Mones päivä oli aikaisemalla kerralla retkahtamis päivä?

Niillä jotka ovat aikaisemminkin yrittäneet lopettaa kokonaan, niin mikä/mones oli retkahdus päivä?
En tiedä löytyykö mitään tutkimuksia asiasta, mutta tuli mieleen että voisi olla hyödyllinenkin tieto?

Itse en varsinaisesti ole aikaisemmin vakavasti päätänyt lopettaa kokonaan, aikaisemmin on ollut tarkoitus pitää tauko/lakko. Itse olen aloittannut taukoni yleensä sunnuntaina ja vaikka on ollut useimiten ainakin kuukausi tavoitteenna, niin yhden viikonlopun olen pystynyt parhaimillaa olemaan juomatta ja viimeistään seuraavan viikon perjantaina olen ratkennut.

No huomenta.
Mulla aikaisemmat tauot kestäneet puolisenvuotta.
Kertoivat päihdeklinikalla että kierto menee kolmenkuukauden sykleissä. Siis kolmenkuukauden välein iskee jonkinlainen juomisvimma.
Itselläkin jotain tuollaista on ollut.
Retkahdus tainnut kuitenkin tulla silloin kun on jo luullut olevansa selvillä vesillä. Rapulat ja muut ikävät asiat unohtuneet. Antabus lopetettu ja kaveri pyytää saunomaan.

Huomenta täältäkin.

Aika lailla sama tuntuma, mitä 0132:lla. Puoli vuotta menee, sitten alkaa kuvitella voivansa juoda, kuten ne joilla ei ongelmaa.
Mikään eii ole niin masentavaa, kuin pudota alkupisteeseen, vaikka ei olisi juonut kuin pänikän viiniä. Jälkimasennus ja itseinho kestää pari päivää. Kolme kuukautta/100 päivää on ollut itsellä myös sellainen jonkin tapainen vaikea paikka.
Sen verran jo tunnen itseäni, että nyt yritän olla luulematta mitään. Antabus apuna. Ilman en luota tippaakaan itseeni.

Itsehän tein lopettamispäätöksen muka oikeasti jo viime kuun puolella, mutta niin vain 1.9 retkahdin juomaan. Reilu viikon minä siinä päätöksessäni pysyin. Pian on juomattomuutta kaksi viikkoa takana ja nyt toivottavasti viisastuneena.

On ollut 4,5 kk, 2 kk, 1 vko. Olisi mielenkiintoista kuulla retkahtamisprosesseista niiltä, jotka ovat pystyneet niitä analysoimaan.