Hei kaikki!
Ensimmäistä kertaa kirjottelen tänne, foorumin keskusteluja olen seuraillut jo jonkin aikaa. Nämä asiat on alkaneet kiinnostamaan, koska olen viime aikoina herännyt siihen, että en enää kykyne hallitsemaan omaa juomistani.
Olen 28-vuotias. Ensimmäisen kerran tuli juotua 14-vuotiaana. Vuoden päästä siitä tuli juotua melkein kerran viikossa. Kakskymppisten alussa juomiskertoja saattoi viikossa olla neljä tai viisikin. Sittemmin olen palannut tuohon vain kerta per viikko -juomiseen. (Joskus harvoin nykyään kahtena kertanu viikossa.) Eli viikonloppuna tulee juotua, pe tai la.
Ongelmaksi nykyään on muodostunut se, että kun otan, en pysty lopettamaan. Yhden juominen tuntuu turhalta, koska pitäähän sitä humalaan tulla kun juo. Juon siis siihen asti kunnes en tajua mistään mitään, juomat loppuu ja/tai että sammun. Joka ikinen kerta. Loppuillasta en muista mitään. Olen koittanut juoda miedompia, mutta niitähän kiskoo sitten vaan enemmän. Avovaimon kanssa tulee sanaharkkaa nykyään joka kerta, kun juon. En ole väkivaltainen, mutta intän ja ärsytän häntä.
Ja tämä on suoraan sanottuna alkanut vituttamaan. Ja hävettämään. Olen aina se joka on eniten humalassa, se joka sanoo tai tekee jotain tyhmää. Sitten pitää seuraava päivä olla katuvaisena hiljaa ja mättää naamaan roskaruokaa ärtyneenä. Häpeä kasvaa ja rahaa menee.
Nyt tässä mietinkin, että pitäisikö minun käydä A-klinikalla juttelemassa? Tai mennä AA-kerhoon? Mutta nauraako ne sieltä (A-klinikalta tai AA:sta) pihalle, jos on vaan tällänen viikonloppusoturi? Nolaanko mie vaan itteni? Kun toisaalta mieli sanoo, että “enhän mie niin paljon juo, kaikillahan menee yli joskus, en ole mikään rapajuoppo.” Mutta samalla tiedostan, että en voi jatkaa näin. Kun ei tuo kohtuullistaminenkaan ole onnistunut (koitan tietoisesti aina juoda sivistyneesti ja hissukseen, mutta kissan villat siitä mitään tule) ja olen kyllästynyt krapuloihin, jotka kestää vähintään kaksi päivä, sekä siihen viikon mittaiseen alakuloon.
Se on katkera pilleri niellä, mutta kai se on myönnettävä, että minulla on alkoholiongelma?