Sivusto vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Oon jonkin verran lukenut muiden juttuja. Kiitos cricket “tervetuliaistoivotuksesta”. Kahvia kuluu ja sätkä palaa…tässä vuorottelen koneella ja välillä luen kokeeseen.
Mulle raittius merkitsee elämäntapaa, ja on ehdoton edellytys unelmieni toteutumiselle: haluan perheen, työn, lapsia, ystäviä ja harrastuksia.
Olen alkoholisti lopun elämääni - lumivyöry lähtee parista kaljasta(!)
Välillä on ollut aikamoisia juomishimoja ja vitutusta siitä että en voi juoda enää. Joskus koko keho on huutanut kemiaa. Sitten taas toisinaan on tyyni ja onnellinen olo + kiitollisuus selvinpäin olemisesta ja siitä ettei tarvitse salailla, valehdella ja hävetä yms. juomisen takia.
Jonkinlaista tasaista harmoniaa ja onnea kaipaan tunne-elämääni; mielialat vaihtelevat jatkuvasti ja on pelkotiloja ja depistä. Toisaalta. eipä ihme, olenhan alkuraittiudella ja tulokkaana. Onneksi tällaisten tunnetilojen uhriksi ei tarvitse jäädä vaan pystyy jotenkin toimimaan niistä huolimatta.
Terapeuttini sanoi osuvasti että “pullo on ollut sulle se nainen.” Onneks oon saanu raittiita kavereita ja yhden uuden ystävänkin. Heidän tukensa on auttanut ja kannustanut mua silloin kun on ollut vaikeaa tai… todella vaikeaa. Mutta: “niin kauan kuin käyn tätä tietä, minulla ei ole mitään pelättävää”
moro…
ajattelin antaa sellaisen vinkin, että voi kirjoittaa samaan ketjuun
uudelleen siten että valitsee alalaidassa olevan vastaa-painikkeen.
on selkeämpää ehkä noin kuin avata joka viestille uusi ketju…
tapansa mukaan ‘vanhat konkarit’ jauhavat omaa teoriaansa.
ei heillä tunnu olevan aikaa ja halua ja mitävielä vastailla
uusille kirjoittajille.
ne on itse jo toipuneita.silloin voi jo olla omissa paremmissa ympyröissä
ja jättää uudet kirjoittajat omiin ympyröihinsä.
parannetaan maailmaa, sehän tämän palstan päätarkoitus useimmiten
tuntuu olevan.
yargonia, jee, jee,eh…
-terv. yleisnero ja päällikkö jo syntyessään…
-keep on trucking ja tsemiä
muutoin matiaksen viestiin:
tervetuloa ja minulle kanssa…
tuo ‘pullo on ollut nainen’ on kyllä hyvä ja osuva…
pulloja on monenlaisia, niin sisällöltään kuin muodoltaan…
molemmat tuottavat lopulta pettymyksen…hih…no ei aina noin,
mutta kuitenkin. nykyisin aina enemmän ennemmin kuin myöhemmin…
on ne ihan kivoja…kotieläiminä…ei tosi…mukavia ne,jotkut,hyvänä päivänä…
en ole katkera, mutta…
niin mistä nyt oikein puhun: en taas tiedä…
myöntämällä tietämättömyytensä vapautuu olemaan välillä väärässä…
itsehän en ole kai milloinkaan väärässä, noin suhteellisesti ja silleen…
vaan ottaa miten ottaa ja mitä ottaa, niin lopulta se jättää ja pettää…
jos nyt ottaa ollenkaan onkeen koskaan…
ja kaikkea ei kannata ottaa…vakavasti…
vaan jos ei ota, niin tuijottelee sitten tyhjää koukkua, kyllä siitäkin voi huumoria
repiä vaikkei taida kaikki uskoa…
ps…pasi on hyvä jätkä
Juu, tervetuloa mukaan palstalle minunkin puolestani MattiMatias & Frank Einstein! Mukavaa saada uusia keskustelijoita mukaan Lopettajiin!
Tervetuloa minunkin puolestani MattiMatias ja onnittelut raitistumisestasi! Hienosti oletkin raittiuden tietä jo eteenpäin tarponut. Itse vasta kolmatta kuukautta tällä tiellä, takana alkoholin liikakäyttöä pääasiassa viimeisten kymmenen vuoden ajalta. Oli vaikeeta muuttaa tapojaan, mutta näköjään se on mahdollista vielä tässäkin, yli neljänkympin iässä. Välillä on juomisen tuskaa, etenkin perjantaisin työviikon päätyttyä, mutta joillain ajatusleikeillä olen onnistunut ne selättämään. Paljon on jo iloakin raitistuminen antanut ja se motivoi jatkamaan. Tähtäimessä mulla ei ole sen vähempää kuin loppuelämän raittius
Kirjoittelehan kuulumisiasi, kiva saada tänne uusiakin “jäseniä”!