muskottipähkinä

Jee, vittu bileet!!! Tuo sää muskotit, mä tuon ryynit! :sunglasses:

Phuiyack! Mä ostin muutma vuosi sitten kerran markkinoilta kauheen MEGA-SÄKIN noita pähkinöitä. Hyvä oli vitsailla myyjälle, et nää on tosi hyvii lasagnessa. :slight_smile:
No kaksi sain pureskeltua, mutta se maku oli hirveä, pientä aaltoilua näkökentässä, joka kyllä meni ohi äkkiä. Hyvin nukutti yön.
Sitten mä jakelin noita kavereille, eikä niistä kukaan saanut oikein mitään irti. Sitten yks kesä kämppis halus syödä loput (6kpl), mä sanon, et siit vaan, pahanmakuisia, eikä niistä tuu vittu mitään.
Kämppis kun heräsi seuraavana aamuna, se näytti ihan Johannes Virolaiselta, kun silmät oli muurautuneet umpeen. :smiley: Olivat alkaneet futaamaan vasta 8h syömisen jälkeen! Se oli ihan sekaisin ja meillä oli työaamu. No sillä oli lievästi sanoen Zombi päivä töissä, oli pelästynyt vesiletkua, luullut sitä käärmeeksi. Muutkin hommat oli mennyt päin persettä, kun joku oli jotain puhunut, niin se oli mennyt toisesta korvasta ulos ja pyytänyt toistamaan “Et, mitä sä sanoit?” useaan otteeseen. Nukahdellut seisaalleen ja muuta kivaa.

Töiden jälkeen sitten iski vasta darra, se oksenteli kuin pahimmassakin krabbiksessa. Vannoi pyhästi, että muskottiin ei enää ikinä koske. :smiley:

Tämähän johtuu (ainakin omalla kohdallani) siitä, että jotkut aineet ovat kohtuuttoman haitallisia terveydelle, tai niiden hankkimis-/nauttimistapa on jotenkin “alhainen”. Myönnetään, ettei tuo jälkimmäinen syy ole kovinkaan kummoisesti järjellä selitettävissä, mutta tunnepohjalta näitä päätöksiään tekee välillä fiksummatkin.

Kokeilinpa tänään itekkin tuota niin kohuttua muskottia, ja olen vaikutuksen aleuisena vieläkin., joten kirjoitusasu voi olla hieman outo… Asiaan, eli ajattelin, että pakkohan sitä on kokeilla, kun on niin suosittu, ja menin hakemaan kaupasta meiran 23g muskottipähkinä pussin. Tulin kotiin, ja epäröin ensin hetken, ja mietin, minne olisi hyvä sekoittaa se. No, monethan kuulemma sekoittaneet jugurttiin, joten pistin sen vanukkaaseen… Laitoin siis vain noin 3 lusikallista, joka on suositeltu määrä. Se maku oli jotain niin hirveää, että jos siitä ei olisi niin hienoihin kuoseihin päässyt,. en olisi ikinä sitä syönyt. söin siis kaiken… about 2 tuntiin ei ollut muuta kuin pientä jäätymistä, ja humalaista oloa. Sitten, noin 2 tuntia syömisestä, se pärähti aivan puun takaa. Olin tässä koneella, ja yhtäkkiä tuntui. Kuin olisi pyörinyt ympyrää jonkun aikaa sitten, eli siis alkoi heittää päässä, nousin istumaan selkä suorana, ja ajatukseni alkoi lentelemään ihan outoihin juttuihin, ja pääni kallisteli itsestään… lähdin käymään kaupassa ostamassa leipää, ja vaikutus voimistui taas hieman… näössäni tapahtui muutoksia, katujen reunat aaltoilivat välillä hieman… ja oli valoisempaa… tuli myös erittäin humalainen olo. Nyt kirjoittaminen tuntuu hassulöta, koska näppäimistö tuntuu kivalta. Tulee aika varmasti syötyä useamminkin. Tosin en vielä tiedä siitä krapulasta, pitää aamulla katsoa iskeekö kuuluisa muskotin 3 päiväinen darra päälle. Ainut pahoinvointi tähän mennessä on ollut lievä heikko olo, joka kuitenkin tuntuu ollut menevän ohi jo jonkun aikaa sitten. :open_mouth:

Itse olen ottanut muskottipähkinäjauhetta kaksi maustepussillista eli n.50g. Tyhjään mahaan olen sen sitten aina nauttinut ja vaikutus alkaa 3-6 tunnin päästä. Kyllä olen itse siitä joskus tykännyt, avotalossa kun olin lusimassa niin keittiötyöläisenä sain sitä vaikka joka päivä :slight_smile:.

