Mites Saunojien alkoholin käyttö?

Tere!

Nyt kun olen korvaushoidossa sanoisin, että alkoholi on minun suurin ongelmani tänään. Olen vetänyt Antabust 2x annoksella ja silti viinaa menee päivittäin noin 9 ravintola-annosta. Vedän viinaa antabuksesta huolimatta aika paljon ja anafylaktinen sokki on se joka päivittäin pysäyttää minut. Minun on pakko ottaa antabukseni päivittäin!!! Juu PAKKO. Kunpa tuohon aineeseen löytyisi joku korvaushoito, esim. Diapam ja saisi respan siihen… :blush:

VH

:laughing:

Eikös Pontikka ole alkoholin korvaushoito? :laughing: :laughing: Uuno Turhapurokaan ei ollut koskaan alkoholia maistanut mutta Pontikkaa kyllä! - Mutta sitä ei lasketa. Ja Uunon isä, Maanviljelys-Expertti Hugo Turhapuro päätti lopettaa pontikan juomisen…“mutta meneehän se näinkin” ja lusikoi… :laughing: :laughing:

No “kunnolla” tulee juotuu ehkä kerran kk/2kk… Ja parit ehkä siihen lisäks kerran kuus… :laughing: että hyvin pieni kulutus…

itsellä pysyy tuo holi käyttö nykyään ihan hyvin lapasessa…
viiniä viskiä ja kaljaa tulee jonnin verra juotua…
ei etes joka viikon loppu…
mut sit välil kyllä lähtee se putki päälle ja se ei niinko kovin herkästä lopu… joko putkaan tai sairaalaan… :stuck_out_tongue:
no välil se loppuu siihen ko ei vaan mene enää mikään juoma alas…

ei alkoholi mikään ongelma ole, hyvin se minulle maistuu :laughing: joskus vähän liiankin hyvin.

en juurikaan käytä. jääkaapissa on lojunut viikon 3 olutta. pari kertaa meinannut juoda, mutta ei sit jaksakkaan laittaa mahaa täyteen olutta. hyötysuhteet eivät oikein täsmää. kännitkin juot, niin överllät menemään äo +10 tasolla ja krapula on huonoin olotila, mitä tiedä. ihmiset juo sen takia alkoholia, koska se on sosiaalisesti hyväksytty huume.

Itse lähinnä nykyään boostaan bentsojen vaikutusta alkolla. Just siihen tyyliin et pari alkoholiannosta bentsojen päälle. Unilääkkeenä tosi tehokas ottaa joku 8cl tai 12cl kirkasta viinaa ja siihen vaikka pari kympin pamia. En sit tiiä kuin järkevää tää on pitemmän päälle.

Joskus mulla tahto olla probleemia alkon kanssa vaikka oon vasta alle parikymppinen. Piti juoda joka päivä se 6-10 annosta illassa et sai nukuttua kun muuten oli niin kova himo siihen nousuhumalaan. Sit ku aloin muita lääkkeitä käyttää niin toi lievä alkoriippuvuus jäi. Tällä hetkellä en kunnolla oo koukussa mihinkään aineeseen, mut melkeinpä päivittäin jotain pillereitä menee.

Palautuukohan ne tolet sitte ollenkaan enää sille tasolle, että vaikkapa pelkät bentsot toimis unilääkkeenä? Oon nimittäin jo huomannu ton et jos unettomuus vaivaa niin en tahdo saada nukuttua pelkillä bentsoilla. Tai sit oon ottanu vaan liikaa, jolloin se unettava vaikutus alkaakin mennä vaan piristyneisyyden puolelle et alkaa touhuaan kaikkea jne. Se paradoksaalireaktio mistä mainitsit jossain toisessa ketjussa.

Viime kuussa meni 31 päivässä noin 100~ :slight_smile: alkoholiannosta, jotka koostuu kaljasta,lonkerosta,ciideristä taikka miedosta alkoholijuomasta ( alle 21%:sta siis )… Eli toi tekee viikkoa kohen 25 annosta… :astonished:

Nyt täs kuus menny 14tee toista päivään mennessä 26 alkoholiannosta… Eli puolet vähemmän ku viime kuussa… Mut se on mun tarkotuskin, et saan ton tiputettuu johonki 10-20 annosta / kk tai ehkä vähemmän…

