Ihanaa Belluska kun tulit takasin, älä pidä noin pitkiä taukoja !
Eiks oo aika hassua kun joululoma on kuiteski aika lyhyt mut sen arjen pystyy sillain unohtaan.
Mäkin jotenki tässä havahduin uudestaan kun noit koulujuttuja pitää vielä hoitaa, ja muita asioita.
Mut hyvä ettet oo pelannu, pelitön vuosi tästä tulee ! Ainakin pitäis tulla. 
Mekin todennäköisesti asuttais maalla jos ei sieltä tarttis kulkee mihkään, suurin syyhän se ainakin mulle on noi pitkät matkat ettei sinne oo muutettu.
Muuten se vois olla ihan nastaa, tai en tiiä, miten millonkin.
Tinja
Mitäpä Beluskalle tänään kuuluu ?
Mulla on siivouspäivä kotona, kun eilen olin töissä.
Pakkasta on lähes 30 joten raahaan kaikki petivaatteet päiväks ulos, kuolee ne pölypunkit.
Ja pesen pyykkiä, sitä riittää aina.
Kaikenlaista touhua täällä kotonakin.
Tinja
Miten mä en muka ikinä ehdi käydä kirjoittelemassa, päivät vaan menee niin äkkiä:/
Pelejä en nyt ole kauheasti miettinyt, edelleen muut asiat vievät energiaa niin paljon. Välillä oikein harmittaa, kun ei tänne voi ihan kaikkea kirjoittaa…
Tänään olisi ensimmäinen “lepopäivä” pitkään aikaan, eli mun ei tarvitse mennä mihinkään. Muuta hommaa on kyllä siitäkin edestä, pakko siivota tänään, kaikki ihan hujanhajan täällä, kun joka päivä viime viikolla ja eilenkin vielä on pitänyt ajella ympäriinsä hoitamassa asioita. Ja lämmitystä piisaa, edelleen -27 pakkasta oli aamulla, josko se nyt lauhtuisi. Yritän ajatella positiivisesti, kun on kylmää talvella niin on lämmintä kesällä:) kaipaan vaan aika paljon ulkoilua, siis sellaista kunnon lenkkiä koiran kanssa, mutta meidän pikku raukka ei ulkona viihdy kuin 10-15 minuuttia kerrallaan.
Jos sitä yrittäisi aloittaa siivousta, eiköhän se siitä lähde sujumaan, aloitus on vaan aina yhtä vaikeaa.
Harmi että sinulla on huolia. Toivottavasti ovat kuitenkin hoidettavissa olevia asioita. Hyvä että et ole pelaannut! Sinullakin alkaa olla jo komea määrä pelittömiä päiviä takana.
Olen tosi iloinen teidän kaikkien puolesta jotka olette isolla työllä saanneet pelitilanteen haltuun. Minä kompuroin perässä mutta periksi en anna. Olen vaan vähän hidas oppimaan mutta kun kerran opin, sitten mikään ei pysähtä minua 
Mukava kuulla susta Isabelluska, älä päästä polkua ystäsi luo ruohottumaan, me ollaan täällä, me halutaan et säkin oot täällä.
Oikeesti tota mäkin oon miettiny et harmi kun tänne ei voi kaikkee kirjottaa, mut kirjottaa minkä voi 
Yhdessä meissä on enemmän voimaa.
Tinja
Ei oikein tee mieli tulla kirjoittaa tänne, kun on niin masentunut/väsynyt olo. Joten varmaan tulee negatiivinen valitusviesti tällä kertaa(varoituksena vaan:)) Älä lue seuraavaa kappaletta, missä purkaudun, jos et kestä valittamista 
Yritän kovasti vakuuttaa itseäni, että ei mun elämässä ole mitään niin kamalaa nyt, monilla muilla on paljon enemmän huolta ja murhetta, mutta jostain syystä sekään ei oikein lohduta kun on voimat vähissä. Yhdellä lapsista on sairauden pahenemisvaihe menossa, ja on tosi rankkaa katsoa vierestä kun ei voi tehdä mitään, vaikka oma lapsi kärsii. Toisen kanssa koitetaan selvitä koulupelosta, asiantuntijaa toisensa perään, ei vaan jaksaisi enää sitäkään. Tähän lisäksi vielä meidän aikuisten ongelmat, mistä nyt en tässä voi sen enempää kirjoittaa:/ ja kai tää pitkä kaamosaika alkaa jo vaatia veronsa. Ei huvita taas
Mikään. Onneksi huomenna on psykologille aika pitkästä aikaa.
