Moro subukoukku ja koukku kaiken näköiseen päihtymykseen

Moro olen uusi täällä joten en tiedä kuuluuko tämä tänne mutta olen 21 vuotias ja ollut subu koukussa 7 vuotta ja tuntuu että olen koukussa myös kaikenlaiseen päihtymykseen (paitsi alkoholin tuottamaan humalaan) ja olen yrittänyt lopetella itsekseen mutta eihän siitä mitään tule ihmisellä jolla on tahdonvoimaa tasan 0. Opiskelen yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi ja tarkoitus olisi päästä irti subusta, mutta miten? Olen kuullut että katkolle tai korvaus hoitoon mennessä voi unohtaa haaveet ja unelmat siitä että ajaisi rekkaa työkseen tulevaisuudessa joten en ole uskaltanut mennä minkään virallisen tahon juttusille.

Toivon ettö kaikki typerät jutut jätettäisiin pois ja annettaisiin vinkkejö millä pääsen eteen päin asiassani.

Olen saanut vähennettyä käytön siihen että n. Puolen päivän aikaan otan 2-3mg subua nenään päibittäin mutta muuten en ota ja tuohon että olen riippuvainen päihtymys tiloista niin minulla on vapaa-ajallani kun ei tarvitse autoa ajaa tarve aina saada pää sekaisin keinolla millö hyvänsä ja en pääse siitä tavasta irti.

KIITOS jo etukäteen jos joku osaisi jelpata. :slight_smile:

Hei!
Kiitos kirjoituksestasi. Toki tässä kannattaa nyt laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja suhteuttaa oikeisiin mittasuhteisiin. Tässä vaiheessa toki hoito olisi se 1 asia ja sen jälkeen kannattaa katsella noita opiskeluita. Eli kaikki ajallaan. Se, että et hoida itseäsi ( lopeta) yrität opiskella ammattiin ja jäät ennemmin tai myöhemmin kiinni käytöstä, niin mikä on lopputulos? Eli tämä näin niin kuin ajatuksena. Toki keino voi olla, että lopetat omatoimisesti ja jatkat sitä kautta opiskelua ja elämääsi. Eli taitaa olla niin, että käytössäsi on joko tai tilanne?