Alkoholi 14v, ghb ja ganja 16v… kovemmat sitten myöhemmin
Milenkiintoinen kysymys: vuonna -75, alkoholi, barbituraatit ja kannabis. Hieman myöhemmin amfetamiini, morfiini ja heroiini: siitä sitten mentiin lujaa pohjalle.
Alkoholi ja rauhottavat
vasta näiden jälkeen kaikki muu, lähinnä opioidit, mutta kyllä kaikki perushuumeet on tullut koitettua ja sen voin sanoa, että kannabis astu kuvioihin about kaiken jälkeen, i.v opioidi käyttöö oli vuosia takana ja kannabiksen “löytämisen” jälkeen kaikki muut päihteet on jäänyt paitsi alkoholi ja suboxone korvaushoitolääkkeenä, joskin oon melko hyvällä vauhdilla tiputtanut sitä ja vuoden sisällä toivottavasti saan ajettua nolliin.
Kannabis porttiteoria ei päde minuunkaan enempikin käänteinen porttiteoria…
Lasketaanko jos on kasvanut pienestä pitäen liuotinaineiden vaikutuksen alaisena? Mm. Bensan ja tärpätin? Eli tavallaan impannut olosuhteiden pakosta ihan pikkulapsesta asti. Mm bensaa tuli hengiteltyä useana yönä koko yön niin että aamulla oli olo paksu, suussa maistui kummalliselta, bensa ei enää haissut bensalta vaikka sen haju oli vallannut koko talon, eikä ajatus ihan juossut kuten normaalisti. Mutta koska auto oli tärkeämpi kuin lasten terveys niin minkäs teet…
Mutta virallisesti oma- aloitteisesti siten että tein itsenäisen päätöksen, aloitin joko campariappelsiinidrinkillä mikä tapahtui baarissa tai minttuviinalla mikä tapahtui ateistikaverin kotona. Se, että kaveri oli ateisti oli silloin tosi tärkeä ja olennainen asia. :mrgreen: En muista kumpi tapahtui ensin. Mutta ikä oli jotain 15- 16.
Xanoreita kokeilin samassa ikähaarukassa sisareni aloitteesta koska hän oli saanut lääkäriltä reseptin ja söi niitä itse. Koki kys. läkkeet toimivina ja ehdotti että mun kandeis kokeilla kanssa. Koska kysymyksessä oli lääkärin määräämät lääkkeet en uskonut niiden olevan vaarallisia.