Äläpäs suotta huoli.
Ei elämä ole aina “vitosen saumaa”. Kyllä siinä saattaa olla muutama huokoinen tai paippi. Rälläkällä joutuu myös hitsiä joskus avaamaan ja uutta saumaa tekemään. Sillälailla asiat korjaantuu.
Uutta puikkoa kolviin ja parempaa saumaa.
Tietänet hyvin, jos puikolla olet hitsaillut, parhaimmankin sauman peittää aluksi kuona, räkä.
Vasta naputellen ja harjaten alta paljastuu katseen kestävä, luja sauma. Se yhdistää metallit yhdeksi.
Vain pitkän hikisen työn ja opin kautta voi tuollaisen virheettömän hitsin saada aikaan. On myös tärkeää valita oikea menetelmä ja oikea puikko.
Luin tän äsken ja mietin et muka meistä ei olis koskaan kirjoittanut kännissä johonkin mihin ei pitäisi? Avautunut tai avautunut liikaa kun on just sillon hätä tai paska fiilis? Itsellä se on yleensä puhelin ja viestejä on lähtenyt aivan liikaa. Ei se ole niin vakavaa jos joku tänne kirjailee humalassa, vaikka komppaan edellisiä ettei hyötyäkään varmaan juuri kenellekkään. Voihan ne ohittaa jos ei itse halua lukea. Kunnioitus on kivaa ja toivottavaa, mutta eiks yks alkoholiongelman ongelmista koskekin juuri sitä että ei osaa käyttäytyä oikein, kuten haluaisi, kun on juonut? Ainakin itsellä näin. Jos en oo varma että onko mun kirjoitus sopivaa julkaistavaksi just sillon niin kirjoitan sen työpöydälle koneelle olemaan ja luen myöhemmin uudestaan. Pelkkä se et saa kirjoittaa sen ylös keventää mieltä. Tämä sinulle Ekam1, toivottavasti et lannistunut vaan jatkat kirjoittamista jos se tuo sinulle hyötyä.
Kuvailit hyvin juomishimokohtauksia, niitä on varsin vaikea vastustaa ja monesti tulee toimittua ennen kun järki ehtii mukaan tai sitten vaikka järki huutaa yhtä niin tekee toista. Mä oon ostanut aika monta kertaa juomia “varalta”, jos vaikka ei tekiskään mieli juoda. Ja ainahan ne on mennyt samana iltana. Rahaa on just alkoholiin muka aina vaikka ei sitä oikeasti ole, ja luottokortti jeesaa sit kun tili meinaa tyhjentyä. Piilopullon pitäminen hyllyllä voi olla tapa koetella omaa itsekuriaan tai sitten se voi olla tapa säilyttää plan B, jos iskee epätoivoinen juomishimo. Itselle se oli jälkimmäistä, en tiedä mitä se on sinulle. Lopulta olikin pakko itse kaataa kaikki pois koska tiesin että se on vain ajankysymys että milloin repsahdan.
Mulle vertaistuki on ollut kaikki kaikessa, juurikin se että en ole ainut. Nämä ihmiset ymmärtää mistää puhun, en voisi esimerkiksi omista juomismääristäni ja tavoistani puhua “normaalille” ihmiselle, koska he kauhistuisivat. Kuka muu kuin juomishimokohtauksen kokenut ymmärtäisi mistä puhutaan ja ymmärtäisi miten vaikea sitä on vastustaa.