Miten voin olla näin tyhmä

Tässä kannattaa muistaa, että ollaan riippuvuuden kanssa tekemisissä. Silloin ei voida puhua tyhmyydestä samassa kontekstissa. Riippuvuus kun tuppaa menemään järjen edelle ja niin se vain on. Järkeviä ja älykkäitä ihmisiä voi sairastua riippuvuuteen esim. juomisessa ja pelaamisessa siinä missä tyhmempikin.
Itselleni tärkeintä omassa prosessissani oli sen asian myöntäminen, että olen riippuvainen. Pelaaminen on minun alkoholiongelma. Kun sen myöntää ja ymmärtää, niin siitä on hyvä jatkaa.
Ja jos velkaa on tullut noin paljon pelaamisesta, on aika helppo päätellä että olet peliriippuvainen.
Mielestäni tärkeintä olisi nyt lopettaa pelaaminen ja tärkeä apu siihen on jättää kaikki kokeilemiset pois. Riippuvainen ihminen aktivoituu pienimmästäkin ärsykkeestä joka liittyy riippuvuutteen. Samalla tavalla siis kuin vaikka alkoholisti ottaa vain yhden huikan. Jokainen alkoholisti joka on pysynyt raittiina, tietää tämän saman ettei sitä pientä huikkaa voi ottaa.
Meidän kaikkien peliongelmaisten olisi hyvä muistaa tämä ja kohdata tämä fakta peliriippuvuuden kanssa.

Tänään soitettiin pankista. Mun tilannetta ja hakemusta käsitellään ja mietitään. Hakemus siis nyt vireillä ja ylihuomenna saan kuulla, saanko lainaa vai en. Mä muuten kerroin niille vahingossa 50e pienemmän summan tuosta yhdestä lainasta, kun siihen oli tullut nyt viimeisimmän noston nostokulu… ei kai se siihen voi kariutua?

Hei. Ensimmäisen viestin poistin kun yritin sitä muokata! Mutta tilanne aluksi oli siis se, että mulla oli lainaa 12000e pankkilaina+ 4 kulutusluottoa joissa yhteensä kk lyhennys 1000e. Nyt tilanne se, että eräästä pankista myönnettiin yhdistelylaina ja mulle jää maksettavaksi; 257e lyhennys+333e lyhennys. Näistä selviän, kun tänään sain tiedon hakemastani työpaikasta. Sain sen ja kk tulot tulevat olemaan 1700e/kk. Vuokra+asuminen yht. 330e. Elämä hymyilee just nyt vähän liiaksikin… pelottaa millon tulee taas takapakkia. Ja pelannut en ole tuon noin viikko sitten tapahtuneen e-bingottelun jälkeen.

Hei, Hölmöläläinen!

Lueskelin tuossa juuri sun tarinaasi. Miten mennyt?