Mukavan illan resepti

:laughing: Ehhehee. Samat sanat.

Mässäilemisiin, moi!

ite en luota rahojani/kamojani ku alle 5 ihmiselle nii ei oo syyhkyjä tullu

nii takas aiheeseen eilen sai väsättyä hyvät harzit oli aika hyvä ilta :smiley:

hei HIDAS emmä tarkottanu… :frowning: :frowning: :frowning:

Kuvasta puuttui toinen neula, jolla neste otetaan pullosta. Kumitulpan läpi työnnettäessä neula tylsyy, ainakin omasta mielestäni, lähes käyttökelvottomaksi.

^Itse olen todennut neulan olevan tarpeeksi terävä kahden käyttökerran ajan. Minä luulen, että neulassa on myös jokin pinnoite, joka saa sen uppoamaan/liukumaan helpommin. Tämä mahdollinen pinnoite lähtee todella nopeasti pois neulasta. Olen silti samaa mieltä, että neulat vanhenevat todella nopeasti. Pumppu pysyy hyvänä mielestäni melkein 10 kertaa, vaikka senkin vaihdan kahden kerran jälkeen uuteen.

Arpa

Jos haluaa säilyttää steriliteetin ja siten minimoida tulehdusriskin niin tarvitsee toisen neulan jolla ottaa neste pullosta, koska kun se neulan kärki koskee tulppaa niin se ei enää ole steriili. Sitten puhtaalla neulalla suoneen. Ei se montaa bakteeria tarvitse, että huonolla säkällä kehittää itselleen verenmyrkytyksen.

Itse pistelen vain insuliiniä ja en vaihda neukaa ennenkuin se tylsyy ja suu on se että niissä on jotain silikoonia pinnotteena ja ekasta uudesta saan päivän kutisevan noin sentin kokoisen aluetta, neljäs pistos samalla jo selvästi vaatii paimamista ja olen katsonut ihal lelu mikroskoopilla sitä kärkeä niin on kuin kiveen lyöty ja sillä piestettäedda on tukoksena mustelma. Milläs sitä aina muistaa että tämä oli kolmas ja viimeinen kerta., lääkäri ei meinaa uskoa vaikka on yli kymmenen vuoden kokemus ja köytän niitä lyhyitä 4mm jolloin saan pistää suoraan ja puhjaan.