moi kaikille

Olen 34 v mies ja käyttänyt alkoholia koko elämäni välillä tosi vähän ja välillä liikaa olen käynyt katkolla ja klikalla ennenkin mutta nyt tuli vaan eka kertaa elämässä se tunne että lopetan kokonaan eli lopetin juomisen 21.4.2016
Tänään kävin aklikalla keskustelemassa ja kehottivat käymään aakerhossa mutta olen aina ollut vähän arka eli aattelin aluksi että saisinko tämän sivoston kautta juttukavereita ja kokemuksia ja tietenkin onnistumisia olen aktiivisesti etsinyt sairauteeni tietoa videoita löytyi ja äänitteitä minnesota hoidosta ja kulosti tosi hyvältä ja pysäytti ainakin minut miettimään asioita eli minulla ei ole varaa mennä kyseiseen hoitoon ainakaan tällä hetkellä eli yritän päästä kuiville ihan oman tahdon avulla ja kaiken muun tuen mitä saa ilman rahaa

Tervetuloa kirjoittamaan tänne!

Minä olen saanut avun kirjoittamalla tänne. Kirjoittele paljon, niin jotkut ihmiset vastailee, kun saa tarttumapinta-alaa jutuistasi. Hyvä kun kirjoitit tänne!

En osaa nyt muuta sanoa, että tervetuloa kirjoittelemaan!

Moi brodeur30!
AA-palaveriin on jokainen mennyt ekan kerran vähän tai kovinkin arkana. Et ole siinä mitenkään poikkeusihminen. Sanotaan että rohkeutta on se, kun menee pelkojaan päin.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta AA: n puolelta, mutta Al-anonista kyllä. Ensimmäisen kerran meneminen jännitti ihan sairaasti. Päätin, että perkele menen vaikka mikä olisi, mutta että en puhu mitään kenellekkään, jos siltä tuntuu. Ajatelkoot mitä tahansa tai pitäkööt mua kuinka outona tahansa. Vastaanotto oli kuitenkin todella lämmin. Siellä on jokainen kokenut sen ensimmäisen kerran jännityksen ja osaavat kyllä ottaa uudet vastaan. Lopulta käytin oman puheenvuoron ja lähdin vielä kokouksen jälkeen kahvillekin. Rohkaisen sua vaan pakottamaan itsesi kokoukseen. Siellä ei tarvi puhua ja sieltä pääsee pois, jos siltä tuntuu, mutta älä vaan jätä tätä mahdollisuutta käyttämättä jännityksen vuoksi. Jännityksestä huolimatta paikalle meneminen voi olla just se askel, jonka avulla saat taas elämäsi kuntoon, joten anna sille mahdollisuus! Tsemppiä!

Edelleen selvänä en kyllä käynyt kokooksessa mutta tarkoitus on mennä ystäväni kanssa jolla on sama ongelma ja hän on ollit jo selvänä pitempään :slight_smile: kiitos vastauksista pienikin tuki on iso sain eilen puhuttua avopuolisolleni pitkästä aikaa kunnolla ja voin sanoa että aika iso taakka tippui sydämmeltä kummaltakin ja huomasin itsekkin oikeastaan ekaa kertaa elämässäni että miten paljon pelkkä puhuminen auttaa kun ennen sen sijalla oli viina!laittakaa toki omiakin kertomuksia ja laitan itsekkin vähän tarinaa tulemaan lähiaikoina hyvää ja selvää viikonloppua ryhmäläiset <3

Viinan Juonnin suhteen ratkaisu on teoreettisesti helppo : ei pisä juoda viinaa. Mutta ainakin minulla se on jäänyt pelkän teorian asteeelle. Kovaa taistelua tämä on ja maailma on täynnä viinanjuonnin houkutuksia. Me alkoholistit olemme jokaisen selvän päivän jälkeen voittajia. Onnitele itseäsi jokaisesta hetekestä!

Niinpä aleksi!hieno tunne 4päivä menossa ja vielä ei oo tehnyt mieli juomaa onneksi voiko tämä jatkuisi loppuelämän :slight_smile:

Hyvin mennyt ja fiilis vaan paranee 6päivä menossa ainut huono puoli että välillä tullut ajatus että mitäs jos kokeilis kahden kuukauden päästä juoda lauantaina ja lopettaa ja olla taas selvänä en tiedä oisko tuomonen edes mahdollista itselleni?ja ajatuksia on tullut että miten se viina on vienyt nuoresta asti ja ihmetyttää kun välillä on ollut niin sanottuja normaali ihmisten kuukausia eli joskus olen pystyny juomaan pari kertaa kuukaudessa aika sekavia ajatukaia mutta kai nää kuuluu tähän paranemiseen miten muilla?

Kokeilemallahan se selviää.
Jonkinlaisia kokeiluja sulla kuitenkin jo on takanasi, joten voisit vaikka vatuloida juomisestasi jonkun asiaa tuntevan kanssa.

Nimimerkistäsi päättelen, että olin sinua useita vuosia vanhempi, kun päätin lakata yrittämästä hallita juomistani. Alkoholi osoittautui minua voimakkaammaksi. Sitten päätin hakea apua, ja seuraavaksi toteutin päätökseni astumalla palaveripaikan kynnyksen yli. Se on osoittautunut juomaurani parhaaksi teoksi.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Lomapuisto kiitos vastauksesta päätin kokeilla tämmöistä kuukausi aina selvänä sit avopuolison kanssa lauantaina vähän yhdessä alkoholia ja taas selvänä kuukausi ja jos ei onnistu niin sitte laitetaan korkki kiinni lopullisesti!itsestä pn tuntunut hyvälle koska ensimmäistä kertaa oma päätös ei puolison eikä muitten :slight_smile: kaveriksi otin tueksi revian ja mikä positiivistä 10päivä menossa ilman alkoholia eikä ole vieläkään tullut mielihaluja :slight_smile: Kaikille raitista vappua!!

Heippa!
Tänään on lauantai, mutta tuskin juotte tänään, kun on vappuaatto, joten raitista vappua sinullekin ja avopuolisollesi!
Entisestä elämästäni herää kysymys, kuinka pitkäksi aikaa olet sitoutunut kerran kuussa juomiseen? Ja aiotko lopettaa sitten heti, jos huomaat, että yhteinen tavoitteenne mahdollisesti ei onnistukaan?
Reviaa käyttäneitä alkoholiongelmaisia en satu tuntemaan, mutta tarkistin Wikipediasta, että se vähentää juomisen palkitsevuutta, joten sopinee hyvin osalle alkoholisteja.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

.