Positiivista, en muista koska oon viimeks pelannut. Ei mitään tietoa kauan olen ollut pelaamatta. Sen tiedän että tänä vuonna en ole pelannut. Sehän tästä vielä puuttuisi, että alkaisin pelaamaan 
Nyt muistin taas D-vitamiinit kun väsyin, taisin olla vajaan kuukauden syömättä niitä, kun voin niin hyvin. Sekä masennuslääkettä olen yrittänyt muistaa syödä joka päivä, se varmaan vähän selittää näitä mielialanvaihteluita myös.
Tänään oli jo vähän lämpöisempää
Ulkona, pääsin puolen tunnin lenkille.
Ei sinun tarvii etsiä oikeutusta sinuun masentuneisuudeen. Sinulla on paljon vaikeita ja kuormittavia asioita menossa. Sellaisessa tilanteessa kaikki väsyy ja välillä tuntuu että ei enää jaksaa. Olisiko sinulla mahdollisuus järjestää joku päivä ihan itseäsi varteen jotta saisit vähään etäisyyttä kaikkiin murheisiin?
Voimahalit ja jaksamista sulle!
Tsemppiä ja voimia sinulle isabelluska! Varmasti rankkaa tuo lapsen sairaus ja muutkin elämän murheet, välillä se elämä tuntuu olevan vain pelkkää selviytymistä. Mutta jos mennään tosiaan niihin hienoihin asioihin, niin tuo pelaamattomuus on kultaakin arvokkaampi asia. Mä olen monta kertaa sanonut, ettei pelaaminen tai pelaamattomuus ratkaise elämän ongelmia, mutta pelaamattomuus tuo onnstumisen kokemuksia ja tavallaan itseluottamuksen tunnetta elämän edessä. “Minä pystyn” tai “Minä selviän” ovat ajatuksia, joita pelaamattomuusprosessin myötä vahvistuu mielessä, vaikkei ne ongelmat itsessään minnekään katoa. Pelaamattomuus siis sisältää laajemmin ihmisenä kasvun mahdollisuuksia, kuinka kliseiseltä se saattaakin kuullostaa.
T. Mies
Kiitoksia taistelu ja mies:) Ja kiva nähdä miestäkin pitkästä aikaa:)
Pelaamattomuus (ja sen yrittäminen) ovat tuoneet mun elämään paljon. Olen joutunut tutkimaan itseäni ja omia vaikuttimiani todella tarkasti, se sysäsi mut myös menemään psykologille, mihin mun olisi pitänyt mennä jo kauan sitten tekemään sovinto menneisyyden kanssa. Olen oppinut alituisen murehtimisen sijaan yrittämään löytää ratkaisuja, esim. Jos mua alkaa huolestuttamaan joku turha asia, vaikka nyt hämärällä ajaminen hirviaikaan, niin mietin ensin, että voinko mä asialle mitään, jos ajoa ei voi siirtää, niin enhän mä
tahdonvoimalla niitä hirviä tieltä
Pois pidä, joten murehtiminen on turhaa. Kai tää on sitä aa-kerhon tyyneys rukouksen mukaan elämistä:D vaikka en jumalaan uskokaan.
“Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan.”
Paljon on vielä oppimista tai koko elämähän on oppimista.
Tällä hetkellä pelittömyyden lisäksi toivoisin oppivani suodattamaan/hyväksymään/ymmärtämään paremmin sekä muiden että omia negatiivisia tunteita ja ajatuksia. Siinähän sitä tavoitetta tälle vuodelle…
Hyvää yötä kaikille!
Voi Isabelluska ! Kaikesta huolimatta ihana että kirjoitit ja kirjoita jatkossakin.
On mullakin kaikenlaista murhetta ja ahdistusta joista ihan tarkkaan ei voi kirjoittaa, mut mentävä on, hetki kerrallaan.
Ja vaikka mä uskon toisin kuin sä, mun elämä ei oo helppoo.
Onhan se raamatussakin et maailmassa teillä on oleva ahdistus ja kärsimyksiä mutta minä olen voittanut maailman.
Ei sitä silti käsitä.
Kirjoittaisin enemmän mut täytyy nyt lähtee tonne 30 asteen pakkaseen, kamalaa.
Jaksamista !
Tinja
Tinja <3
Eilen oli taas hankala päivä. Perjantai on se päivä jolloin retkahdan, jos retkahdan. Oli kiireinen päivä, mutta kaiken kiireen keskelläkin vähän väliä tuli mieleen, jos hakisin pari olutta ja pelaisin. Houkutti todella paljon ajatus rentoutumisesta pelien ja oluen seurassa. Kyllä se iltaa kohti vähän helpotti taas, mutta hankalaa oli.
Tänään on päässyt ulkoilemaan vihdoinkin. Ihanaa kun tuli välillä lämmintä:)
Hyvä että et pelannut! Kyllä niitä haluja saa olla mutta ei meidän tarvi niitä tyydyttää. Vaikka miten vaikeata meillä on, se ei yhtään helpotu pelaamalla.
Voimahalit sulle!
Vähän helpompi kuitenkin tuon viininhimon kanssa kuin pelaamisen. On tullut aina silloin tällöin mieleen, että maistuisipa viini ruoan kanssa tai miksei muutenkin. Mutta kun ei sitä viiniä lähikaupasta saa ja kun on ollut noita kovia pakkasiakin, niin ei ole viitsinyt lähteä kauempaakaan hakemaan. On sitten mennyt viininhimo ohi muutamaksi päiväksi kunnes taas käynyt mielessä, että maistuisipa hyvältä. Mutta niin suurta himoa ei ole ollut, että olisi lähtenyt sitä asioikseen hakemaan.
Kun olisikin pelien kanssa yhtä helppoa kuin tuon viinin. Ehkä näissä on se ero, että viinistä saa senhetkisen mielihyvän, mutta ei sen enempää mutta peleissä on kysymys senhetkisen halun tyydyttämisestä ja toiveesta, että voittojen ansiosta tulevaisuuskin näyttäisi paremmalta tai ainakin saisi rahaa, jotta voisi taas pelata.
Mä haluisin juoda saunassa olutta, sauna-olut on aina kuulunut mulla siihen rentoutumisprosessiin. Mutta en voi tän pelihimon takia. Se harmittaa tosi paljon. Mutta mieluumin elän ilman sitä saunaolutta, kun otan sen riskin, että pelaan sen yhden tai kahden oluen takia:/
Tänään vietän aikaa miehen kanssa, lapset poissa. Oli pakko saada nyt sitä
omaa rentoutus aikaa:)
Joten nyt puhelin pois ja saunaan vichypullon kanssa 
Mitäs Belluskalle ?
Tinja
Mä nautin tästä lämpöisestä talvisäässä nyt täysin rinnoin. Olokin parani heti, kun pääsee ulkoilemaan:) huolet ja murheet unohtuu ainakin hetkeksi kun metsässä rymyää.
Kävin tänään kaupassa miehen ja lapsen kanssa, mies laittoi euron pelikoneeseen, mä
Lapsen kanssa katselin sivummalta (kun K-18) ei houkutellut kyllä
Pelata. Ei ne oo mun juttu ollenkaan, siis en ole koskaan pelannut niitä sen enempää, ei ne tuota mulle mitään mielihyvää. Jännä miten se menee, jotkut on riippuvaisia nettipeleistä, jotkut veikkauksesta, jotkut automaateista, pokerista, ruletista tms. miksi jotkut pelit koukuttaa ja toiset ei.
