisti jonka yritän pitää kurissa.

Hyvää Pääsiäisen jatkoa! :slight_smile:

t. Juhani

Huomenta!
Eilinen oli " juhlapäivä " joka meni kuitenkin kohtuudella.
Tänään ehdoton nollapäivä. Nyt takaisin nukkumaan.

t. Juhani

t. Juhani

Hyvinhän tämä loma sujuu raittiinakin.
Koiran kanssa ollaan upeissa säissä ulkoiltu ja autolla ajeltu.

t. Juhani

t. Juhani

pelkään pahoin että tuo porvarillinen status eli viinakaappi säilyy edelleen meillä kun vaimo tykkää tarjoilla siitä vieraille.

Itse haluaisin ostaa vain sen määrän alkoholia kotiin mitä on suunniteltu käytettävänkin!

Onko teillä muuten viinakaappia kotona?

t. Juhani

Huomenta Juhani! Oli viinakaappi ja myös kylmä viinikaappi. Molemmat nykyään tyhjiä, mies ostaa pullon pari viiniä vain silloin ja edellisenä päivänä jos tulee sellaisia vieraita jotka haluu lasillisen ruoan kanssa. Meil ei ryypätä enää oikeastaan koskaan ja jos kerran kesässä joku mölkkymatsi on kavereiden vähän ottaessa, sen kestän ihan hyvin. Hypekausi päällä, mä tuhlaan kaikki rahat hoitoihin, vaatteisiin, merkkeihin, kenkiin, koirantarvikkeisiin…kaksi viime visaa on ollut pelkkiä näitä kumpikin noin 1200€:(((((. Tsemppiä !

t. Juhani

Tiedoksi vain, etten ole mikään vassari vaikka porvarillista scharmia pilkkaankin! :slight_smile:

t. Juhani

t. Juhani

Käytiin autolla naapurikaupungissa ja syötiin ulkogrillillä kunnon mättöä. Kylmä vichy maistui paremmalta kuin keskari.
Vaimo shoppaili ja minä ulkoilutin koiraa.

Vaimo oli hämmästynyt kun en halunnutkaan ruokakaupasta yhtään keskaria.
Ihan mukava lomapäivä.

t. Juhani

Tuli kutsu saman rivarin rouvan myöhästyneille 70-vuotisiltapäiville.
No vanha rouva oli varannut kahvikutsujen vauhdittajaisiksi konjakkia ja tulihan siinä muutama hömpsy nautittua kun en kehdannut kieltäytyäkään. Mukavasti meni kutsut.

t. Juhani

Vaimolla oli 4 puolenlitran keskaria jemmassa, joten laskut tasaantuivat, kunhan osaan nauttia ne hitaasti.

Sitten FULL STOP!!!

t. vähentäjä Juhani

Tänään ollut nollapäivä ja huomenna on kahden viikon loma ohi.

Mitä lomasta jäi sitten käteen?
Vaikka riskikulutusrajat ylittyivät on loma kuitenkin loma!
Ja kyllä tämä loma meni kokonaisuudessaan paremmin kuin monet aiemmat lomat.

No se asia on jo sovittu ja vaimokin sanoo olevansa lomaan tyytyväinen.

Mutta sitten loman jälkeinen elämä?
Se on pääsääntöisesti tipatonta. Tässä kuussa saattaa tulla eräs yksinäinen MS - potilas kylään ja silloin parannellaan maailmaa punaviinin voimalla.

Vappuaattona tulee kauempaa vaimon ystävätär yökylään ja joten ainakin minä olen selvinpäin.
Sitten vappupäivänä menemme ruokakylään ja minä ajan.
Otan ainoastaan sen tervetuliaisskumban, joka ehtii hyvin haihtua.

Tämän pidemmälle en osaa ennustaa.
Vähäalkoista kevättä kaikille! :slight_smile:

Onneksi on vakionopeuden säädin.
Mulla on ollut avioliittomme aikana jo kaksi kertaa kortti poliisin hyllyllä ylinopeudesta. Nyt tehoja käytetään vain tarpeellisissa ohituksissa.
Mitään rattijuoppo juttuja mulla ei ole koskaan ollut, vaan olen laskenut ajokuntoni varman päälle!

Täällä Vähentäjissä on tutun hiljaista.

1. Porukoilla menee hyvin eikä ole tarvetta kirjoittaa.
  2. Porukat ovat niin pullon pohjalla etteivät jaksa kirjoitta.
  3. Porukat ovat siirtyneet Lopettajiin.

P.S Kirjoitan edelleen kännykästä joten kirjoitusvirheitä tipahtelee. Täysin raittiina ollaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaiklle ja himmausta alkoholin kanssa! :slight_smile:

t. Juhani

AUTOILUN RAITISTAVA VAIKUTUS:

Autollahan ei saa kännissä ajaa.
Nuorempana ajoin välillä yksin, välillä kavereiden kanssa korttelirallia vanhalla kuplavolkkarilla ja jos kaverit olivat kyydissä, joivat olutta ja maksoivat bensat + tarjosivat grilliruuat.

Silloin kun ajelin yksin, heittelin ravintoloiden sulkemisaikoihin liftarimimmejä kotiin. Pääsin joskus jatkoille ja alkoi yhdestä liftarista lyhyt seurustelukin.

No ei tarvinnut pelkällä vanhalla kuplalla cruisailla, kun yhdellä autoliikkeen omistajan pojalla oli 5 - litrainen V8 urheilumersu.
Siinä kun työnsi kaasupolkimen nurin, niin selkä liimautui penkkiä vasten ja nuorimies sai sellaisia kicksejä ettei tarvinnut tippaakaan alkoholia!

Ne olivat hyviä aikoja.

Myöhempinä aikoina eli avioliiton aikanaon tullut vuoroin ajeltua autoa paljonkin. Mm. harrastimme Pohjoismaista automatkailua.

Nyt olisi tarkoitus pitää kädet enemmän auton ratissa kuin oluttölkeissä.
Bensa maksaa, mutta niin maksaa alkoholikin!
Ja onhan meillä lisäksi koiran ulkoilutuksetkin!

t. Juhani

Harrastukset ovat aina hyviä. Tuo autoiluharrastus on varmasti ollut muutenkin mukavaa, jos on niitä mimmejä saanut kuskailla. :wink:
Aina se on parempi, jos on muuta tekemistä kuin juopotella.

t. vähentäjä Juhani

t. vähentäjä Juhani