Mites Saunojien alkoholin käyttö?

Itse olen sinänsä onnekas(?) ettei tuota päihteistä pahinta pysty nauttimaan juuri lainkaan eikä tee mielikään, koska siitä saa varman migreenin. Nykyään migreeni on niin kroonistunut ettei tee paljon mieli leikkiä, ja kauan ilman olleena ja baarireissuni tehneenä ei tosiaan kiinnostakaan pätkääkään, mitä nyt joskus kesällä muutama lonkero maistuisi. Tilalle on sitten löytynytkin muita parempia vaihtoehtoja, joista ei mee muisti eikä tuu tuhottua ihmissuhteita yms… Tai no, kyllä tää subuilu on alkanu karata käsistä viime aikoina…

Nykyään tulee ryypiskeltyä todella vähän. Jotenkin ei vaan enää tunnu kivalta tuo alkoholin vaikutus.

Saatan perjantai-iltana juoda viskin tai saunakaljan, mutta vain yhden tai kaksi. :slight_smile:

Hyvin harvoin tulee juotua nykyään, ei vaan huvita juoda, koska tiedän, että minusta tulee ihan holtiton ja sekopää humalassa, eikä minua pitele mikään. Mikään muu päihde ei aiheuta minulle tuollaista efektiä, kuin alkoholi, että koko persoonallisuuteni muuttuu, käytös on täysin päinvastaista, kuin normaalisti, kaikki estot ja järki häviää, lisäksi en edes koskaan sammu, vaan täysin tiedottomassa tilassa puhun aivan normaalisti, en sössötä tms, ihmiset luulee, etten edes ollut pahemmin humalassa, vaikken itse muista mitään. En siis juo alkoholia mielellään, saunakaljat ja silloin tällöin ruuan kanssa juon, mutta humalaan en halua juoda.
En osaa myöskään rentoutua juodessani, vaan pelkään koko aika, et millon flippaan ja mopo karkaa käsistä. Se on se tietty raja, minkä yli kun juo, niin sit se on menoa…

Harvoin vedän kännit.
Olen tissuttelija. Silloin tällöin tulee niin olutta, viiniä kuin viinaa tissuteltua . En nirsoile, vähän kaikki uppoo.

Olen alkoholin osalta nykyään absolutisti, 4.5.2008 join viimeksi. En vain hallinnut juomistani vaan se hallitsi mua ja alkoi muutenkin vituttaan tämän yhteiskunnan alkoholikeskeisyys.

En vaan olisi ikinä arvannut millaiseen eristäytyneisyyteen ja kiusallisiin tilanteisiin tämä alkoholista kieltäytyminen on tuosta syystä välistä johtanut. Mutta siltikään en aio antaa periksi ja juoda alkoholia muiden lampaiden mukana… Tosin enpä enää tunne edes minkäänlaista tarvetta juoda alkoholia, joten ei tämä mitään kärvistelyä ole, jos joku niin erehtyi luulemaan. :slight_smile:

Eipä tuo lääkitys juurikaan haittaa vaikka lääkäri kovasti varoitteli, tässä kaljaa tissuttelen ja jotain kertonee se että olin tänään Alkon ensinmäinen asiakas. Elämä on niin paskaa kipeänä ja vielä päivät yksin kun puoliso töissä, eihän se tykkää kun tulee kotio ja ukko pienessä hiprakassa. Mutta ei se tykkää jos kipeänä vaan murjottaa nurkassa, mä uskon että saan korkin kiinni jos lääkärit saavat kivut pois. Nyt kipupolin asiakkaana mutta alku on hidasta kaikkine tutkimuksineen, reseptejä tulee kyllä heti ilman mukinoita.

Itteltä taas kerran mopo lähteny käsistä,eli ei viikkoa ilman viinaa, vaikka olin (ennen tätä kuuria) n.2-vuotta ilman viinaa.
Ja tietysti tramalilla buustattuna…

^ sama juttu tääläkin.! en juo tänä vuonna enää tippaakaan, uutenavuotenakin täytyy oikeen harkita.
viime reissu oli liikaa. kaikille kun ei alkoholi (varsinkaan viuna) sovi, nin parempi pysytellä ilman.

Ylihuomenna olis tullu 3 päivää josen olis tänään ottanu.

Omalla kohdal alkomaholia kului ennen ihan ongelmaksi asti. Ryyppäämään piti päästä aina kun mahdollista. Kaikki vkoloput ja muut vapaapäivät meni juopotellessa. Monesti lähti mopo käsistä ja jäi putki päälle, kun ei se vklp riittäny ja piti hakea saikkua et voi jatkaa ryyppäämistä vaikka duuniin olis pitäny mennä. Sitte jossai vaihees vähän havahduin kelailee omaa juomista kun alko kyllästyttää herätä ties millon mistäki, välillä putkasta. Muisti ja rahat menny ja jos jotain sattu muistaa niin hävetti vaa entist enemmän… :laughing: Nykyään oon sujut alkoholin kans, kaljaa tykkään lipitellä välil arki iltasin pullon pari. Harvemmin tulee kännei vedettyä ja sillonki osaan ottaa fiksummin ja juoda vaan sen verran et on mukava chilli fiilis eikä mee överiks. Juhlapäivinä lähinnä tulee kännejä kiskottua ja kesäsin on kiva käydä terassil parilla. Tosin sillä saattaa olla merkitystä et ryypiskely jäi kun huumehet tuli tilalle…mut enpä usko et vaikka doupista irti pääsisin et entisenlaiseen viinal läträykseen palaisin. Se on omalta osalta niin nähty. Nyt tosin aattelin lauantai illan kunniaks hakea pari bisseä kaupasta, mä vaan tykkään kaljan mausta :smiley:

Se on todella jännä juttu että kun valtio saa alkoholista verotuloja, niin se on sitten täysin hyväksyttävää käyttää ko. ainetta tolkuttomat määrät. Mutta jospa vaikka pajauttelet niin herranjumala tuulipukukansa on kauhuissaan koska kannabis on laiton huuume! :laughing: Puhumattakaan jos olet erehtynyt kokeileeen vahvempia huumeita niin se on sitten automaattisesti nistin leima otsaan. Alkoholi on vaan laillinen sosiaalisesti hyväksytty huume. Kohtuukäyttö ok, mutta minusta alkoholiriippuvuuus on verrattavissa huumeriippuvuuteen. Tässä maassa vallitseva ilmapiiri vaan aiheuttaa sen että on huomattavasti sosiaalisesti hyväksyttävämpää olla alkoholisti kuin narkomaani. Meni ehkä vähän ohi aiheen mut, tulipahan kelailtuu…

^ Kiitos ja samoin! Juu ei Rivoja ja holia sekasin ainakaan… petollisempi yhdistelmä kun pelkkä kuningas holi.
Mullakin on jo suunnitelmat uudeksvuodeks jotta en retkahtaisi juomaan, +kemiallisena apuna terminaattorit :slight_smile:

Täytynee päivitellä tänne sit vuodenvaihteen jälkeen kuin on päätös pitäny. luultavasti hyvin, jos vaan luottaa
itseensä.