Moi kaikille, olen uusi täällä ja kaipaisin tukea

Olen juonut enemmän tai vähemmän jo n. 10 vuotta. Välillä meni jopa laatikko viiniä päivässä. Olen ajautunut vaikeuksiin monissa asioissa tuon takia ja nyt olen päättänyt yrittää vähentää juomiseni vain viikonlopuksi ja silloinkin vain pullon viiniä pe ja la-iltana. Yksi vkl jo takana, onnistuin :open_mouth:

Olen siis nainen ja ikääkin on jo päälle 40, minulla on myös lapsi.

Tukea saat varmasti kaikilta :slight_smile: Kovaa ryyppäämistä olet harjoittanut, eikä ole ihme että alkaa riittää. Olisi mukavaa jos kertoisit hieman lisää juomisestasi eli onko se pakonomaista, jokapäiväistä, pystytkö lopettamaan halutessasi, pidätkö pitkiä taukoja jne. Eivät ne sinänsä asiaa miksikään muuta, mutta antavat vähän perspektiiviä.

Olen myös reilun 40 vuoden ikäinen, tosin mies, jolla on takana 20 vuoden historia alkoholistina. Lopetin kokonaan vuosi sitten, kun totesin, että en pysty vähentämään alkoholin käyttämistä pysyvästi (ja kaikki meni muutenkin päin helvettiä). Kaikki vähentäminen on hyväksi tietenkin, mutta jos koko ajan ajattelee, että perjantaina pääsen taas ottamaan sen pullollisen (joka voi lipsahtaa muutamaan), elämä pyörii edelleen vain alkoholin ympärillä. Lopulta lipsahtaa taas välipäivinäkin. Kokemusta on omalta kohdalta ja muilta. Lopetin ja vähensin kymmeniä kertoja. Vaimolle totesin eräs uusivuosi, että juon vain sosiaalisissa tilanteissa sinä vuonna. Kestiköhän se lupaus viikon verran.

Hienoa että olet pysähtynyt pohtimaan asiaa ja vähentämään juomista. Harkitse kuitenkin ihmeessä sitä, eikö olisi kova juttu lopettaa koko läträäminen ja keskittyä lapsen kanssa touhuiluun. Silloin ei olisi mitään odotettavaa, vaan jokainen päivä olisi elämisen arvoinen. Ajatus alkoholin käytön lopettamisesta saattaa tuntua yhtäkkiä hirvittävältä, mutta tyhjiöt täyttyvät nopeasti ja kun on vielä ainakin puolet elämästä jäljellä, onhan se houkuttelevaa kokeilla toisenlaista lähestymistapaa…

Kiitos vastauksesta, päivä kerrallaan mennään ja eilen käytiin baarissa kylläkin, tosin siihen oli ihan syykin(kuulostaa selitykseltä), en ala sitä syytä tässä nyt sen enempää kertomaan. Tosin join vain kolme tuoppia ja oli jo kiire rakkaan kanssa kotiin.Meillä/meille on tapahtunut viimeisen kahden viikon aikana paljon ihmeellisiä asioita, ja ne auttavat eteenpäin, suhteessamme on taas nytkähdetty eteenpäin :slight_smile:

Join TODELLA paljon ja usein, kävin hakemassa pullon jo aamutuimaan ja join kunnes mies tuli töistä kotiin. joskus hän huomasi, joskus ei. Kaikki rahat menivät joko Alkoon tai baariin ja aina sai miettiä, missä Alkossa nyt tänään käyn, etteivät kohta ihmettele jo. Lisäksi hölmöilin urakalla baarissa ja onnistuin hankkimaan porttikiellon, joka kuulemma jatkuu vuoden loppuun :angry:

Isäni oli alkoholisti ja kaappijuoppo, kuten minäkin, ainahan mullakin oli pullo piilossa.

Nyt kuitenkin suunta on VAIN eteen-ja ylöspäin, siihen on pakko uskoa, onneksi ystävät ja tuntemattomatkin tukevat.

Hienoa, siitä se lähtee! :slight_smile: