Olen kypsässä iässä oleva nainen, joka on salassa juopotteleva. En voi sanoa että tissuttelija, koska määrät ovat suuria ja päivittäisiä. Nyt olen päättänyt, että tämä touhu saa riittää. Onkin sitä kestänyt kolmisenkymmentä vuotta. Jo kouluikäisenä tuli otettua kännit, opiskeluaikana meni paremmin, mutta sitten kun menin töihin ja aloin tienata, lähti mopo käsistä.
En ole enää työelämässä, joten aikaa on harrastukseen riittänyt. Elän yksin enkä kenellekään tutulle saatikka ystäville ilkeä kertoa millaiseksi elämäni on muotoutunut. Juonut olen lähes koko aikuisiän. Nyt on tullut jo fyysisiä vaivoja juomisesta. Hermostovaurioita on syntynyt ja liikun huonosti, en kohta pääse minnekään jollei tilanne ainakin pysy ennallaan jollei jopa parane. Masentunutkin olen ja käytän masennuslääkkeitä.
Nyt saa riittää. Olen lukenut ahkerasti plinkin keskusteluja, suorastaan sairaalloisesti roikun langoilla. Täältä olen saanut uskoa siihen, että minäkin voisin onnistua. Netissä olen katsellut youtubesta alkoholismia käsitteleviä videoita - kauhistuttaa!
Pari viikkoa sitten oli muutama raitis päivä, meni ihan hyvin, kai. Sitten ajattelin, että voinhan minä muutaman ottaa, otinkin. Sitten piti ostaa enemmänkin. Nyt maanantaina oli nollapäivä, eilen 15 annosta, tänään nollapäivä. Hermostunut olo. Tabletilla surffailen netissä, sängyn pohjassa. Ruokapuoli huonoissa kantimissa, on vähän nälkä mutta kaikki tarmo kateissa, ei jaksa…
Olen kerran ollut katkolla, ja muutaman kerran heikotuksen vuoksi sairaalassa. AA:ssa en ole käynyt, en usko sen sopivan minulle. Toki arvostan sitä toimintaa, ei sen puoleen. Katkolla oli keskustelutuokioita ryhmässä päivittäin, se ahdisti ja olin hiljaa, hoitajan kanssa oli hyviä kahdenkeskisiä tapaamisia. Reilu vuosi sitten kävin päihdeasiantuntijalla muutaman kuukauden, mutta se jäi. Antabustakin olen kokeillut, mutta siitä tuli huono olo. Silloin olin raittiina parisen kuukautta.
Että näissä tunnelmissa. Toivon ettei kukaan ajaisi itseään tämmöisen tilanteeseen, missä minä nyt olen. Mutta yritän nyt ihan tosissaan. Helpottaa kun saan tämän sanottua.
Tässä taustoja. Toivottavasti joku noteeraa ja vastaakin ![]()
Raitista elämää ja voimia meille kaikille!