Huomasin justiin että mulla on nyt pelipoikki ohjelman viimeinen seuranta puhelu edessä, äkkiä se vuosi vierähti. Haikea olokin vähän, on ollut tosi mukavia puheluja. Siitä se silloin lähti käyntiin mun pelittömyyden kanssa taistelu oikein kunnolla. Ja jatkuu varmaan vielä pitkään.
Miten voi olla taas perjantai, tuntuu, että vaan paripäivää sitten kirjoitin mun perjantain pelituskasta. Tänään ollut hyvä päivä, voi olla, että johtuu siitä kun olen koko päivän touhunnut ja leiponut. Meillä on tänään pyjamapartyt, 5 teiniä riehumassa<3
Olis kiva katsoa telkasta iltaisin muutamaa kanavaa joista pidän, mutta niillä on oikeastaan pelkkiä pelimainoksia, joten ei oikeastaan innosta tukea niitä sen enempää:/
En ymmärrä miks niitä saa mainostaa, mutta tupakkaa ja alkoholia.
Nyt tekemään iltapurtavaa 
ajattelin liittyä nyt tälle foorumille itsekkin kun olen vähän lueskellut vierailijana. Itsehän olen päättänyt lopettaa jo monta kertaa mutta nyt on vahva tunne että se loppuu viimein. viime retkahduksesta on vain pari päivää mutta ei tämä ole mikään tapa elää ja kun tätä on jatkunut jo monta vuotta. Olen kova tekemään töitä ja surullisinta tässä on ollu nähdä se että olen velkaantunut hyvistä tuloistani huolimatta, hirvittää ajatella mitä se olisi jos en olisi hyvä palkkaisessa työssä. ulkomaanmatkat ovat jäänett viimeiseltä kolmelta vuodelta tekemättä pelaamisen takia. Mutta olen nyt luottavaisilla mielin kun kirjoitan tälle sivustolle että tästä se parantuminen viimein lähtee. 
Tervetuloa joukkoon poorganbler:)
On hienoa, että tulit tänne kirjoittamaan, koska se tarkoittaa sitä, että olet aloittanut prosessin mielessäsi ja haluat apua pelaamisen lopettamiseen sekä myös tiedostat, että sinulla on ongelma. Siitä se lähtee, pienin askelin. Itselläni alku oli todella vaikea, pelasin pitkään, yritin lopettaa yksin varmaan yhtä pitkään kuin pelasin. Sitten ymmärsin, että en selviä ilman apua. Tämä foorumi on ollut yksi suurimpia asioita mun pelittömyyden tiellä. Täällä saa apua retkahduksien aikana, sekä tukea pelittömään elämään.
Kirjoita ihmeessä lisää. Ajattele että jos nyt lopetat, saat vielä taloutesi kuntoon, kun olet töissäkin. Ajattele kuinka paljon helpompaa elämä on ilman pelejä. Ei tarvitse valehdella muille eikä itselleen. Se raha mikä on mennyt pelaamiseen, jää itselle (tai alussa velkojen maksamiseen). Ehtii harrastamaan/ajattelemaan muutakin kuin pelejä tai sitä miten saisi rahaa pelaamiseen tai miten pystyisi pelaamaan, kaikki energia ei mene siihen. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea paljon pelittömiä päiviä!
Juuri näin. olen toki kertonut asiasta vanhemmilleni jotka ovat alun pettymyksen jälken ollut ymmärtäivisiä ja auttanut todella paljon tällä matkalla. Kyllä se tästä muuttuu paremmaksi ajan myötä. Mukava jutella muiden kohtalo tovereitten kanssa että miten tässä tilanteessa pääsee eteenpäin.Ja muiden kertomukset juurikin pelamaattomuudesta on yksi iso asia joka auttaa uskomaan että tästä selviää kunhan on päättäväinen ja pitää mielen kirkkaana siitä minkälaista olisi ilman pelejä.