Moi, mahtuuko joukkoon uusi vähentämisen yrittäjä...?

Hei kaikille, ekaa kertaa täällä. Homma lähteny käsistä alkoholin kans. Työpaikka on vielä ja perhekkin mut itestä tuntuu että nyt menee liikaa alkoa. Monia ongelmia taustalla joista sitten ehkä myöhemmin, mut mahtuuko tänne joukkoon…?

Ja jos muita ujoja tulossa niin tähän ketjuun tervetuloa :slight_smile:

Tervetuloa!

Kyllä joukkoon mahtuu! Katto on korkealla ja seinät leveällä. Olen itse aika lyhyiden tekstien kirjoittaja, mutta muut kirjoittavat munkin puolesta. Nyt lähes viikko tipatonta takana ja tarkoitus olisi jatkaa tipattomalla Juhannukseen asti.

Paljon onnea ja tsemppiä omiin tavoitteisiisi!

t. Juhani

No tokihan joukkoon mahtuu eli tervetuloa vaan :slight_smile:
Monenlaista tarinaa ja kirjoittajaa, mutta kaikilla sama ongelma ja sama tavoite.
Toiset kirjottaa enemmän ja toiset vähemmän :smiley: tyyli on vapaa jos se vain auttaa! paras kuitenkin on, että olet herännyt tekemään ongelmallesi jotain!

Moi heille jotka lukevat tän,

Tänään mukamas vähensin. Ostin minttuviinan sijaan Koskenkorvan. On se miedompaa. En ole niin sekaisin kuin yleensä. Otin siitä kolme paukkua ja nyt olutta. Morkkis on jo nyt kauhea. Kohta alkaa kesäloma. Pelottaa ;(

Moi, olen ollut nyt puoli vuotta ilman alkoholia. Nyt ahdistaa kesä ja terassit. Lisäksi nyt lomalla vasta on aikaa miettiä tätä puolta vuotta ja elämää ylipäänsä. Houkutin itseni töihin, jotta en olisi juonut ja nyt on edessä raadollinen itsetutkiskelun aika. Pystynkö tähän oikeasti?

Toin viikko sitten Tallinnasta 30 litraa juomaa.
Säästin joo, aika paljonkin, mutta nyt tuntuu että ehkä tämä ei ollut ihan niin hyvä idea sittenkään.
Vähän turhan helppoa kajota noihin varastoihin.

Mä voisin tunkea vaikka tähän ketjuun hakemaan vähän tukea ja kannustamaan kaikkia jotka tän vähentämisen kanssa painii.

Itsestäni sen verran että kolmekymppiseksi asti olen tähän asti selvinnyt, viimeiset pari vuotta aika kännissä. Sitä ennen en juonut ollenkaan :open_mouth: ei kuulemma ollut mun juttu, mutta elämässä on tapahtumasarjoja joiden seurauksena yksilö saattaa ajautua ennen niin epätodennäköiseen tilanteeseen.

Käyn töissä, pätkä -sellaisissa ja luonnollisesti mitä pidempi toimettomuuden jakso, sitä enemmän viinaa menee. Ja kyllä, sitä kaljaa menee nykyisin välillä myös arki-iltoina vaikka seuraavana päivänä pitää mennä töihin. Krapulaa ei tule kuin ainoastaan ihan törkeästä sikailusta. Viikkoannosmäärät pyörii varmaan jossain 35-40 annoksessa. Ei pienen naisen maksa kestä tällaista, se on selvä. Naamastakin tämän tissuttelun näkee, ainakin itse huomaan että olen pöhöttynyt.
Kohta pitäisi aloittaa taas uusi työ ja on tämä kelkka lähtenyt niin pahasti handusta että pelkään että mokaan työssä. Toisaalta ainakin alussa raitistun usein työn aloittaessani, mutta jossain vaiheessa tulee ihme ahdistukset ja unettomuudet ja siihen sitten altian valmistetta…

Tuleepa tekstiä. Olen krapulassa, join eilen pitkästä aikaa aivan törkeästi ja ensi viikko pitäisi pitää korkki kiinni, että kerkeän kärsiä liskot ennen työn alkua. Juhannuksen alla tulee olemaan kova taistelu itseni kanssa. En haluaisi luopua alkoholista kokonaan, mutta sen teen jos en opi sitä nätisti ottamaan. Osaan ottaa sen pari, mutta kun se menee aina siihen että joka ilta ja sitten lisääntyvät määrät.

Kirjoittelen myöhemmin lisää, tästä avautumisesta uupuu :mrgreen: