Mitkä aineet näkyy poliisin ottamissa verikokeissa?

Niin, oon korvaushoidossa ja mulla on “ajolupa” eli se kortti, jossa sanotaan, että on vakituinen suboxone. Lisäksi mulla on kopio bentsorespoista lompakossa. Saan lääkäriltä aina kuuden kuukauden välein todistuksen, jossa sanotaan että hoito on kontrollissa, niin kun se oikeastaan onkin, itse asiassa aika hyvin. (jos ei lasketa erittäin satunnaista lyricaa). Kytille pitää se toimittaa aina siis kaks kertaa vuodessa.

Ajokorttikin on juu toki.

Ajattelin vaan, että mahtaako niiden verikokeissa näkyä lyrica?

Ja kuinka kauan. Ilmeisesti vain sen aikaa kun lyricaa on päässäkin, vai?

Eli jos tänään syön kolme lyricaa, niin uskaltaako huomenna ajaa autolla töihin?

Semmosta.

Nämä ja erityistilanteessa muutkin. Sen varmaan arvaat mistä noi UBSH tulee.

Huumeryhmä (U,B,S,H)
amfetamiinit
kannabinoidit
kokaiini & metab
opiaatit
Muut huumeet
LSD (U)
fensyklidiini (PCP) (U)
gamma (GHB) (U,B)
Buprenorfiini (U,B,S)
Huumaamisaineet (U)

• klonidiini
  • tetrytsoliini
  • gamma
  • flunitratsepaami
    Barbituraatit (U,B)
    Bentsodiatsepiinit
    varmistukseen ja kvantitointiin
    kuuluvat kaikki ryhmän I ja ryhmän II aineet
    Bentsodiatsepiinit I
  • alpratsolaami (U,B)
  • bromatsepaami (B)
  • diatsepaami (U,B)
  • fenatsepaami (B)
  • klooridiatsepoksidi (B)
  • midatsolaami (U,B)
  • nordiatsepaami (U,B)
  • oksatsepaami (U,B)
  • tematsepaami (U,B)
    Bentsodiatsepiinit II
  • flunitratsepaami (B)
  • klonatsepaami (U,B)
  • loratsepaami (U,B)
  • nitratsepaami (U,B)
  • triatsolaami (B)
    Muut virtsasta tai verestä
    amitriptyliini (U,B)
    biperideeni (U)
    bromifeniramiini (U)
    buspironi (U)
    dekstropropoksifeeni(U,B)
    doksepiini (B)
    etosuksimidi (U)
    fenytoiini (U)
    fluoksetiini (U,B)
    fluvoksamiini (U,B)
    karbamatsepiini (U,B)
    karisoprodoli (U,B)
    klobatsaami (U)
    klomipramiini (U,B)
    klonidiini (U)
    klooripromatsiini (U,B)
    klooriprotikseeni (U,B)
    klotsapiini (U)
    kodeiini (U,B)
    levomepromatsiini (U,B)
    loratsepaami (U,B)
    melperoni (U)
    meprobamaatti
    metadoni (U,B)
    mianseriini (U,B)
    mirtatsapiini (U,B)
    nortriptyliini (B)
    oksikoni (U,B)
    orfenadriini (U,B)
    pentoksiveriini (U)
    promatsiini (U,B)
    pseudoefedriini (U,B)
    sertraliini (U,B)
    sitalopraami (U,B)
    tioridatsiini (U,B)
    titsanidiini (U,B)
    tramadoli (U,B)
    trimipramiini (U,B)
    tsaleploni (U,B)
    tsolpideemi (U,B)
    tsopikloni (B) (U: yksittäinen seulonta ja varmistus)
    venlafaksiini (U,B)

^ No, pääasia, ettei pregabaliini näy :unamused: :laughing: :mrgreen: . Jokerilla on taas hauskaa…

A klinikan testeissä hoitaja kysy siltä psykiatrilta et otetaanko huumeseulakin johon lääkäri ettei kannata ku mies on kävelevä apteekki, poliisien tikkari reagoi jos olen ottanut pamia ja teemuja ei muuten. Sit soitellaan lääkäriin ja hyvää matkaa ja aja varovasti, Gapentin vastannee Lyrikaa, Cymbalta ei näy ja Neurotol pikkasen viittaa Amfetamiiniin poliisien mukaan.

Verikokeissa nyt voi näkyä ihan mitä vaan, mutta ei niihin helposti joudu. Tikkutestejä taas on kahdenlaisia, joista toisessa muistaakseni opiaatit (käytännössä morfiini ja opioidit, jotka metabolisoituvat morfiiniksi), kannabis, amfetamiini, ekstaasi ja kokaiini. Ei siis edes buprenorfiinia (tämän voin sanoa ihan kokemuksesta). Bentsoista en mene takuuseen. Pregabaliinia ei siis kuitenkaan. Joka tapauksessa pregabaliinin puoliintumisaika on 5-6,5h, joten ei se verikokeessakaan näy kuin noin vuorokauden, jollei metaboliitteja testata.

Juu, hyvä. En minä sitten muita huumeita käytäkään, kun mitä on määrätty ja niihin on respat.
Lyrica ei siis näy, hyvä. Tämä ei suinkaan tarkoita, että ajelisin autolla lyricapäissään.

Entäs jos otan tänään xanorin, niin eikös sekin näy vain sen aikaa kun se toimii.
Tai käytännössä maksimissaan pari päivää. Metaboliitithan näkyy kusitesteissä, mutta se ei vaikuta ajamiseen ja verikokeisiin, koska kusitestejä ne ei ota. Paitsi jos kolaroit autosi yms…

Ja punainen kolmiokin on vain ohjeellinen, eikös vain.

Niin ja tuskin ne verikokeisiin vie, jos tikussa näkyy bentsot ja bupre, kerta niihin on lompakossa todisteet.

Muthan ne roudasi verikokeisiin kun olin osallisena kolarissa ja sitten neljäksi tunniksi putkaan ja uudet verikokeet, sanotaan et ovat kalliita mutta mun piti maksaa 16€ kokeista. Se neljätuntia oli jokin aika jostavoivat laskea kuinka laskee arvot eli olinko ottanut vain määrätyt lääkkeet, se kehenkä törmäsin oli laitoksella tarkkuusalkometriin puhaltamassa ja yllätys oli ettei mun tarvinnut korvata kuin oma auto tai siis siihen tulleet vahingot. Sakot oli ihan minimaaliset kun vein lääkärin todistuksen jossa oli ettei mua olisi saanut laittaa putkaan jossa ei ollut tuolia koska henkilö jolla semmonen rautatuki ei voi maata lattialla patjalla, olivat vähän suu mutrulla nostanko jutun.