Motivaatio loppuu

Tänään 2 vkoa antabuksen avulla ilman alkoholia. Eka vko meni hienosti, olin motivoitunut ja tyytyväinen päätökseeni. Vloppuna olin lasten kanssa mökillä ja lapsuuden perheeni tuli sinne syömään. Äitini korkkasi viinipullon ja veljeni joi olutta. Mua ahdisti koska olisin halunnut itsekin juoda. Se vaan kun on kuulunut kaikkeen: mökille, ruoan kanssa, jääkiekkopeliin, elokuviin, kaikkeen. Kiitos antabuksen, en juonut. 2vkoa on aina ollut mulle paha aika juomatta. Silloin alkaa todenteolla mieliteot. Motivaatio hiipuu, muistot kultaantuu ja menetän voimani. Nyt olen ollut tiukassa paikassa henkisesti tänään ja on ollut paha olla ja pettymyksiä asioissa. Mieli tekisi heti helpottaa oloaan alkoholilla. Huusin tänään auton ratissa kun en voi juoda. Lasken jo päiviä, että jos nyt lopetan antabuksen, niin koska voin taas juoda. Ihan paskaa. Järki sanoo, että otat aamulla pillerin, että nämä tunteet menee ohi ja esim 4vkon jälkeen voi olla jo paljon helpompaa. Tuntuu vaan etten jaksa. Vaikka tajuan että jo aamulla voi olla eri mieli ja olo kun on taas onnistunut yhden päivän lisää. Tuntuu että tämä on nyt yhtä taistelua. Mulla on muitakin taisteluita kun kärsin mielenterveyden ongelmista, adhd, masennus, paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko jne. Voimat vaan loppuu.
AA:han en ole mennyt. En koe olevani riittävän juoppo.

Hei Pirre1.
Käyt kovaa taistelua.
Muistan joskus myös huutaneeni samasta syystä. Kyllä sekin vähän helpottaa.
Hyvä että olet ottanut Antabuksen käyttöön.
Tuo laskeskelu Antabuksen kanssa on myös hyvin tuttua. Älä kuitenkaan anna periksi, jokainen päivä vie tuskaa pois.
Olet kohdannut yhden vaikeimmista hetkistä ja selvinnyt siitä. Tarkoitan tuota mökkiviikonloppua. Hyvä Sinä!
Tulee uusia kohtaamisia, siis juurikin noita tilanteita joissa on ennen tullut juotua. Ehkä voit yrittää varautua niihin, kera Antabuksen. Kyllä ne muistot hiljalleen muuttuu, tulee uusia, raittiimpia muistoja.
Sinua koittelee myös muut vaikeudet. Minulla on ollut myös tuo sosiaalisten tilanteiden pelko. Kun sitten sain pääni selväksi, alkoi tuokin pelko laantumaan. Olen kärsinyt kyllä masennustakin, silloin kun join. En enää.

Kaikkea hyvää toivon Sinulle, ja voimia taisteluusi.

Putkis, huominen on parempi.

Kiitos vastauksesta. Pitää vaan ottaa Antabusta vaikka mieli ei enää jaksaisikaan. Pitää ajatella, että alkoholi voi helpottaa pari tuntia, mutta sen jälkeen vaan pahentaa tilannetta ja oloa. Olen tällainen nopeiden ratkaisujen hakija, joten alkoholi on tähän oiva keino. Pitäisi keksiä tekemistä niin saisi ajatukset muualle. Lähteä ulos. Itse olen käyttänyt alkoholia tuohon sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja eilen piti mennä kuntoutukseen ensimmäistä kertaa ja selvänä, niin käännyin ovella pois kun vaan tärisin pelosta. Halusin vaan juoda pelon ja tuskan pois. Pitkä tie edessä ja se tuntuu raskaalta. Tämä on muutenkin verottanut voimia tämä taistelu. Eilen makasin ihan koko päivän. Normaalisti urheilen ym, mutta eilen vaan makasin ja nukuin. Tuntuu ettei tänäänkään jaksaisi, mutta pakko vaan saada itsensä liikkeelle ja toimimaan, muuten menee ajatuskeloiksi koko päivä ja se pahentaa mielitekoja.