Näin kesäsin menee yleensä vähän enemmän, mut nyt ku koulu alko ni silloin korkeintaa 1-2 päivänä otan lainkaa alkoholia viikol ja sit vkloppuna tulee yleensä otettua se 5-6 annosta ainakii toisena iltana… Yritän pysyä alle 14 annokses ja pidän väli-päiviä, koska oon nähny liian monta tapausta ketkä on vaihtanu korvaushoidossa ku bubre ei sit enää toimi päihteeks sit alkoholin (+ yleensä pillerit päälle)… Ala-ikäsenä koin ongelmaks alkon mut en enää ku juominen loppuu jos on liian kännis eli yli 7 annost ei tule otettua oikeastaan koskaan; korkeintaa jos on joku tapahtuma (mitä mul on ehkä se 2-5 vuodessa) ja aloitettua alku-illast ja valvottua pitkään. Tuossakin on se ongelma et ku tunteja tulee enemmän iltaan ni tulee juotuakin enemmän vaikka ei kovin humala-hakuisesti juokaan…

Enää ei juurikaan mene. Jokunen pottu olutta vkl. Suomessa meni pullo kirkasta/päivä.

Olen iloinen etten kaada itseäni enää täyteen jatkuvasti. Mutta ilmastonvaihdos ja hyvä parisuhde on tehnyt todella hyvää. Suomessa kaverit oli enemmän tai vähemmän addikteja ja työttömäksi joutuminen helvetillisine viranomaispyörityksineen sai pitkän kuurin alkamaan.

Nyt ei enää, kiitos.

En sylje lasiin, muttei viimeisen vuoden aikana kovin paljon oo tullut juotua. Ehkä kerran kuussa tulee kännit juotua, muuten muutama lonkku tai viinilasi viikossa.

Itse juon nyt kesäsin hiukan enemmän kun muina vuodenaikoina, jopa pari-kolme krt/kk.
mutta monesti tykkään vaan tissutella illan aikana vaikka sixpäkin, sitte blossit päälle paritkin
jos on. jos ei ole, mäyris on oltava vähintään illaksi.

talvi aikaan mun “dokaaminen” on aika satunnaista, ehkä jokatoinen kk. känät. voihan joskus
poikkeuksiakin olla, mut eipä tuo holi mikään pakollinen mulle ole, mutta jos sattuu olemaan sellanen
tilanne päällä, että haluaa sosialisoitua hiukan hyvässä porukassa nin en näe estettä miksi en voisi
muutamia juoda. mulla kun ei jää toi dokaamis- vaihe pykälään. jää yhteen päivään/iltaan.

Parikymppisenä olin jo täysin riippuvainen viinasta, oli sitten arki tai viikonloppu. Työni hoidin joten,kuten, useimmiten krapulassa. Ja töistä suoraan viinakauppaan…
Sitten kun kuvioihin tuli bentsot (n.24v) alkoi viina jäädä ja olin jopa vuodenkin juomatta. En absolut vaan niin, etten juonut itseäni känniin. Nyt on taas alkanut konkka maistua -ja etenkin konkka. Pirun kallista, mutta pari stesoa alle, niin 0,7 pullosta ottaa kahtena päivänä. Nuo juhlajutut, häät ym. mullakin varsin ongelmallisia, kun päivä “pitenee”…

16-23 vuotiaaseen asti aika normaalia käyttöä, viikonloppuhumaloita sillontällön jne… 23-25v asti täys alkoholistijuoppo :frowning: 26v-> eli nyt kun 28v kieppeillä ollaan välillä ollut kuukausia ettei oo käyttänyt ollenkaan, välillä menee, mutta 2v aikana yhdet vai kahdet kännit et on krapula tullut. Nyt tosin viimesen kuukauden aikana menny vähän liikaa omasta mielestä joten ryhtiliike taas vähän vähäisempään suuntaan… :confused:

Pitänee hillitä tota alkon käyttöä kun uhkaillaan jo häädöllä.
Musaa kuunnellessa tuppaa toi kuulo huonontumaan aina yöaikaan :blush:

Kiitti vinkistä…ostin kylläkin Philipsit, mutta hyvin jytää :slight_smile:
Pääsee taas uusiin sfääreihin…

hehe :laughing: kaikille alkoholisteille :smiley:

youtube.com/watch?v=c5_SgAbQ7QA

Ennen meni viinaa (väkeviä, suosikkina oli tequila, vodka ja absintti) ihan uskomattomia määriä ikään/sukupuoleen/kokoon verrattuna (lähes joka päivä),
mutta olen kovin kyllästynyt siihen.
Silloin tällöin on mukavaa ottaa 1-3 olut(ta), lonkero(a) tai muutama lasi viiniä/pari drinkkiä.
Toisinaan (tosi harvoin )juon itseni kevyeen humalaan, mutta en halua enää juoda sellasia överikännejä kun on tullut juotua.

Benzojen kanssa otan joskus yhden, korkeintaan kolme,
varsinkin jossei ole xanttuja, kumeja tai rivoja.

EDIT: typo