Vaikutus muistuttaa ainakin minulla kannabista, mutta kestää 12-18 tuntia. Ja seuraava päivä menee “laskuissa”, aivan kun olisi vetänyt kukkaa vuorokauden ja lopettaisi seinään.

Kyllä se kokeilemisen arvoista on mielestäni, ainoastaan “nauttiminen” on yhtä helvettiä, maku on aivan hirveä. Mutta minä olen vetänyt Ataraxejakin hihaan :slight_smile:, älkää minua kuunnelko!

Päivitystä!!! Eli kokeilin eilen muskottia. (Lue edellinen viestini ylempää). Ja tosiaan, minä en saanut minkäänlaista krapulaa. Mahtava olo aamulla, ja sellainen pöhnäinen ja mukava. Jäätäminen jatkuu vieläkin, mutta haittaako se. Otin juuri hieman lisää, ja mietin juuri että voisi huomenna kokeilla poltella sitä muskottia vaikka jojosta tai bongista. Ei ole vain mitään hajua toimiiko hiisaamalla. Tietääkö kukaan??

Joskus kokeilin polttaa jauheena bongista, ei toimi koska pitäisi poltaa ihan helvetisti, varmaan grammakaupalla että sanoisi mitään. Eikä pähkinä toimi muutenkaan useana päivänä putkeen, itse huomasin että kolmantena päivänä ei enää muuta kuin ärsyttävää jumitusta, vaikka söin neljä pussia :slight_smile: oli ihan yhtä helvettiä maun takia.

Kokonaisia en ole ikinä kokeillut, mulla kaksi pussia jauheena on sopiva satsi.

Ei ole muskottipähkinä soveltuva (eng. nutmeg) mihinkään säännolliseen käyttöön. Harvoin (1 kertaa kuukausi tai vielä harvemmin) ihan kivaa vaihtelua. Halpaa hupia on kuitenkin. On vaan jännä käydä ostamassa kaksi pussia kaupasta kun mitään muuta ei osta. “Makaroonilaatikkoa teen” sanon kun kassa katsoo kieroon.

PÄIVITYSTÄ TAAS! Lukekaa ylemmät viestini. Eli, noin 3 päivää sitten polttelin muskottipähkinää jojosta ja vielä hieman bongista. Ei tuntunut missään, mutta poltettunakin maku oli niin täyttä p*skaa, että en vedä sitä enää ikinä. Olen siirtynyt kärpässienten poltteluun ja syömiseen esim. kuivatun nokkos ja -mansikanlehtien seassa, (nokkoset kannattaa laittaa appelsiinimehuun yön yli ja sen jälkeen kuivumaan) ja kärpässieni kyllä toimii helvetin paljon paremmin, ja maku on jotain niin ihanaa että sieniä voi vetää vaikka leffaa katsoessa kuin sipsiä. ganja kuittaa

hahhahahahhahhaaa

en jaksanu lukee muiden viestejä, mutta ite oon syöny ihan kaupasta ostettavaa jauhetta joka sekin toiminut rauhottavasti, ja joskus ihan kunnolla tuli kuulohallusinaatio nimittäin alko piippaa päässä en mitään kovin hyviä kokemuksia saanut, tai no riippuu mistä kulmasta katsoo. ja siks olen syöny kun ei näkyny seuloissa vaikka ei lyricatkaan olis mutta niitä en oo koskaan syäny. nii että kyllä se toimii söin 23g+ joka kerta - 60g maustetta maistu aika hotilta mutta meni se alas ja sitten vaan oodottelemaan, kaikkea sitä tulluki kokeiltua hahah :smiley:
toimi muuten saman tyyppisesti kuin lehteä olis polttanu, hyviltä vaikutuksilta katsottaessa. ritsasin kaupasta kymmenisen pussia ja ne sitten tuli kanssa syötyä sain joka muitakin houkuteltua mukaan tähän juttuun hahah :smiley: ja jossain vaiheessa oli lieviä vainoharhoja havaittavissa. ainiin ja sitten “ekalla” kerralla söin vähän liikaa niin en saanut henkeä, se oli omalla tavallaan mielenkiintosta, luulin kuolevani hapenhukkaan :smiley: Ou-nou, älkääkä sit ruvetko saarnaan mulle, kyllä, olen tyhmä, kyllä, en opi ekasta kerrasta.
!